Zobrazit minimální záznam

Development of experimental sets for a new conception of Optics in the Interactive Physics Laboratory II
dc.contributor.advisorSnětinová, Marie
dc.creatorCeháková, Lydia
dc.date.accessioned2022-07-25T15:23:47Z
dc.date.available2022-07-25T15:23:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174004
dc.description.abstractIn this thesis, a new experimental set for the Interactive Physical Laboratory (IPL), operated by the Faculty of Mathematics and Physics, Charles University, was designed. This experimental set consists of five units named: Measurement of Refractive Index, Malus's Law, Diffraction of Light on Grating, Polarization of Light, Young's Experiment. Most of the units consist of quantitative physics experiments in wave and geometrical optics, inspired by experiments appearing in Czech resources. For each unit, corresponding worksheets were prepared and tested. The worksheets are supposed to guide the students as they go through the experiments and related tasks. Each unit is described in the thesis including typical mistakes students tend to make and methodology for lecturers of the laboratory. The author's solution is included in attachments. A part of the thesis is also dedicated to the introduction of the necessary physics theory that could be used as a study material for visitors of the laboratory.en_US
dc.description.abstractV rámci této práce byl vytvořen tematický celek Optika II - kvantitativně pro potřeby Interaktivní fyzikální laboratoře MFF UK v Praze. Tematický celek je složen z pěti stanovišť: Měření indexu lomu, Malusův zákon, Difrakce světla na optické mřížce, Polarizace světla, Youngův experiment. Jejich náplní jsou převážně kvantitativní fyzikální experimenty z vlnové i paprskové optiky, které byly vytipované z českých zdrojů. Pro každé stanoviště byl vytvořen a otestován pracovní list, který vede práci žáků na stanovišti. Stanoviště jsou v práci podrobně rozebrána a okomentována, včetně častých žákovských chyb. Zpracována jsou také autorská řešení pracovních listů a metodické poznámky ke stanovištím pro lektory laboratoře. Součástí práce je rovněž shrnutí základní fyzikální teorie, se kterou se žáci na stanovištích setkají.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectoptika|střední škola|měření|laboratorní práce|fyzikální experimentycs_CZ
dc.subjectoptics|secondary school|measurement|experiments in physics|labsen_US
dc.titleVývoj experimentálních stanovišť pro novou koncepci tématu Optika v Interaktivní fyzikální laboratoři IIcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-16
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId233440
dc.title.translatedDevelopment of experimental sets for a new conception of Optics in the Interactive Physics Laboratory IIen_US
dc.contributor.refereeDrozd, Zdeněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physics for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Physics for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství fyziky pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physics for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství fyziky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physics for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV rámci této práce byl vytvořen tematický celek Optika II - kvantitativně pro potřeby Interaktivní fyzikální laboratoře MFF UK v Praze. Tematický celek je složen z pěti stanovišť: Měření indexu lomu, Malusův zákon, Difrakce světla na optické mřížce, Polarizace světla, Youngův experiment. Jejich náplní jsou převážně kvantitativní fyzikální experimenty z vlnové i paprskové optiky, které byly vytipované z českých zdrojů. Pro každé stanoviště byl vytvořen a otestován pracovní list, který vede práci žáků na stanovišti. Stanoviště jsou v práci podrobně rozebrána a okomentována, včetně častých žákovských chyb. Zpracována jsou také autorská řešení pracovních listů a metodické poznámky ke stanovištím pro lektory laboratoře. Součástí práce je rovněž shrnutí základní fyzikální teorie, se kterou se žáci na stanovištích setkají.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, a new experimental set for the Interactive Physical Laboratory (IPL), operated by the Faculty of Mathematics and Physics, Charles University, was designed. This experimental set consists of five units named: Measurement of Refractive Index, Malus's Law, Diffraction of Light on Grating, Polarization of Light, Young's Experiment. Most of the units consist of quantitative physics experiments in wave and geometrical optics, inspired by experiments appearing in Czech resources. For each unit, corresponding worksheets were prepared and tested. The worksheets are supposed to guide the students as they go through the experiments and related tasks. Each unit is described in the thesis including typical mistakes students tend to make and methodology for lecturers of the laboratory. The author's solution is included in attachments. A part of the thesis is also dedicated to the introduction of the necessary physics theory that could be used as a study material for visitors of the laboratory.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantKácovský, Petr
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV