Show simple item record

Cross-platform 2D game framework
dc.contributor.advisorGemrot, Jakub
dc.creatorZeman, Tomáš
dc.date.accessioned2022-07-25T14:49:11Z
dc.date.available2022-07-25T14:49:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173941
dc.description.abstractOne of the most useful tools for game development is a game framework. It is usually a complex software which offers abstraction of game components such as rendering, physics, sound, user input or AI. The goal of this thesis is to create a simple game framework for 2D games, focused on performance, extensibility and multiplatformity. A second goal of this thesis is implementation of an example game for demonstration of functions and functionality of the framework. Programming language C++ was chosen for development of the framework along with a portion of SDL library. Target platforms were chosen to be Windows and Linux. The example game was successfully implemented and tested on both platforms using most of the framework's capabilities.en_US
dc.description.abstractJedním z nejužitečnějších nástrojů pro usnadnění vývoje her je herní framework. Jde o obvykle složitý software, který vývojářům poskytuje abstrakci nad herními komponentami jako například vykreslování, fyzika, zvuk, uživatelský vstup nebo umělá inteligence. Cílem této práce je vytvoření jednoduchého herního frameworku pro 2D hry zaměřeného na rychlost, rozšířitelnost a multiplatformnost. Druhým cílem práce je implementace ukázkové hry pro demonstraci funkcí a funkčnosti enginu. K vytvoření enginu byl použit jazyk C++ a část knihovny SDL. Za cílové platformy byly vybrány Windows a Linux. Hra byla úspěšně implementována a zprovozněná na obou platformách za využití téměř všech možností enginu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectherní framework|2D|C++|multiplatformnícs_CZ
dc.subjectgame framework|2D|C++|cross-platformen_US
dc.titleMultiplatformní 2D herní frameworkcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-17
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId223531
dc.title.translatedCross-platform 2D game frameworken_US
dc.contributor.refereeHolan, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csJedním z nejužitečnějších nástrojů pro usnadnění vývoje her je herní framework. Jde o obvykle složitý software, který vývojářům poskytuje abstrakci nad herními komponentami jako například vykreslování, fyzika, zvuk, uživatelský vstup nebo umělá inteligence. Cílem této práce je vytvoření jednoduchého herního frameworku pro 2D hry zaměřeného na rychlost, rozšířitelnost a multiplatformnost. Druhým cílem práce je implementace ukázkové hry pro demonstraci funkcí a funkčnosti enginu. K vytvoření enginu byl použit jazyk C++ a část knihovny SDL. Za cílové platformy byly vybrány Windows a Linux. Hra byla úspěšně implementována a zprovozněná na obou platformách za využití téměř všech možností enginu.cs_CZ
uk.abstract.enOne of the most useful tools for game development is a game framework. It is usually a complex software which offers abstraction of game components such as rendering, physics, sound, user input or AI. The goal of this thesis is to create a simple game framework for 2D games, focused on performance, extensibility and multiplatformity. A second goal of this thesis is implementation of an example game for demonstration of functions and functionality of the framework. Programming language C++ was chosen for development of the framework along with a portion of SDL library. Target platforms were chosen to be Windows and Linux. The example game was successfully implemented and tested on both platforms using most of the framework's capabilities.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV