Život indické komunity v Česku
Lives of the Indian community in Czechia
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173812Identifikátory
SIS: 239546
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Silverio, Robert
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
13. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dokumentární fotografie, menšina, komunita, indická národnost, expatiKlíčová slova (anglicky)
documentary photography, minority, community, Indian nationality, expatsV praktické části této práce jsem pod názvem Život indické komunity v Česku dokumentovala každodennost několika zástupců této národnosti. Mým cílem bylo přiblížit, jak a proč tu tato velmi drobná menšina žije. Ve fotoknize, která z této snahy vzešla, jsem zachytila, jak se v jejich životech střetává východní a západní svět. Teoretická část této práce se věnuje žurnalistické fotografii, konkrétně fotoreportáži a dokumentární fotografii. Tyto dva žánry jsou si velmi blízké, dokonce se v mnohém překrývají. Určím proto, v čem spočívají rozdíly mezi nimi. Další kapitoly už se dotýkají praktické části mé práce. Popíšu, jak ve fotodokumentu pracovat se zobrazením cizích kultur. Na pomoc si vezmu postkolonialistickou teorii a její chápání vztahů mezi západní civilizací a zbytkem světa. Následně přiblížím práci několika současných českých fotografů, zabývajících se s cizími kulturami. Podívám se na jejich styl snímání a zvlášť se zaměřím na jejich chápání mezikulturního měřítka jejich práce.
In the practical part of this thesis, under the title Life of the Indian community in the Czech Republic, I documented the everyday life of several representatives of this nationality. My goal was to show how and why this very small minority lives here. In the photo book that emerged from this effort, I captured the Eastern and Western worlds colliding in their lives. The theoretical part of this work is devoted to journalistic photography, specifically photojournalism and documentary photography. These two genres are very close, they even overlap in many ways. I will therefore determine what the differences between them are. The next chapters already touch on the practical part of my work. I describe how to work with the depiction of foreign cultures in a photo document. I will take postcolonialist theory and its understanding of the relationship between Western civilization and the rest of the world as a guide. Subsequently, I will present the work of several contemporary Czech photographers who work with foreign cultures. I will look into their style and focus in particular on their understanding of the intercultural scale of their work.