dc.contributor.advisor | Klimešová, Marie | |
dc.creator | Šimková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2022-04-20T10:26:42Z | |
dc.date.available | 2022-04-20T10:26:42Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/172291 | |
dc.description.abstract | Action art, as well as land art, and photography are an inseparable match. Photography is naturally conceived as one of the essential means of documentation of these artistic forms and often the only source of information about their visual appearance. Therefore, we need to ask what this means for our perception and evaluation of the individual art works, how the artists treated such documentation, who and why produced it and what were the subsequent strategies of its representation. But above all, we need to realise and assess our general expectations, presumptions and believes associated with the medium of photography and its anthropological, philosophical and sociological aspects. | en_US |
dc.description.abstract | Akční umění, případně land-art, a fotografie patří neodmyslitelně k sobě. Fotografie je zcela samozřejmě vnímána jako jeden z nejdůležitějších způsobů dokumentace těchto uměleckých forem a často jediný zdroj informací o jejich vizuální podobě. Je proto třeba se ptát, co pro naše vnímání a hodnocení těchto děl tato skutečnost znamená, jak jednotliví umělci s takovou dokumentací nakládali, kdo a s jakým záměrem ji vytvářel a jaké byly následné strategie prezentace děl prostřednictvím takové dokumentace. Především je však třeba uvědomit si a zhodnotit naše obecná očekávání, domněnky a přesvědčení spojená s médiem fotografie a jeho antropologickými, filozofickými a sociologickými aspekty. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Akční umění|land-art|body art|performance|happeningy|events|instalace|konceptuální umění|fotografie|fotografická dokumentace|slovní partitury|návody|relikty|pozůstatky akcí|re-enactment|re-inscenace akcí|znovu-provedení akcí|pravdivost fotografie|čas a prostor ve fotografii|role fotografa | cs_CZ |
dc.subject | Action art|land art|body art|performance|happenings|events|installations|conceptual art|photography|photographic documentation|event scores|performance scores|word pieces|relicts|re-enactment|veracity of photography|time and space in photography|manipulated photography|straight photography | en_US |
dc.title | Akční umění, land-art a fotografie jako (ne)spolehlivý svědek | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-03-10 | |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 182185 | |
dc.title.translated | Action Art, Land Art and Photography as an (un)reliable witness | en_US |
dc.contributor.referee | Mlčoch, Jan | |
dc.contributor.referee | Buddeus, Hana | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny výtvarného umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History and Visual Arts | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny výtvarného umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History and Visual Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Akční umění, případně land-art, a fotografie patří neodmyslitelně k sobě. Fotografie je zcela samozřejmě vnímána jako jeden z nejdůležitějších způsobů dokumentace těchto uměleckých forem a často jediný zdroj informací o jejich vizuální podobě. Je proto třeba se ptát, co pro naše vnímání a hodnocení těchto děl tato skutečnost znamená, jak jednotliví umělci s takovou dokumentací nakládali, kdo a s jakým záměrem ji vytvářel a jaké byly následné strategie prezentace děl prostřednictvím takové dokumentace. Především je však třeba uvědomit si a zhodnotit naše obecná očekávání, domněnky a přesvědčení spojená s médiem fotografie a jeho antropologickými, filozofickými a sociologickými aspekty. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Action art, as well as land art, and photography are an inseparable match. Photography is naturally conceived as one of the essential means of documentation of these artistic forms and often the only source of information about their visual appearance. Therefore, we need to ask what this means for our perception and evaluation of the individual art works, how the artists treated such documentation, who and why produced it and what were the subsequent strategies of its representation. But above all, we need to realise and assess our general expectations, presumptions and believes associated with the medium of photography and its anthropological, philosophical and sociological aspects. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |