Zobrazit minimální záznam

Opinions of employees of pedagogical-psychological counseling centers on individual education at the 2nd level of primary school and their comparison with practical examples
dc.contributor.advisorKlimešová, Anna
dc.creatorHumplová, Monika
dc.date.accessioned2022-04-20T10:41:03Z
dc.date.available2022-04-20T10:41:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172191
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with individual education at the second level of primary school in the Czech Republic. The aim of the analysis is to compare the opinions of the staff of pedagogical-psychological counselling centres with the experiences of parents and children in home education. The first theoretical part describes the legislation and the course of individual education in the Czech Republic and abroad. The analytical part describes the methods used in the questionnaire survey of the staff of pedagogical-psychological counselling centres (quantitative part) and semi-structured interviews with parents educating their children at the second level of primary school in home education (qualitative part). The data obtained were statistically processed and the results are presented with comments. It can be summarized that the staff of the counseling centers, who have more experience with individual education, are also more receptive to this type of education. However, all respondents rate the risks of home education as significant. Based on the interviews with parents, it is clear that they do not perceive the risks as serious. They are mostly aware of the minority representation of their lifestyle within society. The study provides an overview of the views of counselling staff and parents of...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá individuálním vzděláváním na 2. stupni základní školy v České republice. Cílem analýzy je porovnat názory pracovníků pedagogicko-psychologických poraden se zkušenostmi rodičů a dětí v domácím vzdělávání. První teoretická část se věnuje legislativě a průběhu individuálního vzdělávání v České republice a zahraničí. Analytická část popisuje použité metody dotazníkového šetření u pracovníků pedagogicko-psychologických poraden (kvantitativní část) a polostrukturovaných rozhovorů s rodiči vzdělávajícími své děti na druhém stupni ZŠ v domácím vzdělávání (kvalitativní část). Získaná data byla statisticky zpracována a jsou prezentovány výsledky s komentářem. Lze shrnout, že pracovníci poraden, kteří mají větší zkušenosti s individuálním vzděláváním, jsou také k tomuto způsobu vzdělávání vstřícnější. Všichni respondenti však hodnotí rizika domácího vzdělávání jako významná. Na podkladě rozhovorů s rodiči je zřejmé, že popisovaná rizika nevnímají jako závažná. Většinou si uvědomují menšinové zastoupení svého životního stylu v rámci společnosti. Závěry bakalářské práce poskytují přehled názorů pracovníků poraden a rodičů žáků na individuální vzdělávání na 2. stupni ZŠ. Klíčová slova Individuální vzdělávání na 2. stupni ZŠ Domácí vzdělávání Pedagogicko-psychologická poradna odborné...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleNázory pracovníků pedagogicko-psychologických poraden na individuální vzdělávání na 2. stupni ZŠ a jejich porovnání s příklady z praxecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-25
dc.description.departmentEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.departmentProtestant theological facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId244401
dc.title.translatedOpinions of employees of pedagogical-psychological counseling centers on individual education at the 2nd level of primary school and their comparison with practical examplesen_US
dc.contributor.refereeOrtová, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Evangelická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Protestant theological facultyen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá individuálním vzděláváním na 2. stupni základní školy v České republice. Cílem analýzy je porovnat názory pracovníků pedagogicko-psychologických poraden se zkušenostmi rodičů a dětí v domácím vzdělávání. První teoretická část se věnuje legislativě a průběhu individuálního vzdělávání v České republice a zahraničí. Analytická část popisuje použité metody dotazníkového šetření u pracovníků pedagogicko-psychologických poraden (kvantitativní část) a polostrukturovaných rozhovorů s rodiči vzdělávajícími své děti na druhém stupni ZŠ v domácím vzdělávání (kvalitativní část). Získaná data byla statisticky zpracována a jsou prezentovány výsledky s komentářem. Lze shrnout, že pracovníci poraden, kteří mají větší zkušenosti s individuálním vzděláváním, jsou také k tomuto způsobu vzdělávání vstřícnější. Všichni respondenti však hodnotí rizika domácího vzdělávání jako významná. Na podkladě rozhovorů s rodiči je zřejmé, že popisovaná rizika nevnímají jako závažná. Většinou si uvědomují menšinové zastoupení svého životního stylu v rámci společnosti. Závěry bakalářské práce poskytují přehled názorů pracovníků poraden a rodičů žáků na individuální vzdělávání na 2. stupni ZŠ. Klíčová slova Individuální vzdělávání na 2. stupni ZŠ Domácí vzdělávání Pedagogicko-psychologická poradna odborné...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with individual education at the second level of primary school in the Czech Republic. The aim of the analysis is to compare the opinions of the staff of pedagogical-psychological counselling centres with the experiences of parents and children in home education. The first theoretical part describes the legislation and the course of individual education in the Czech Republic and abroad. The analytical part describes the methods used in the questionnaire survey of the staff of pedagogical-psychological counselling centres (quantitative part) and semi-structured interviews with parents educating their children at the second level of primary school in home education (qualitative part). The data obtained were statistically processed and the results are presented with comments. It can be summarized that the staff of the counseling centers, who have more experience with individual education, are also more receptive to this type of education. However, all respondents rate the risks of home education as significant. Based on the interviews with parents, it is clear that they do not perceive the risks as serious. They are mostly aware of the minority representation of their lifestyle within society. The study provides an overview of the views of counselling staff and parents of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Evangelická teologická fakultacs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV