Zobrazit minimální záznam

Fictional worlds in video games
dc.contributor.advisorŠisler, Vít
dc.creatorLaštovková, Lucie
dc.date.accessioned2022-04-12T08:35:52Z
dc.date.available2022-04-12T08:35:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172007
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá studiem fikčních světů ve videohrách. Využívá přitom literární teorii o fikčních světech, která vychází z filozofické a logické teorie možných světů. V práci jsou využity tři základní definice fikčních světů, jež poskytují základ k pochopení termínu v rámci literární vědy a zároveň charakterizují jejich mnohé vlastnosti. Objevuje se otázka, zda si fikční světy zachovávají svou charakteristiku, když jsou aplikovány na videohry. Práce si klade za cíl analyzovat podobu fikčních světů ve videohrách, a to pomocí kombinace formální analýzy gameplaye a textové analýzy. Využity k tomu jsou dosavadní poznatky, k nimž došli herní teoretici ve svých předchozích bádáních. Výsledky existujících výzkumů jsou obsaženy v podrobné literární rešerši. Díky předchozím výzkumům herních badatelů a porovnáním s literární teorií jsou v práci definovány charakteristické vlastnosti a základní struktura videoherních fikčních světů. Ty jsou nakonec demonstrovány na konkrétních příkladech. Práci uzavírají návrhy na další využití fikčních světů v herních studiích.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with studies of fictional worlds in videogame. It uses a literary theory of fictional worlds which is based on philosophical and logical theory of possible worlds. There are used three main definitions of fictional worlds which provide a base for an understanding the term within literary science alongside with a characterization of its many attributes. The thesis poses a question if fictional worlds maintain their characteristics when applied on videogames. Moreover, the thesis aims to analyze the form of fictional worlds in videogames with a utilization of combining a formal analysis of gameplay and a textual analysis. For this purpose, the findings of other ludologists are researched, used, and summarized in a detailed literature review. Therefore, by comparing their findings with the literary theory the thesis defines characteristics and basic structure of fictional worlds in videogames. Finally, these findings are demonstrated on examples. The thesis is concluded by suggestions for other utilizations of research of fictional worlds in game studies.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfictional worlds|ludofictional worlds|videogames|game worlds|game studiesen_US
dc.subjectfikční světy|ludofikční světy|videohry|herní světy|herní studiacs_CZ
dc.titleFikční světy ve videohráchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-24
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId240302
dc.title.translatedFictional worlds in video gamesen_US
dc.contributor.refereeTrhoň, Ondřej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá studiem fikčních světů ve videohrách. Využívá přitom literární teorii o fikčních světech, která vychází z filozofické a logické teorie možných světů. V práci jsou využity tři základní definice fikčních světů, jež poskytují základ k pochopení termínu v rámci literární vědy a zároveň charakterizují jejich mnohé vlastnosti. Objevuje se otázka, zda si fikční světy zachovávají svou charakteristiku, když jsou aplikovány na videohry. Práce si klade za cíl analyzovat podobu fikčních světů ve videohrách, a to pomocí kombinace formální analýzy gameplaye a textové analýzy. Využity k tomu jsou dosavadní poznatky, k nimž došli herní teoretici ve svých předchozích bádáních. Výsledky existujících výzkumů jsou obsaženy v podrobné literární rešerši. Díky předchozím výzkumům herních badatelů a porovnáním s literární teorií jsou v práci definovány charakteristické vlastnosti a základní struktura videoherních fikčních světů. Ty jsou nakonec demonstrovány na konkrétních příkladech. Práci uzavírají návrhy na další využití fikčních světů v herních studiích.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with studies of fictional worlds in videogame. It uses a literary theory of fictional worlds which is based on philosophical and logical theory of possible worlds. There are used three main definitions of fictional worlds which provide a base for an understanding the term within literary science alongside with a characterization of its many attributes. The thesis poses a question if fictional worlds maintain their characteristics when applied on videogames. Moreover, the thesis aims to analyze the form of fictional worlds in videogames with a utilization of combining a formal analysis of gameplay and a textual analysis. For this purpose, the findings of other ludologists are researched, used, and summarized in a detailed literature review. Therefore, by comparing their findings with the literary theory the thesis defines characteristics and basic structure of fictional worlds in videogames. Finally, these findings are demonstrated on examples. The thesis is concluded by suggestions for other utilizations of research of fictional worlds in game studies.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV