Show simple item record

Vizuální komunikace Policie České republiky na sociální síti Instagram
dc.contributor.advisorMalvotová, Pavla
dc.creatorKlabouch, Adam
dc.date.accessioned2022-06-25T06:27:40Z
dc.date.available2022-06-25T06:27:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172004
dc.description.abstractThis thesis focuses on the functioning of the Czech State Police on social networks, in this case Instagram. Given the current nature of policing, public cooperation with the police is an increasingly important component of police work. Academic literature has shown that the main source of views on the police, in addition to family and friends, are the media. The arrival of the interactive environment of Web 2.0 and the emergence of social networks sites have enabled institutions to have their own communication channels and the Instagram account of the Czech State Police policecz is unprecedentedly successful. By using the qualitative method of a focus group, my analysis deals with topics like. how the communication is perceived by the viewer, how it affects them, and which factors of police visual communication can have the greatest influence on them. In the context of visual rhetoric goal is to understand nature or function of post images, but also add further insight into a very modestly discussed topic, which police operation on social network sites definitely is. Keywords Visual communication, police, , visual rhetoric, social networks sites, focus group,en_US
dc.description.abstractVe své práci se zabývám fungováním PČR na sociálních sítích v tomto případě Instagramu. Vzhledem k současné povaze policejní činnosti, je spolupráce veřejnosti s policií stále významnější složkou. Z odborné literatury vyplívá, že hlavním zdrojem názorů na policii jsou vedle rodiny a známých média. Interaktivní prostřední fungování Webu 2.0 a vznik sociálních sítí umožnil institucím mít vlastní komunikační kanály. Skrze kvalitativní metodu ohniskových skupin se práce zaobírá tématy jako: Jak komunikaci policie vnímá divák, jak na něj působí a které určující faktory mohou mít na diváka největší vliv. V kontextu visuální rétoriky je cílem porozumět povaze a funkci publikovaných příspěvků ale také přidat další vhled do velice skromně probíraného tématu, kterým fungování policie na sociálních sítích zajisté je. Klíčová slova Vizuální komunikace, policie, vizuální rétorika, sociální sítě, ohnisková skupina,cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVizuální komunikace|Vizuální Rétorika|Instagram|sociální sítě|nová média|policie|budování identitycs_CZ
dc.subjectVisual Communication|Visual Rhetoric|Instagram|Social Networks|New Media|Police|Brand Buildingen_US
dc.titleVisual communication of the Police of the Czech Republic on Instagramen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-31
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225726
dc.title.translatedVizuální komunikace Policie České republiky na sociální síti Instagramcs_CZ
dc.contributor.refereeSládek, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with Economicsen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with Economicsen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csVe své práci se zabývám fungováním PČR na sociálních sítích v tomto případě Instagramu. Vzhledem k současné povaze policejní činnosti, je spolupráce veřejnosti s policií stále významnější složkou. Z odborné literatury vyplívá, že hlavním zdrojem názorů na policii jsou vedle rodiny a známých média. Interaktivní prostřední fungování Webu 2.0 a vznik sociálních sítí umožnil institucím mít vlastní komunikační kanály. Skrze kvalitativní metodu ohniskových skupin se práce zaobírá tématy jako: Jak komunikaci policie vnímá divák, jak na něj působí a které určující faktory mohou mít na diváka největší vliv. V kontextu visuální rétoriky je cílem porozumět povaze a funkci publikovaných příspěvků ale také přidat další vhled do velice skromně probíraného tématu, kterým fungování policie na sociálních sítích zajisté je. Klíčová slova Vizuální komunikace, policie, vizuální rétorika, sociální sítě, ohnisková skupina,cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the functioning of the Czech State Police on social networks, in this case Instagram. Given the current nature of policing, public cooperation with the police is an increasingly important component of police work. Academic literature has shown that the main source of views on the police, in addition to family and friends, are the media. The arrival of the interactive environment of Web 2.0 and the emergence of social networks sites have enabled institutions to have their own communication channels and the Instagram account of the Czech State Police policecz is unprecedentedly successful. By using the qualitative method of a focus group, my analysis deals with topics like. how the communication is perceived by the viewer, how it affects them, and which factors of police visual communication can have the greatest influence on them. In the context of visual rhetoric goal is to understand nature or function of post images, but also add further insight into a very modestly discussed topic, which police operation on social network sites definitely is. Keywords Visual communication, police, , visual rhetoric, social networks sites, focus group,en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN
dc.identifier.lisID9925469560006986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV