Show simple item record

Involvement of deaf children in leisure activities: a probe into the current situation in the Czech Republic
dc.contributor.advisorHudáková, Andrea
dc.creatorSchmidtová, Julie
dc.date.accessioned2022-04-12T09:56:11Z
dc.date.available2022-04-12T09:56:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171947
dc.description.abstractVětšina dosavadních českých prací pojednávajících o vzdělávání neslyšících dětí soustředí svou pozornost na tzv. školní vzdělávání probíhající ve škole, opomíjí však vzdělávání mimoškolní neboli volnočasové. Přitom právě "volnočasové aktivity" mají na život dětí - neslyšící děti nevyjímaje - nesporně významný vliv. Bakalářská práce se úzce zaměřuje na zapojení neslyšících dětí do volnočasových aktivit v základních uměleckých školách, v domech dětí a mládeže a v oddílech organizace Junáka - českého skauta, z. s. Cílem této práce je zmapovat účast neslyšících dětí na volnočasových a vzdělávacích aktivitách výše uvedených institucích v letech 2017-2020, zjistit, zdali jsou využívána podpůrná opatření a popsat jaké vlivy, ať už subjektivní nebo objektivní, zapojení neslyšících dětí do činnosti sledovaných "volnočasových center" ovlivňují. Klíčová slova dům dětí a mládeže, Junák - český skaut, z. s., kultura Neslyšících, neslyšící děti, podpůrná opatření, volnočasové aktivity, volný čas, zájmové vzdělávání, základní umělecká škola, základní umělecké vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractMost of the current Czech theseses dealing with the education of deaf children focus their attention on the so-called school Education, taking place at school, but they neglect out-of- school or leisure education. At the same time, it is the "leisure activities" that undoubtedly have a significant impact on children's lives - including deaf children. The bachelor thesis is closely focused on the involvement of deaf children in leisure activities in elementary art schools, youth centres and units of the organization Junák - Czech Scout. The aim of this thesis is to chart the participation of deaf children in leisure and educational activities during 2017-2020, to find out whether support provisions are used and to describe what influences, whether subjective or objective, affect the involvement of deaf children in the activities of the monitored "leisure centers". Key words Youth centre, Scout, Deaf culture, deaf children, support provision, leisure activities, leisure time, hobby education, Elementary art school, elementary art educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectYouth centre|Deaf identity|Scout|Deaf culture|deaf children|support provision|leisure activities|Elementary art schoolen_US
dc.subjectdům dětí a mládeže|identita Neslyšících|Junák - Český skaut|kultura Neslyšících|neslyšící děti|podpůrná opatření|volnočasové aktivity|základní umělecká školacs_CZ
dc.titleZapojení neslyšících dětí do volnočasových aktivit: sonda do aktuální situace v ČRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-31
dc.description.departmentInstitut of Deaf Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222763
dc.title.translatedInvolvement of deaf children in leisure activities: a probe into the current situation in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeSedláčková Půlpánová, Lucie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineDeaf Studiesen_US
thesis.degree.programČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.programDeaf Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institut of Deaf Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enDeaf Studiesen_US
uk.degree-program.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-program.enDeaf Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVětšina dosavadních českých prací pojednávajících o vzdělávání neslyšících dětí soustředí svou pozornost na tzv. školní vzdělávání probíhající ve škole, opomíjí však vzdělávání mimoškolní neboli volnočasové. Přitom právě "volnočasové aktivity" mají na život dětí - neslyšící děti nevyjímaje - nesporně významný vliv. Bakalářská práce se úzce zaměřuje na zapojení neslyšících dětí do volnočasových aktivit v základních uměleckých školách, v domech dětí a mládeže a v oddílech organizace Junáka - českého skauta, z. s. Cílem této práce je zmapovat účast neslyšících dětí na volnočasových a vzdělávacích aktivitách výše uvedených institucích v letech 2017-2020, zjistit, zdali jsou využívána podpůrná opatření a popsat jaké vlivy, ať už subjektivní nebo objektivní, zapojení neslyšících dětí do činnosti sledovaných "volnočasových center" ovlivňují. Klíčová slova dům dětí a mládeže, Junák - český skaut, z. s., kultura Neslyšících, neslyšící děti, podpůrná opatření, volnočasové aktivity, volný čas, zájmové vzdělávání, základní umělecká škola, základní umělecké vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enMost of the current Czech theseses dealing with the education of deaf children focus their attention on the so-called school Education, taking place at school, but they neglect out-of- school or leisure education. At the same time, it is the "leisure activities" that undoubtedly have a significant impact on children's lives - including deaf children. The bachelor thesis is closely focused on the involvement of deaf children in leisure activities in elementary art schools, youth centres and units of the organization Junák - Czech Scout. The aim of this thesis is to chart the participation of deaf children in leisure and educational activities during 2017-2020, to find out whether support provisions are used and to describe what influences, whether subjective or objective, affect the involvement of deaf children in the activities of the monitored "leisure centers". Key words Youth centre, Scout, Deaf culture, deaf children, support provision, leisure activities, leisure time, hobby education, Elementary art school, elementary art educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV