Zobrazit minimální záznam

Jiří Kotalík and the United States of America
dc.contributor.advisorSekyrka, Tomáš
dc.creatorČervená, Veronika
dc.date.accessioned2022-04-12T11:08:15Z
dc.date.available2022-04-12T11:08:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171689
dc.description.abstractHlavní těžiště této diplomové práce je zaměřené na Jiřího Kotalíka, jeho vztah ke Spojeným státům americkým a na projekty, na kterých se podílel jako ředitel Národní galerie v Praze. Pro pochopení událostí a projektů bylo třeba ozřejmit širší okolnosti, zejména vztah ČSSR k USA a kulturní politiku obou států. Proto byl časový rámec rozšířen, jak v historickém úvodu, tak i na první výstavu amerického umění v Československu v roce 1947. Také bylo třeba uvést do souvislostí, za jakým účelem byly velké putovní výstavy a další kulturní projekty USA organizovány a jakou recepci vyvolaly v ČSSR. Jako vzorek bylo vybráno šest největších výstav amerického umění, které se v ČSSR v letech 1967-1990 konaly na půdě Národní galerie. V závěru jsou pak naznačeny další formy spolupráce Národní galerie, resp. Jiřího Kotalíka s americkými institucemi, ale také jiné formy propagace československého umění ve Spojených státech amerických. Klíčová slova: Jiří Kotalík, Národní galerie v Praze, ČSSR, USA, Thomas Messer, Solomon R. Guggenheim Museum, propaganda, kulturní politika, USIA, americké uměnícs_CZ
dc.description.abstractThe main focus of this diploma thesis is Jiří Kotalík, his relationship with the United States of America and projects in which he participated as the director of the National Gallery in Prague. To understand projects, it was necessary to clarify the broader circumstances, especially the relationship of the Czechoslovak Socialist Republic to the United States of America and the cultural policy of both states. Therefore, the time frame was extended, both in the historical introduction and the first exhibition of American art in Czechoslovakia in 1947. It was also necessary to put into context the purpose for which large traveling exhibitions and other US cultural projects were organized and what reception they caused in the Czechoslovak Socialist Republic. The six largest exhibitions of American art, which took place in the Czechoslovak Socialist Republic in the years 1967-1990, were selected as a sample. In the end, other forms of cooperation of the National Gallery, respectively Jiří Kotalík with American institutions were indicated but also other forms of promotion of Czechoslovak art in the United States of America were indicated. Key words: Jiří Kotalík, National Gallery in Prague, Czechoslovak Socialist Republic, USA, Thomas Messer, Solomon R. Guggenheim Museum, propaganda, cultural policy,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJiří Kotalík|National Gallery in Prague|The Museum of Modern Art|The Metropolitan Museum of Art|The Solomon R. Guggenheim Museum|The National Gallery of Art in Washington DC.|William Rubin|Richard E. Oldenburg|Sir John Pope-Hennessy|J. Carter Brown|Thomas M. Messeren_US
dc.subjectJiří Kotalík|Národní galerie v Praze|Muzeum moderního umění v New Yorku|Metropolitní muzeum umění|The Solomon R. Guggenheim Museum|Národní galerie ve Washingtonu|William Rubin|Richard E. Oldenburg|Sir John Pope-Hennessy|J. Carter Brown|Thomas M. Messercs_CZ
dc.titleJiří Kotalík a Spojené státy americkécs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-03
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId224784
dc.title.translatedJiří Kotalík and the United States of Americaen_US
dc.contributor.refereePrahl, Roman
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programHistory of Arten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-program.enHistory of Arten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavní těžiště této diplomové práce je zaměřené na Jiřího Kotalíka, jeho vztah ke Spojeným státům americkým a na projekty, na kterých se podílel jako ředitel Národní galerie v Praze. Pro pochopení událostí a projektů bylo třeba ozřejmit širší okolnosti, zejména vztah ČSSR k USA a kulturní politiku obou států. Proto byl časový rámec rozšířen, jak v historickém úvodu, tak i na první výstavu amerického umění v Československu v roce 1947. Také bylo třeba uvést do souvislostí, za jakým účelem byly velké putovní výstavy a další kulturní projekty USA organizovány a jakou recepci vyvolaly v ČSSR. Jako vzorek bylo vybráno šest největších výstav amerického umění, které se v ČSSR v letech 1967-1990 konaly na půdě Národní galerie. V závěru jsou pak naznačeny další formy spolupráce Národní galerie, resp. Jiřího Kotalíka s americkými institucemi, ale také jiné formy propagace československého umění ve Spojených státech amerických. Klíčová slova: Jiří Kotalík, Národní galerie v Praze, ČSSR, USA, Thomas Messer, Solomon R. Guggenheim Museum, propaganda, kulturní politika, USIA, americké uměnícs_CZ
uk.abstract.enThe main focus of this diploma thesis is Jiří Kotalík, his relationship with the United States of America and projects in which he participated as the director of the National Gallery in Prague. To understand projects, it was necessary to clarify the broader circumstances, especially the relationship of the Czechoslovak Socialist Republic to the United States of America and the cultural policy of both states. Therefore, the time frame was extended, both in the historical introduction and the first exhibition of American art in Czechoslovakia in 1947. It was also necessary to put into context the purpose for which large traveling exhibitions and other US cultural projects were organized and what reception they caused in the Czechoslovak Socialist Republic. The six largest exhibitions of American art, which took place in the Czechoslovak Socialist Republic in the years 1967-1990, were selected as a sample. In the end, other forms of cooperation of the National Gallery, respectively Jiří Kotalík with American institutions were indicated but also other forms of promotion of Czechoslovak art in the United States of America were indicated. Key words: Jiří Kotalík, National Gallery in Prague, Czechoslovak Socialist Republic, USA, Thomas Messer, Solomon R. Guggenheim Museum, propaganda, cultural policy,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV