Examining lexical complexity in the written production of L2 proficient learners of English
Lexikální komplexnost písemného projevu nerodilých mluvčích anglického jazyka
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/171621/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171621Identifikátory
SIS: 231498
Kolekce
- Kvalifikační práce [22849]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Luef, Eva Maria
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglický jazyk
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglického jazyka a didaktiky
Datum obhajoby
27. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
lexikální komplexnost|jazyk nerodilých mluvčí|písemný jazyk|frekvenční seznam slov|English Vocabulary Profile (EVP)|Text InspectorKlíčová slova (anglicky)
lexical complexity|L2 language|written language|lexical frequency wordlist|English Vocabulary Profile (EVP)|Text InspectorDiplomová práce analyzuje lexikální komplexnost písemného jazyka nerodilých mluvčí (L2) anglického jazyka na úrovni C2 s následnou komparací výsledné lexikální komplexnosti s komplexností u rodilých mluvčí (L1). Lexikální komplexnost jazyka je sledována ve dvou klíčových parametrech, v dimenzi lexikální rozmanitosti (lexical diversity) a lexikální propracovanosti (lexical sophistication). Práce obsahuje kvantitativní analýzu dat s pomocí jednoduchých indikátorů, která je doprovázena analýzou s kompozitními metrikami VOCD-D a MTLD v oblasti lexikální rozmanitosti. Lexikální sofistikovanost je analyzována prostřednictvím nástroje English Vocabulary Profile (EVP), který měří výskyt slov v textu na základě předdefinovaného frekvenčního seznamu slov podle kategorií jazykové úrovně A1-C2. Základní stanovená hypotéza předpokládala nižší lexikální komplexnost nerodilých mluvčích jazyka ve srovnání s rodilými mluvčími, a to i přes nejvyšší možnou jazykovou kompetenci nerodilých mluvčích na úrovni C2, která je přirovnávána k "native-speaker competence". V rámci jednotlivých skupin uživatelů jazyka (L2 a L1) se očekávaly srovnatelné výstupy. Další pomocnou hypotézou byl nižší předpokládaný počet slov na úrovni C2 (low-frequency words) u L2 ve srovnání s L1. Soubor dat, které byly podrobeny analýze, obsahuje...
The thesis analyses lexical complexity in the written production of L2 proficient learners of English (the highest C2 level). Additionally, it compares L2 lexical complexity with L1 lexical complexity of English native speakers. This lexical complexity is investigated in two key parameters: lexical diversity and lexical sophistication. A quantitative analysis is made by the means of single indicators and is followed by an analysis where composite indicators VOCD-D and MTLD are employed to measure lexical diversity. Lexical sophistication is explored through the English Vocabulary Profile tool (EVP), which categorises words in a text according to predefined frequency word lists (A1-C2 types). The main hypothesis presumed that the lexical complexity of L2 English speakers is inferior to L1 English speakers, despite the fact that their L2 English language competence is at the highest level possible (C2 level), often compared to "native-speaker competence". It was expected that the results in respective groups (L2 and L1 speakers) would be similar. Another working hypothesis is that low- frequency words at the C2 level will be smaller for L2 English speakers than that for L1 English speakers. The data comprises 20 comparable texts of L2 proficient English speakers in the dimension of their length (the...