Zobrazit minimální záznam

Representation of History in Videogames
dc.contributor.advisorČinátl, Kamil
dc.creatorVáňa, Martin
dc.date.accessioned2022-04-12T07:53:49Z
dc.date.available2022-04-12T07:53:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171582
dc.description.abstractVe své práci se věnuji analýzy reprezentací a obrazů v historických počítačových hrách. Vycházím z metody a prací oboru game studies. Ty rozvrhují zkoumání her na základě principů mechaniky a pravidel, narativu, estetiky a simulací. Všechny tyto aspekty her zkoumám u vybraného vzorku historických počítačových her. Tuto metodologii dále propojuji s teorií historie, která se zaměřuje na způsoby reprezentace dějin a způsoby konstrukce historického obrazu, stejně jako si všímá role historie a historiků v současnosti. Dále vycházím z teorie Jeana Baudrillarda o simulaci a simulakrech, který se zabývá produkcí obrazů v současné kultuře. Výslednou analýzu konfrontuji s prací Adama Chapmana Digital Games as History, která mi slouží nejen základní terminologií, ale i jako inspirace pro srovnání obrazu her v historických počítačových hrách s epistomologií historiografie. Výsledkem mé práce je srovnání a pokus o propojení přístupů game studies a historiografie na materiálu počítačových her. Kromě konkrétních analýz předkládám i obecné závěry, který by, dle mého soudu, mohly přispět k další analýze vztahu dějin a jejich digitální reprezentace, stejně jako k promýšlení role historie a jejích reprezentací v současné kultuře. Klíčová slova: game studies, historie, reprezentace, historická teorie, počítačové hry,...cs_CZ
dc.description.abstractIn my thesis I focus on analysing the representations and images in historical digital games. I base my thesis upon methods and works from the game studies field. Those texts research games based on principles of mechanics and rules, narrative, aesthetics, and simulation. All those aspects of games come under my analysis of chosen set of digital games. I connect this methodology with theory of history, which focuses on means of historical representation and ways of construction of the historical image, just as it notes role of historians and history in nowadays society. Further I build upon work of Jean Beadrillard on simulation and simulacra, who takes on the topic of production of images in our culture. I confront my analysis with work of Adam Chapman Digital Games as History, which offers me not only a basic terminology but also serves me as an inspiration for comparison of the games' images with the historians' epistemology. My thesis results in comparison and attempted junction of the methods of game studies with those of historiography on the material of digital games. Apart from deeper analysis of selected games I come to more general conclusions, which could in my opinion, add to further analysis of the past and its digital representations, just as they could help to think through the role...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvideo games|history|representation|game studies|simulationen_US
dc.subjectpočítačové hry|historie|reprezentace|herní studia|simulacecs_CZ
dc.titleReprezentace historie v počítačových hráchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-01
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId235788
dc.title.translatedRepresentation of History in Videogamesen_US
dc.contributor.refereePýcha, Čeněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorie - české dějiny v evropském kontextucs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory - Czech History in European Contexten_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorie - české dějiny v evropském kontextucs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory - Czech History in European Contexten_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csVe své práci se věnuji analýzy reprezentací a obrazů v historických počítačových hrách. Vycházím z metody a prací oboru game studies. Ty rozvrhují zkoumání her na základě principů mechaniky a pravidel, narativu, estetiky a simulací. Všechny tyto aspekty her zkoumám u vybraného vzorku historických počítačových her. Tuto metodologii dále propojuji s teorií historie, která se zaměřuje na způsoby reprezentace dějin a způsoby konstrukce historického obrazu, stejně jako si všímá role historie a historiků v současnosti. Dále vycházím z teorie Jeana Baudrillarda o simulaci a simulakrech, který se zabývá produkcí obrazů v současné kultuře. Výslednou analýzu konfrontuji s prací Adama Chapmana Digital Games as History, která mi slouží nejen základní terminologií, ale i jako inspirace pro srovnání obrazu her v historických počítačových hrách s epistomologií historiografie. Výsledkem mé práce je srovnání a pokus o propojení přístupů game studies a historiografie na materiálu počítačových her. Kromě konkrétních analýz předkládám i obecné závěry, který by, dle mého soudu, mohly přispět k další analýze vztahu dějin a jejich digitální reprezentace, stejně jako k promýšlení role historie a jejích reprezentací v současné kultuře. Klíčová slova: game studies, historie, reprezentace, historická teorie, počítačové hry,...cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis I focus on analysing the representations and images in historical digital games. I base my thesis upon methods and works from the game studies field. Those texts research games based on principles of mechanics and rules, narrative, aesthetics, and simulation. All those aspects of games come under my analysis of chosen set of digital games. I connect this methodology with theory of history, which focuses on means of historical representation and ways of construction of the historical image, just as it notes role of historians and history in nowadays society. Further I build upon work of Jean Beadrillard on simulation and simulacra, who takes on the topic of production of images in our culture. I confront my analysis with work of Adam Chapman Digital Games as History, which offers me not only a basic terminology but also serves me as an inspiration for comparison of the games' images with the historians' epistemology. My thesis results in comparison and attempted junction of the methods of game studies with those of historiography on the material of digital games. Apart from deeper analysis of selected games I come to more general conclusions, which could in my opinion, add to further analysis of the past and its digital representations, just as they could help to think through the role...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV