dc.contributor.advisor | Škodová, Svatava | |
dc.creator | Komoňová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T09:14:53Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T09:14:53Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/171543 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se věnuje využití mobilních aplikací a webových platforem ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Praktickým výstupem je soubor třiceti aktivit, jež svým zaměřením cílí jednak na řečové dovednosti (poslech, čtení, mluvení, psaní), jednak na jazykové prostředky (gramatika, slovní zásoba). Teoretická část se nejprve zaměřuje na vymezení pojmu a zápory, a to s ohledem na jeho využití v synchronní výuky. Následně je předložen metodický postup realizace synchronního vyučování, jazykovým materiálem a řízení výuky v online prostředí. V neposlední řadě referenční úrovně A1 a A2 pro češtinu jako cizí jazyk dle SERR. Praktická část informuje o způsobu selekce aplikací a platforem a metodickém postupu tvorby jednotlivých aktivit, jež jsou prezentovány formou metodických listů. Všechny aktivity, respektive a byly podrobeny pretestaci. Součástí práce je tedy rovněž popis průběhu pretestací a vyhodnocení zpětné vazby. Technický manuál, jenž slouží jako návod pro práci s jednotlivými aplikacemi a platformami, je uveden v příloze. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the use of mobile applications and web platforms in teaching Czech as a foreign language. The practical output is a set of thirty activities that focus on language skills (listening, reading, speaking, writing), grammar and vocabulary. The theoretical part first focuses on defining the concept of e-learning. The pros and cons of e- learning are discussed with regard to its use in synchronous teaching. Subsequently, the paper describes the methodological procedure for the implementation of synchronous teaching, the specifics of working with language material and teaching management in the online environment. Last but not least, the descriptions of reference levels A1 and A2 for Czech as a foreign language (according to the CEFR) are recapitulated. The practical part of this paper centres on the method of selection of applications and platforms and the methodical procedure of creating individual activities, which are presented in the form of methodical sheets. All applications and platforms were subjected to pretesting. Therefore, a description of the pretesting course and an evaluation of feedback is also provided. An integral part of this work is also a technical manual which serves as a guide for working with individual applications and platforms. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | web platforms|mobile applications|Czech for foreigners|methodology|grammar|vocabulary|writing|reading|listening|pronunciation|Czech Life and Institutions | en_US |
dc.subject | webové platfromy|mobilní aplikace|čeština jako cizí jazyk|metodologie|gramatika|slovní zásoba|psaní|čtení|poslech|výslovnost|mluvení|české reálie | cs_CZ |
dc.title | Využití webových platforem a mobilních aplikací ve výuce češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-01-31 | |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 202359 | |
dc.title.translated | Web Platfroms and Mobile Applications in Teaching Czech for Foreigners | en_US |
dc.contributor.referee | Šormová, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se věnuje využití mobilních aplikací a webových platforem ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Praktickým výstupem je soubor třiceti aktivit, jež svým zaměřením cílí jednak na řečové dovednosti (poslech, čtení, mluvení, psaní), jednak na jazykové prostředky (gramatika, slovní zásoba). Teoretická část se nejprve zaměřuje na vymezení pojmu a zápory, a to s ohledem na jeho využití v synchronní výuky. Následně je předložen metodický postup realizace synchronního vyučování, jazykovým materiálem a řízení výuky v online prostředí. V neposlední řadě referenční úrovně A1 a A2 pro češtinu jako cizí jazyk dle SERR. Praktická část informuje o způsobu selekce aplikací a platforem a metodickém postupu tvorby jednotlivých aktivit, jež jsou prezentovány formou metodických listů. Všechny aktivity, respektive a byly podrobeny pretestaci. Součástí práce je tedy rovněž popis průběhu pretestací a vyhodnocení zpětné vazby. Technický manuál, jenž slouží jako návod pro práci s jednotlivými aplikacemi a platformami, je uveden v příloze. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the use of mobile applications and web platforms in teaching Czech as a foreign language. The practical output is a set of thirty activities that focus on language skills (listening, reading, speaking, writing), grammar and vocabulary. The theoretical part first focuses on defining the concept of e-learning. The pros and cons of e- learning are discussed with regard to its use in synchronous teaching. Subsequently, the paper describes the methodological procedure for the implementation of synchronous teaching, the specifics of working with language material and teaching management in the online environment. Last but not least, the descriptions of reference levels A1 and A2 for Czech as a foreign language (according to the CEFR) are recapitulated. The practical part of this paper centres on the method of selection of applications and platforms and the methodical procedure of creating individual activities, which are presented in the form of methodical sheets. All applications and platforms were subjected to pretesting. Therefore, a description of the pretesting course and an evaluation of feedback is also provided. An integral part of this work is also a technical manual which serves as a guide for working with individual applications and platforms. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |