Zobrazit minimální záznam

Views of secondary school students on ideal teacher
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorŠtuková, Karolína
dc.date.accessioned2022-09-28T06:43:25Z
dc.date.available2022-09-28T06:43:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171018
dc.description.abstractThe thesis deals with the view of secondary school students on the behaviour and approach of their class teachers to teaching and how their behaviour corresponds to the requirements of the quality standard of the teaching profession. The theoretical part describes the main documents dealing with the quality standard of the profession. It then contextualises the information within the teaching profession, including its role in teaching and its professionalisation. The practical part focuses on students' specific perspectives on the quality standard of their classroom teacher's profession. Throughout the research I have sought to record the views of the behaviour and attitude of the teacher in general among the groups of secondary school pupils studied. Within the practical part, several aspects that may influence the pupils' view are worked with, including the background, gender or the actual expertise of their class teacher. Pupils in the first and second years in two secondary schools participated in the research investigation. I conducted the research in Prague and Jindřichův Hradec.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pohledem žáků středních škol k chování a přístupu jejich třídních učitelů k vyučování a jakým způsobem jejich vystupování koresponduje s požadavky danými standardem kvality profese učitele. Teoretická část popisuje hlavní dokumenty, které se standardu kvality profese věnují. Dále pak uvádí do kontextu informace v rámci profese učitele včetně jeho role ve výuce a jeho Praktická část je zaměřena na konkrétní pohled žáků na standard kvality profese jejich třídního učitele. V celém výzkumu jsem se snažila zaznamenat pohled na chování a přístup učitele obecně u zkoumaných skupin žáků středních škol. V rámci praktické části je pracováno s několika hledisky, které mohou na pohled žáků působit, včetně prostředí, genderu jejich třídního učitele. Výzkumného šetření se zúčastnili žáci prvních a druhých ročníků ve dvou středních školách. Výzkum jsem prováděla v Praze a Jindřichově Hradci.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleIdeální učitel z pohledu žáků středních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-20
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId234918
dc.title.translatedViews of secondary school students on ideal teacheren_US
dc.contributor.refereePospíšilová, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pohledem žáků středních škol k chování a přístupu jejich třídních učitelů k vyučování a jakým způsobem jejich vystupování koresponduje s požadavky danými standardem kvality profese učitele. Teoretická část popisuje hlavní dokumenty, které se standardu kvality profese věnují. Dále pak uvádí do kontextu informace v rámci profese učitele včetně jeho role ve výuce a jeho Praktická část je zaměřena na konkrétní pohled žáků na standard kvality profese jejich třídního učitele. V celém výzkumu jsem se snažila zaznamenat pohled na chování a přístup učitele obecně u zkoumaných skupin žáků středních škol. V rámci praktické části je pracováno s několika hledisky, které mohou na pohled žáků působit, včetně prostředí, genderu jejich třídního učitele. Výzkumného šetření se zúčastnili žáci prvních a druhých ročníků ve dvou středních školách. Výzkum jsem prováděla v Praze a Jindřichově Hradci.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the view of secondary school students on the behaviour and approach of their class teachers to teaching and how their behaviour corresponds to the requirements of the quality standard of the teaching profession. The theoretical part describes the main documents dealing with the quality standard of the profession. It then contextualises the information within the teaching profession, including its role in teaching and its professionalisation. The practical part focuses on students' specific perspectives on the quality standard of their classroom teacher's profession. Throughout the research I have sought to record the views of the behaviour and attitude of the teacher in general among the groups of secondary school pupils studied. Within the practical part, several aspects that may influence the pupils' view are worked with, including the background, gender or the actual expertise of their class teacher. Pupils in the first and second years in two secondary schools participated in the research investigation. I conducted the research in Prague and Jindřichův Hradec.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN
dc.identifier.lisID9925466550606986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV