Zobrazit minimální záznam

Non-visual trade marks in EU
dc.contributor.advisorTomášek, Petr
dc.creatorKolouch, Tomáš
dc.date.accessioned2022-04-13T09:50:11Z
dc.date.available2022-04-13T09:50:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170833
dc.description.abstractNevizuální ochranné známky představují relativně nový fenomén na poli ochranných známek, jehož prostřednictvím se podnikatelé snaží originálním způsobem odlišit své výrobky nebo služby od výrobků nebo služeb svých konkurentů. Řadíme zde čtyři druhy netradičních ochranných známek, které jako takové nelze vnímat vizuálně, nýbrž prostřednictvím jiných lidských smyslů než zraku: zvukové, čichové, chuťové a hmatové ochranné známky. Ačkoli tyto nevizuální ochranné známky mohou při registraci čelit mnoha překážkám, je tato práce vzhledem ke svému omezenému rozsahu zaměřena na kritérium ztvárnění v rejstříku ochranných známek, jelikož tento požadavek vyvolává s ohledem na jejich nevizuální povahu specifické obtíže. Cílem této práce je tedy posoudit nevizuální ochranné známky z hlediska jejich způsobilosti být adekvátně ztvárněny v rejstříku ochranných známek v EU. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zaměřuje na vymezení pojmu nevizuálních ochranných známek, jejich význam, funkce a rovněž definiční znaky, především pak na požadavek ztvárnění ochranných známek v rejstříku ochranných známek. Druhá kapitola se nejprve věnuje vývoji mezinárodních snah o částečnou harmonizaci požadavků na ztvárnění nevizuálních ochranných známek, následně pak i genezi právní úpravy na úrovni EU s důrazem na tzv....cs_CZ
dc.description.abstractNon-visual trade marks represent a relatively new phenomenon in the field of trade marks, through which entrepreneurs try to differentiate their goods or services in an original way from the goods or services of their competitors. These include four types of non-traditional trade marks, which as such cannot be perceived visually, but through human senses other than sight: sound, olfactory, taste and tactile trade marks. Although these non-visual trade marks may face many barriers to registration, the thesis, because of its limited scope, focuses on the criterion of representation on a trade mark register, as this requirement raises specific issues due to their non-visual nature. The aim of the thesis is therefore to assess non-visual trade marks in terms of their capability to be adequately represented on a trade mark register in the EU. The thesis is divided into 3 chapters. The first chapter focuses on the definition of non- visual trade marks, their purpose, functions and also defining features, especially on the requirement for representation of trade marks on a trade mark register. The second chapter first deals with the development of international efforts to partially harmonize the requirements for representation of non-visual trade marks and subsequently with the genesis of legislation at...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectnon-visual trade marksen_US
dc.subjectrepresentationen_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjectnevizuální ochranné známkycs_CZ
dc.subjectztvárněnícs_CZ
dc.subjectEvropská uniecs_CZ
dc.titleNevizuální ochranné známky v EUcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-11-25
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId227796
dc.title.translatedNon-visual trade marks in EUen_US
dc.contributor.refereePatěk, Daniel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNevizuální ochranné známky představují relativně nový fenomén na poli ochranných známek, jehož prostřednictvím se podnikatelé snaží originálním způsobem odlišit své výrobky nebo služby od výrobků nebo služeb svých konkurentů. Řadíme zde čtyři druhy netradičních ochranných známek, které jako takové nelze vnímat vizuálně, nýbrž prostřednictvím jiných lidských smyslů než zraku: zvukové, čichové, chuťové a hmatové ochranné známky. Ačkoli tyto nevizuální ochranné známky mohou při registraci čelit mnoha překážkám, je tato práce vzhledem ke svému omezenému rozsahu zaměřena na kritérium ztvárnění v rejstříku ochranných známek, jelikož tento požadavek vyvolává s ohledem na jejich nevizuální povahu specifické obtíže. Cílem této práce je tedy posoudit nevizuální ochranné známky z hlediska jejich způsobilosti být adekvátně ztvárněny v rejstříku ochranných známek v EU. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zaměřuje na vymezení pojmu nevizuálních ochranných známek, jejich význam, funkce a rovněž definiční znaky, především pak na požadavek ztvárnění ochranných známek v rejstříku ochranných známek. Druhá kapitola se nejprve věnuje vývoji mezinárodních snah o částečnou harmonizaci požadavků na ztvárnění nevizuálních ochranných známek, následně pak i genezi právní úpravy na úrovni EU s důrazem na tzv....cs_CZ
uk.abstract.enNon-visual trade marks represent a relatively new phenomenon in the field of trade marks, through which entrepreneurs try to differentiate their goods or services in an original way from the goods or services of their competitors. These include four types of non-traditional trade marks, which as such cannot be perceived visually, but through human senses other than sight: sound, olfactory, taste and tactile trade marks. Although these non-visual trade marks may face many barriers to registration, the thesis, because of its limited scope, focuses on the criterion of representation on a trade mark register, as this requirement raises specific issues due to their non-visual nature. The aim of the thesis is therefore to assess non-visual trade marks in terms of their capability to be adequately represented on a trade mark register in the EU. The thesis is divided into 3 chapters. The first chapter focuses on the definition of non- visual trade marks, their purpose, functions and also defining features, especially on the requirement for representation of trade marks on a trade mark register. The second chapter first deals with the development of international efforts to partially harmonize the requirements for representation of non-visual trade marks and subsequently with the genesis of legislation at...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV