Profesní příprava španělských zdravotních sester a jejich uplatnění v praxi
Professional preparation on spanish nurses and their job opportunities
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16845Identifikátory
SIS: 58107
Kolekce
- Kvalifikační práce [1161]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Schneiderová, Michaela
Oponent práce
Heřmanová, Jana
Pečenková, Jaroslava
Fakulta / součást
Lékařská fakulta v Hradci Králové
Obor
Ošetřovatelství
Katedra / ústav / klinika
Ústav sociálního lékařství
Datum obhajoby
12. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Autor: Mg. Andrea Tůmová Instituce: Ústav sociálního lékařství Lékařské fakulty UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Profesní příprava španělských zdravotních sester a jejich uplatněni v praxi. Vedoucí práce: PhDr. Carmen González Canalejo, PhD., Mgr. Michaela Schneiderová Počet stran: 117 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: Profesionalizace španělského ošetřovatelství, institucionalizace španělského ošetřovatelství, practicante [praktikante], zdravotnický technický asistent, zdravotní sestra, bakalářské studium ošetřovatelství, projekt Konvergence vysokého školství členských států Evropské Unie. Bakalářská práce pojednává o vývoji profesní přípravy španělských zdravotních sester. Zaznamenává první pokusy o systematizaci ošetřovatelského vzdělávaní laických sester v polovině 19. století. Sleduje proces profesionalizace a institucionalizace španělského ošetřovatelství na přelomu 19. a 20. století. Popisuje unifikaci ošetřovatelských profesí za Frankovy diktatury, (1939-1975), a seznamuje čtenáře s procesem transformace ošetřovatelského vzdělávání v období demokracie. Důležitým momentem ve vývoji španělského ošetřovatelského školství byl vstup ošetřovatelství na půdu univerzit v roce 1978. Empirická část bakalářské práce dokumentuje spokojenost respondentů se...
The goal of bachelor's thesis is to analyze the evolution of the profesional preparation of Spanish nurses. Enrols the frst atemptt to systematization of nursing education of laic nurses in the 1st half of the 19th century. Follonws the proces of the profesional career and institutional establishment of the Spanish nursing system in the end od the 19th century and in the begining of the 20th century. Describes the unification of various nurse professionals during the age of Franto's dictatorship, (1939-1975), and informs the readers about the proces of transformation of nursing education during the democracy period. The initiation of Spanish nursing education in the University, in 1978. was a very significant moment in the Spanish nursing history. A qualitative observational study was carried out to document the content that the Spanish nurses actualy have about their educational system and completes with the information about the job opportunities of the 12 informants.