Zobrazit minimální záznam

Reflections of the Holocaust in Contemporary Art Production
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorBilavčíková, Hana
dc.date.accessioned2017-04-11T12:48:32Z
dc.date.available2017-04-11T12:48:32Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16388
dc.description.abstractResumé Tato práce představuje a zhodnocuje proměnu uměleckých přístupů a střídání forem výtvarných reflexí od klasické konvenční představy umění k tomu, co moderní estetika nazývá "anti-uměním", "anti-estetickou reflexí". Základnou pro rozbor tohoto problému je zde fenomén nacistický holocaust a hrůzy druhé světové války. Studie nejdříve v hrubých obrysech shrnuje vývoj a sociologicko-historické proměny vnímání holocaustu poválečnou společností, a základě tohot vhledu dospívá k poznání, že s tématem holocaust se v průběhu doby začalo pracovat spíše jako s významovou parabolou, která má adekvátní reflexi ve výtvarném a vizuálním umění. Důraz je zde kladen především na tvorbu umělců druhé a třetí generace, tedy potomků pachatelů a obětí hrůzných činů minulosti, kteří danou problematiku zpracovávají v perspektivě každodennosti obyčejného člověka dneška.Na základě zhodnocení dosavadního poválečného vývoje uměleckých postupů a forem výtvarných reflexí fenoménu nacistický holocaust dospívá studie k poznání, že jej lze rozdělit do tří základních etap, které odpovídají více méně poválečnému střídání generací. Nebylo cílem této studie zpracovat na podkladě uměleckých reflexí tématiku židovství či antisemitismu v posledních šedesáti letech. Téma je velmi široké. Rozsah běžné bakalářské práce jeho absolutní zpracování...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleReflexe holocaustu v současné umělecké produkcics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-06
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId14957
dc.title.translatedReflections of the Holocaust in Contemporary Art Productionen_US
dc.contributor.refereeBydžovská, Lenka
dc.identifier.aleph000971321
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé Tato práce představuje a zhodnocuje proměnu uměleckých přístupů a střídání forem výtvarných reflexí od klasické konvenční představy umění k tomu, co moderní estetika nazývá "anti-uměním", "anti-estetickou reflexí". Základnou pro rozbor tohoto problému je zde fenomén nacistický holocaust a hrůzy druhé světové války. Studie nejdříve v hrubých obrysech shrnuje vývoj a sociologicko-historické proměny vnímání holocaustu poválečnou společností, a základě tohot vhledu dospívá k poznání, že s tématem holocaust se v průběhu doby začalo pracovat spíše jako s významovou parabolou, která má adekvátní reflexi ve výtvarném a vizuálním umění. Důraz je zde kladen především na tvorbu umělců druhé a třetí generace, tedy potomků pachatelů a obětí hrůzných činů minulosti, kteří danou problematiku zpracovávají v perspektivě každodennosti obyčejného člověka dneška.Na základě zhodnocení dosavadního poválečného vývoje uměleckých postupů a forem výtvarných reflexí fenoménu nacistický holocaust dospívá studie k poznání, že jej lze rozdělit do tří základních etap, které odpovídají více méně poválečnému střídání generací. Nebylo cílem této studie zpracovat na podkladě uměleckých reflexí tématiku židovství či antisemitismu v posledních šedesáti letech. Téma je velmi široké. Rozsah běžné bakalářské práce jeho absolutní zpracování...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990009713210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV