Zobrazit minimální záznam

Column orders as bearers of particular meaning: Examples from Czech Baroque architecture
dc.contributor.advisorLunger-Štěrbová, Daniela
dc.creatorPopatanasovská, Bojana
dc.date.accessioned2022-04-20T08:19:57Z
dc.date.available2022-04-20T08:19:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152614
dc.description.abstractColumn orders as bearers of characteristic meaning: Examples from Czech Baroque Architecture The aim of this bachelor thesis is to present the column orders as possible bearers of a certain meaning. For this reason, especially in the Baroque period, the five orders were modified in various ways. In my thesis I will present the most common of these modifications by means of several examples divided according to the five known column orders and one new form whose symbolic meaning I will try to better approach. In the case of the Tuscan Order, this is the example of the gate of the Imperial Mill in Bubenč, while I will demonstrate the modification of the Doric Order by the example of the symbolism of the side facade of the Church of St. Thomas in Prague's Lesser Town. I will describe the Ionic and Corinthian orders in one chapter using the example of the facade of the Troja castle in Prague and the Composite order on the example of the interior of the church of St. John of Nepomuk in Skalka. The last part of the thesis is devoted to a certain new form of the established orders, which I will try to present better on a set of buildings in the surroundings of the Cistercian abbey in Plasy, specifically on the convent of the Plasy monastery itself, the chapel of the Name of the Virgin Mary in Mladotice...en_US
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je představit sloupové řády jako možné nositele určitého významu. Z toho důvodu byla zejména v barokním období pětice řádů různými způsoby modifikována. Nejběžnější z těchto modifikací ve své práci představím na několika příkladech rozdělených podle pětice známých sloupových řádů a jednoho novotvaru, jehož symbolický význam se pokusím lépe přiblížit. V případě řádu toskánského jde o příklad brány Císařského mlýna v Bubenči, úpravu řádu dórského pak demonstruji na příkladu symboliky kladí bočního průčelí kostela sv. Tomáše v Praze na Malé Straně. Řády jónský a korintský v jedné kapitole popíši na příkladu fasády trojského zámku v Praze a řád kompozitní na příkladu členění interiéru kostela sv. Jana Nepomuckého na Skalce. Poslední část práce se věnuje jistému novotvaru zavedených řádů, který se pokusím lépe přiblížit na souboru staveb v okolí cisterciáckého opatství v Plasích, konkrétně pak na samotném konventu plaského kláštera, kapli Jména Panny Marie v Mladoticích a poutním kostele Zvěstování Panny Marie v Mariánské Týnici.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectbarokní architekturacs_CZ
dc.subjectsloupové řádycs_CZ
dc.subjectsymbolikacs_CZ
dc.subjectemblematikacs_CZ
dc.subjectJan Blažej Santini-Aichelcs_CZ
dc.subjectKilián Ignác Dientzenhofercs_CZ
dc.subjectbaroque architectureen_US
dc.subjectcolumn ordersen_US
dc.subjectsymbolismen_US
dc.subjectemblematics,Jan Blažej Santini-Aichelen_US
dc.subjectKilián Ignác Dientzenhoferen_US
dc.titleSloupové řády jako nositelé charakteristického významu: Příklady z české barokní architekturycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-14
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId235612
dc.title.translatedColumn orders as bearers of particular meaning: Examples from Czech Baroque architectureen_US
dc.contributor.refereeOulíková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Institute of Christian Art Historyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je představit sloupové řády jako možné nositele určitého významu. Z toho důvodu byla zejména v barokním období pětice řádů různými způsoby modifikována. Nejběžnější z těchto modifikací ve své práci představím na několika příkladech rozdělených podle pětice známých sloupových řádů a jednoho novotvaru, jehož symbolický význam se pokusím lépe přiblížit. V případě řádu toskánského jde o příklad brány Císařského mlýna v Bubenči, úpravu řádu dórského pak demonstruji na příkladu symboliky kladí bočního průčelí kostela sv. Tomáše v Praze na Malé Straně. Řády jónský a korintský v jedné kapitole popíši na příkladu fasády trojského zámku v Praze a řád kompozitní na příkladu členění interiéru kostela sv. Jana Nepomuckého na Skalce. Poslední část práce se věnuje jistému novotvaru zavedených řádů, který se pokusím lépe přiblížit na souboru staveb v okolí cisterciáckého opatství v Plasích, konkrétně pak na samotném konventu plaského kláštera, kapli Jména Panny Marie v Mladoticích a poutním kostele Zvěstování Panny Marie v Mariánské Týnici.cs_CZ
uk.abstract.enColumn orders as bearers of characteristic meaning: Examples from Czech Baroque Architecture The aim of this bachelor thesis is to present the column orders as possible bearers of a certain meaning. For this reason, especially in the Baroque period, the five orders were modified in various ways. In my thesis I will present the most common of these modifications by means of several examples divided according to the five known column orders and one new form whose symbolic meaning I will try to better approach. In the case of the Tuscan Order, this is the example of the gate of the Imperial Mill in Bubenč, while I will demonstrate the modification of the Doric Order by the example of the symbolism of the side facade of the Church of St. Thomas in Prague's Lesser Town. I will describe the Ionic and Corinthian orders in one chapter using the example of the facade of the Troja castle in Prague and the Composite order on the example of the interior of the church of St. John of Nepomuk in Skalka. The last part of the thesis is devoted to a certain new form of the established orders, which I will try to present better on a set of buildings in the surroundings of the Cistercian abbey in Plasy, specifically on the convent of the Plasy monastery itself, the chapel of the Name of the Virgin Mary in Mladotice...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV