Fyzikální pokusy a gamebook
Physics experiments and gamebook
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/152535Identifikátory
SIS: 232176
Kolekce
- Kvalifikační práce [11368]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koupilová, Zdeňka
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Fyzika zaměřená na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
1. 7. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
experimenty|pokusy|fyzika|příběh|gamebookKlíčová slova (anglicky)
experiments|physics|story|gamebookTato bakalářská práce se zabývá vytvořením metodického materiálu, gamebooku, který poutavou a nenásilnou formou přiměje dítě přemýšlet nad zajímavými fyzikálními problémy. Řešení těchto problémů se dají snadno předvést na domácích experimentech, jejichž návody jsou taktéž součástí práce. Náměty pro experimenty jsou voleny nevšední a překvapivé, proto mohou zaujmout nejenom děti, ale zároveň i rodiče. Na provedení experimentů jsou potřeba pouze jednoduché pomůcky, které se nachází v téměř každé domácnosti. Učitelé je tak mohou zadávat i jako samostatnou domácí práci. Struktura příběhu Fyzikálního gamebooku je zachycena v mapě, která naznačuje jednotlivé křižovatky a možnosti vývoje příběhu. Cílovou skupinou, pro kterou byl Fyzikální gamebook sepsán, je 2. stupeň základních škol a odpovídající stupně gymnázií. Nedílnou součástí práce je i shrnutí vyplněných záznamníků s názory a postřehy dětí.
The goal of this bachelor thesis is creating a methodological material, a gamebook, which in an engaging and non-violent way makes the child think about interesting physical problems. The solution of these problems can be easily interpreted in experiments, whose instructions are also part of this thesis. The ideas for the experiments are chosen unusual and surprising, so they can be attractive to the child, but also to the parents. Only simple tools, which are found in almost every household, are needed to perform the experiments. Teachers can also assign them as individual homework. The structure of the story of the Physical Gamebook is captured in a map, which indicates the individual intersections and possibilities of story development. The target group for which the Physical Gamebook was written is the 2nd level of primary schools and the corresponding levels of grammar schools. An integral part of the thesis is a summary of the results and the effect of the gamebook in practice.