Zobrazit minimální záznam

Aggressiveness of children in kindergarten
dc.contributor.advisorJanošová, Pavlína
dc.creatorSalim Vosátková, Lenka
dc.date.accessioned2022-04-08T07:18:40Z
dc.date.available2022-04-08T07:18:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151190
dc.description.abstractV průběhu výzkumu agresivního chování dětí v mateřské škole jsem zjistila, že nejčastějším projevem agresivního chování je verbální agrese. Verbální agrese se v tomto věku projevuje nejčastěji křikem a hádáním se. Fyzická agrese je méně častá, přičemž nejčastějším jejím projevem je bouchání, strkání a odmítání spolužáka. Nejméně využívanými, ojedinělými, projevy fyzické agrese je kousání, škrábání a plivání. Agresivní projevy dětí se v průběhu pobytu v mateřské škole, a tedy v souvislosti s vývojem dětí (mezi třetím až šestým rokem) mění směrem ke konstruktivnějším podobám. S častou agresivitou souvisí i domácí prostředí. Případové studie naznačují, že pokud dítě cítí určitou frustraci či úzkost, která pochází z rodinného prostředí, je citlivější na omezování svých potřeb či snahám o přizpůsobení se řádu a režimu v MŠ. Jeho reakce jsou těmito negativními pocity ovlivněny a častěji vedou k agresivním projevům než u dětí, které je nemají. Většinu agresivních projevů lze úspěšně redukovat vhodnou intervencí učitelek, případně s pomocí odborníků. Projevy agrese se vždy snáze korigují, pokud je ze strany rodičů opravdový zájem a snaha spolupracovat.cs_CZ
dc.description.abstractIn the course of my research on aggressive behaviour of children in kindergarten I found that the most frequent manifestation of aggressive behaviour is verbal aggression. Verbal aggression at this age is most often expressed by arguing and shouting. Physical aggression is less common. this is most often manifested by pushing and shoving and rejecting a classmate. The least used manifestation of physical aggression is biting, scratching and spitting. Aggressive manifestations of children during their stay in kindergarten. It changes in the context of the development of children (between the third and sixth year). The home environment has an effect on aggression. it has been found that if a child feels some frustration or anxiety that comes from the family environment, he or she is more sensitive to limiting his or her needs or adjusting to the rules and routines of the kindergarten. His reactions are influenced by these negative feelings and more often lead to aggressive acts than in children who do not have them. Most aggressive behaviours can be successfully reduced through appropriate intervention by teachers or with the help of professionals. Aggression is always easier to correct if parents are genuinely interested, willing and cooperative.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleAgresivita dětí v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-20
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId204117
dc.title.translatedAggressiveness of children in kindergartenen_US
dc.contributor.refereeProcházková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV průběhu výzkumu agresivního chování dětí v mateřské škole jsem zjistila, že nejčastějším projevem agresivního chování je verbální agrese. Verbální agrese se v tomto věku projevuje nejčastěji křikem a hádáním se. Fyzická agrese je méně častá, přičemž nejčastějším jejím projevem je bouchání, strkání a odmítání spolužáka. Nejméně využívanými, ojedinělými, projevy fyzické agrese je kousání, škrábání a plivání. Agresivní projevy dětí se v průběhu pobytu v mateřské škole, a tedy v souvislosti s vývojem dětí (mezi třetím až šestým rokem) mění směrem ke konstruktivnějším podobám. S častou agresivitou souvisí i domácí prostředí. Případové studie naznačují, že pokud dítě cítí určitou frustraci či úzkost, která pochází z rodinného prostředí, je citlivější na omezování svých potřeb či snahám o přizpůsobení se řádu a režimu v MŠ. Jeho reakce jsou těmito negativními pocity ovlivněny a častěji vedou k agresivním projevům než u dětí, které je nemají. Většinu agresivních projevů lze úspěšně redukovat vhodnou intervencí učitelek, případně s pomocí odborníků. Projevy agrese se vždy snáze korigují, pokud je ze strany rodičů opravdový zájem a snaha spolupracovat.cs_CZ
uk.abstract.enIn the course of my research on aggressive behaviour of children in kindergarten I found that the most frequent manifestation of aggressive behaviour is verbal aggression. Verbal aggression at this age is most often expressed by arguing and shouting. Physical aggression is less common. this is most often manifested by pushing and shoving and rejecting a classmate. The least used manifestation of physical aggression is biting, scratching and spitting. Aggressive manifestations of children during their stay in kindergarten. It changes in the context of the development of children (between the third and sixth year). The home environment has an effect on aggression. it has been found that if a child feels some frustration or anxiety that comes from the family environment, he or she is more sensitive to limiting his or her needs or adjusting to the rules and routines of the kindergarten. His reactions are influenced by these negative feelings and more often lead to aggressive acts than in children who do not have them. Most aggressive behaviours can be successfully reduced through appropriate intervention by teachers or with the help of professionals. Aggression is always easier to correct if parents are genuinely interested, willing and cooperative.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV