Show simple item record

Situation and perspectives of sport pedagogy at upper Primary School
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorStraka, Vojtěch
dc.date.accessioned2022-04-12T09:27:21Z
dc.date.available2022-04-12T09:27:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150545
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zbývá tělesnou výchovou na druhém stupni základní školy. První kapitola teoretické části sleduje historický vývoj tělesné kultury a tělesné výchovy od starověkých civilizací po poválečné období. V druhé kapitole se autor věnuje vědeckému východisku tělesné výchovy, pedagogice sportu. Dále kapitola obsahuje popis a rozbor Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. Na závěr kapitoly se autor zaměřuje na perspektivy dalšího vývoje tělesné výchovy. Třetí kapitola obsahuje rozbor základních didaktických aspektů výuky tělesné výchovy. Praktická část práce obsahuje analýzu kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumu je zhodnocení stavu výuky tělesné výchovy na druhém stupni základních škol učiteli. Metoda výzkumu je polostrukturovaný rozhovor s druhostupňovými učiteli tělesné výchovy. Analýza výzkumu poskytuje hodnotná data o rozdílnosti stavu zázemí a podmínek, které mají učitelé pro výuku tělesné výchovy na jednotlivých školách k dispozici. Z analýzy výzkumu dále vyplývá převládající konzervativní přístup učitelů k výuce tělesné výchovy. Výsledná data poskytují komplexní náhled do současného stavu výuky tělesné výchovy.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis follows up physical education at upper primary school. First chapter tracks historical evolvement of physical culture and physical education since ancient civilizations to post-war era. In second chapter author focuses on scientific starting point of physical education, which is sport pedagogy. Further the chapter contains description and analysis of Framework Education Programme for Elementary Education. Finally in this chapter author focuses on perspectives of further development of physical education. Third chapter contains analysis of basic didactic aspects of teaching physical education. Practical part of this bachelor thesis focuses on analysis of qualitative research. Research objective is evaluation of teaching physical education by teachers. Research method is half-structured in-depth interview with teachers, who teach physical eduaction at upper primary school. Research analysis provides valuable data about differences between schools in their situation of backround and conditions for teaching physical education. Analysis further shows mostly conservative approach of teachers towards teaching. Resulting data provide complex preview to current situation of physical education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPhysical Education|Sport Pedagogy|Didactics of Physical Education|Primary School|Researchen_US
dc.subjectTělesná výchova|Pedagogika sportu|Didaktika tělesné výchovy|Základní škola|Výzkumcs_CZ
dc.titleStav a perspektivy tělesné výchovy na 2. stupni základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-08
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223701
dc.title.translatedSituation and perspectives of sport pedagogy at upper Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zbývá tělesnou výchovou na druhém stupni základní školy. První kapitola teoretické části sleduje historický vývoj tělesné kultury a tělesné výchovy od starověkých civilizací po poválečné období. V druhé kapitole se autor věnuje vědeckému východisku tělesné výchovy, pedagogice sportu. Dále kapitola obsahuje popis a rozbor Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. Na závěr kapitoly se autor zaměřuje na perspektivy dalšího vývoje tělesné výchovy. Třetí kapitola obsahuje rozbor základních didaktických aspektů výuky tělesné výchovy. Praktická část práce obsahuje analýzu kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumu je zhodnocení stavu výuky tělesné výchovy na druhém stupni základních škol učiteli. Metoda výzkumu je polostrukturovaný rozhovor s druhostupňovými učiteli tělesné výchovy. Analýza výzkumu poskytuje hodnotná data o rozdílnosti stavu zázemí a podmínek, které mají učitelé pro výuku tělesné výchovy na jednotlivých školách k dispozici. Z analýzy výzkumu dále vyplývá převládající konzervativní přístup učitelů k výuce tělesné výchovy. Výsledná data poskytují komplexní náhled do současného stavu výuky tělesné výchovy.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis follows up physical education at upper primary school. First chapter tracks historical evolvement of physical culture and physical education since ancient civilizations to post-war era. In second chapter author focuses on scientific starting point of physical education, which is sport pedagogy. Further the chapter contains description and analysis of Framework Education Programme for Elementary Education. Finally in this chapter author focuses on perspectives of further development of physical education. Third chapter contains analysis of basic didactic aspects of teaching physical education. Practical part of this bachelor thesis focuses on analysis of qualitative research. Research objective is evaluation of teaching physical education by teachers. Research method is half-structured in-depth interview with teachers, who teach physical eduaction at upper primary school. Research analysis provides valuable data about differences between schools in their situation of backround and conditions for teaching physical education. Analysis further shows mostly conservative approach of teachers towards teaching. Resulting data provide complex preview to current situation of physical education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV