Zobrazit minimální záznam

Between Dream and Reality: the Concept of the Unreality in Selected Proses by Anna Marie Ortese
dc.contributor.advisorFlemrová, Alice
dc.creatorMalcangiová, Elena
dc.date.accessioned2022-04-12T08:44:25Z
dc.date.available2022-04-12T08:44:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150508
dc.description.abstractTato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat povídkovou tvorbu italské spisovatelky Anny Marie Ortesové (1914-1998) s konkrétním zaměřením na ireálné prvky. Teoretická kapitola obsahuje přiblížení pojmu "fantastično", jeho vývoj a proměny. Podrobnější pohled bude věnován statím o fantastičnu dvou vlivných teoretiků, Tzvetana Todorova a Rema Ceseraniho. Těžištěm práce pak bude tematická a stylistická analýza sbírek Pohřbená infantka (L'Infanta sepolta, 1950), Moře neomývá Neapol (Il mare non bagna Napoli, 1953) a Ve spánku a v bdění (In sonno e in veglia, 1987). Klíčová slova italská literatura 20. století, Anna Maria Ortesová, ireálno, povídkycs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of this bachelor thesis is to analyze chosen short stories of the Italian author Anna Maria Ortese (1914-1998). Special focus will be given to the unreal motives present in her work. The theoretical part contains a description of the concept of fantastic fiction and its evolution and transformation. It also focuses on the essays about fantastic fiction by two influential theorists, Tzvetan Todorov and Remo Ceserani. The core of this thesis is focused on the analysis of L'Infanta sepolta (1950), Il mare non bagna Napoli (1953) and In sonno e in veglia (1987).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectItalian literature of the 20th century|Anna Maria Ortese|unreality|short storiesen_US
dc.subjectitalská literatura 20. století|Anna Maria Ortese|ireálno|povídkycs_CZ
dc.titleMezi snem a skutečností: koncepce ireálna ve vybraných prózách Anny Marie Ortesecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-06
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId237692
dc.title.translatedBetween Dream and Reality: the Concept of the Unreality in Selected Proses by Anna Marie Orteseen_US
dc.contributor.refereeŠtefková, Monika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianisticen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalianisticen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat povídkovou tvorbu italské spisovatelky Anny Marie Ortesové (1914-1998) s konkrétním zaměřením na ireálné prvky. Teoretická kapitola obsahuje přiblížení pojmu "fantastično", jeho vývoj a proměny. Podrobnější pohled bude věnován statím o fantastičnu dvou vlivných teoretiků, Tzvetana Todorova a Rema Ceseraniho. Těžištěm práce pak bude tematická a stylistická analýza sbírek Pohřbená infantka (L'Infanta sepolta, 1950), Moře neomývá Neapol (Il mare non bagna Napoli, 1953) a Ve spánku a v bdění (In sonno e in veglia, 1987). Klíčová slova italská literatura 20. století, Anna Maria Ortesová, ireálno, povídkycs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of this bachelor thesis is to analyze chosen short stories of the Italian author Anna Maria Ortese (1914-1998). Special focus will be given to the unreal motives present in her work. The theoretical part contains a description of the concept of fantastic fiction and its evolution and transformation. It also focuses on the essays about fantastic fiction by two influential theorists, Tzvetan Todorov and Remo Ceserani. The core of this thesis is focused on the analysis of L'Infanta sepolta (1950), Il mare non bagna Napoli (1953) and In sonno e in veglia (1987).en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV