Zobrazit minimální záznam

Užití diskurzních částic v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorMillerová, Barbora
dc.date.accessioned2022-04-12T08:41:56Z
dc.date.available2022-04-12T08:41:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150413
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je zjistit, jestli se frekvence diskurzních částic v mluveném projevu pokročilých žáků anglického jazyka změní po studijním pobytu v zahraničí. Praktická část analyzuje transkripci rozhovorů deseti pokročilých studentů angličtiny před a po absolvování studijního pobytu v anglicky mluvící zemi. V těchto rozhovorech bylo nalezeno a označeno 1228 diskurzních částic. Výzkum ukázal, že se frekvence diskurzních částic zvýšila u devíti z deseti účastníků, ačkoliv jen u čtyř z nich se tato změna potvrdila jako statisticky významná. Nejčastěji používanými diskurzními částicemi před i po studijním pobytu byly like a so. Po studijním pobytu se kromě těchto dvou částic nejvíce zvýšila frekvence částice you know. Dále byla zkoumána distribuce částic well a so v promluvě, která ale nepotvrdila žádné významné změny po studijním pobytu. Výzkum jednotlivých nahrávek potvrdil, že nejen frekvence, ale také typy použitých diskurzních částic se u většiny studentů změnily po návratu ze studijního pobytu, což vypovídá o jeho vlivu na jejich řeč. Klíčová slova: diskurzní částice, žákovský jazyk, studijní pobytcs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced learners of English conducted before and after studying abroad in an English-speaking country for one or two semesters. 1,228 discourse markers were identified and tagged. The research revealed that nine out of ten speakers increased their use of discourse markers post-SA, although this increase was only significant for four of them. The most frequently used discourse markers both before and after the SA were like and so. Apart from these two markers, you know has experienced the highest increase in frequency post-SA. The thesis also examined locational distribution of markers well and so within an utterance, but did not find any significant changes post-SA. The analysis of individual speakers' recordings proved that apart from changes in frequency, variety of the DMs also changed for most of the students, which suggests their speech was influenced by the study stay abroad. Keywords: discourse markers, learner language, study abroaden_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdiscourse markers|study abroad|learner languageen_US
dc.subjectdiskurzní částice|žákovský jazyk|studijní pobytcs_CZ
dc.titleUse of discourse markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking countryen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId227839
dc.title.translatedUžití diskurzních částic v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemics_CZ
dc.contributor.refereeHubáčková, Iva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je zjistit, jestli se frekvence diskurzních částic v mluveném projevu pokročilých žáků anglického jazyka změní po studijním pobytu v zahraničí. Praktická část analyzuje transkripci rozhovorů deseti pokročilých studentů angličtiny před a po absolvování studijního pobytu v anglicky mluvící zemi. V těchto rozhovorech bylo nalezeno a označeno 1228 diskurzních částic. Výzkum ukázal, že se frekvence diskurzních částic zvýšila u devíti z deseti účastníků, ačkoliv jen u čtyř z nich se tato změna potvrdila jako statisticky významná. Nejčastěji používanými diskurzními částicemi před i po studijním pobytu byly like a so. Po studijním pobytu se kromě těchto dvou částic nejvíce zvýšila frekvence částice you know. Dále byla zkoumána distribuce částic well a so v promluvě, která ale nepotvrdila žádné významné změny po studijním pobytu. Výzkum jednotlivých nahrávek potvrdil, že nejen frekvence, ale také typy použitých diskurzních částic se u většiny studentů změnily po návratu ze studijního pobytu, což vypovídá o jeho vlivu na jejich řeč. Klíčová slova: diskurzní částice, žákovský jazyk, studijní pobytcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced learners of English conducted before and after studying abroad in an English-speaking country for one or two semesters. 1,228 discourse markers were identified and tagged. The research revealed that nine out of ten speakers increased their use of discourse markers post-SA, although this increase was only significant for four of them. The most frequently used discourse markers both before and after the SA were like and so. Apart from these two markers, you know has experienced the highest increase in frequency post-SA. The thesis also examined locational distribution of markers well and so within an utterance, but did not find any significant changes post-SA. The analysis of individual speakers' recordings proved that apart from changes in frequency, variety of the DMs also changed for most of the students, which suggests their speech was influenced by the study stay abroad. Keywords: discourse markers, learner language, study abroaden_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV