dc.contributor.advisor | Gráf, Tomáš | |
dc.creator | Millerová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T08:41:56Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T08:41:56Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/150413 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je zjistit, jestli se frekvence diskurzních částic v mluveném projevu pokročilých žáků anglického jazyka změní po studijním pobytu v zahraničí. Praktická část analyzuje transkripci rozhovorů deseti pokročilých studentů angličtiny před a po absolvování studijního pobytu v anglicky mluvící zemi. V těchto rozhovorech bylo nalezeno a označeno 1228 diskurzních částic. Výzkum ukázal, že se frekvence diskurzních částic zvýšila u devíti z deseti účastníků, ačkoliv jen u čtyř z nich se tato změna potvrdila jako statisticky významná. Nejčastěji používanými diskurzními částicemi před i po studijním pobytu byly like a so. Po studijním pobytu se kromě těchto dvou částic nejvíce zvýšila frekvence částice you know. Dále byla zkoumána distribuce částic well a so v promluvě, která ale nepotvrdila žádné významné změny po studijním pobytu. Výzkum jednotlivých nahrávek potvrdil, že nejen frekvence, ale také typy použitých diskurzních částic se u většiny studentů změnily po návratu ze studijního pobytu, což vypovídá o jeho vlivu na jejich řeč. Klíčová slova: diskurzní částice, žákovský jazyk, studijní pobyt | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced learners of English conducted before and after studying abroad in an English-speaking country for one or two semesters. 1,228 discourse markers were identified and tagged. The research revealed that nine out of ten speakers increased their use of discourse markers post-SA, although this increase was only significant for four of them. The most frequently used discourse markers both before and after the SA were like and so. Apart from these two markers, you know has experienced the highest increase in frequency post-SA. The thesis also examined locational distribution of markers well and so within an utterance, but did not find any significant changes post-SA. The analysis of individual speakers' recordings proved that apart from changes in frequency, variety of the DMs also changed for most of the students, which suggests their speech was influenced by the study stay abroad. Keywords: discourse markers, learner language, study abroad | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | discourse markers|study abroad|learner language | en_US |
dc.subject | diskurzní částice|žákovský jazyk|studijní pobyt | cs_CZ |
dc.title | Use of discourse markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-07 | |
dc.description.department | Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
dc.description.department | Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 227839 | |
dc.title.translated | Užití diskurzních částic v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Hubáčková, Iva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English and American Studies | en_US |
thesis.degree.program | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | English and American Studies | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English and American Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | English and American Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této bakalářské práce je zjistit, jestli se frekvence diskurzních částic v mluveném projevu pokročilých žáků anglického jazyka změní po studijním pobytu v zahraničí. Praktická část analyzuje transkripci rozhovorů deseti pokročilých studentů angličtiny před a po absolvování studijního pobytu v anglicky mluvící zemi. V těchto rozhovorech bylo nalezeno a označeno 1228 diskurzních částic. Výzkum ukázal, že se frekvence diskurzních částic zvýšila u devíti z deseti účastníků, ačkoliv jen u čtyř z nich se tato změna potvrdila jako statisticky významná. Nejčastěji používanými diskurzními částicemi před i po studijním pobytu byly like a so. Po studijním pobytu se kromě těchto dvou částic nejvíce zvýšila frekvence částice you know. Dále byla zkoumána distribuce částic well a so v promluvě, která ale nepotvrdila žádné významné změny po studijním pobytu. Výzkum jednotlivých nahrávek potvrdil, že nejen frekvence, ale také typy použitých diskurzních částic se u většiny studentů změnily po návratu ze studijního pobytu, což vypovídá o jeho vlivu na jejich řeč. Klíčová slova: diskurzní částice, žákovský jazyk, studijní pobyt | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced learners of English conducted before and after studying abroad in an English-speaking country for one or two semesters. 1,228 discourse markers were identified and tagged. The research revealed that nine out of ten speakers increased their use of discourse markers post-SA, although this increase was only significant for four of them. The most frequently used discourse markers both before and after the SA were like and so. Apart from these two markers, you know has experienced the highest increase in frequency post-SA. The thesis also examined locational distribution of markers well and so within an utterance, but did not find any significant changes post-SA. The analysis of individual speakers' recordings proved that apart from changes in frequency, variety of the DMs also changed for most of the students, which suggests their speech was influenced by the study stay abroad. Keywords: discourse markers, learner language, study abroad | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |