Zobrazit minimální záznam

Elisabeth: a comparison of two stagings of one musical
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorZamazalová, Kateřina
dc.date.accessioned2022-04-12T10:59:18Z
dc.date.available2022-04-12T10:59:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150335
dc.description.abstractBakalářská práce se primárně zaměřuje na vídeňský muzikál Elisabeth, který tvůrčí dvojice Michael Kunze & Sylvester Levay založila na životním příběhu rakouské císařovny Sisi. Samotný text se zabývá nahrávkou obnovené inscenace z Divadla na Vídeňce (premiéra v říjnu 2003, nahrávka pořízena v říjnu 2005), kterou srovnává s českou premiérou muzikálu v Divadle J. K. Tyla (premiéra v listopadu 2019). Inscenační verzi, jež je v režii Harryho Kupfera považována za konvenční zpracování díla, staví proti české produkci Lumíra Olšovského uvedené pod volnou licencí, jejíž tvůrčí tým se vydal vlastní inovativní cestou. Text práce hledá a pojmenovává zásadní proměny, ke kterým mezi výše uvedenými inscenacemi, jež od sebe dělí celých šestnáct let, došlo. Jmenovitě se zabývá následujícími aspekty muzikálu: tvůrčími týmy divadel, režií, kostýmy, scénografií, choreografií, herci a hlavními postavami. Tyto položky rakouské a české inscenace následně porovnává. V případě české inscenace se v rámci srovnání částečně opírá o názory tuzemských kulturních recenzentů. V bezprostředně navazující kapitole je přistoupeno k podrobné analýze tří konkrétních scén muzikálu, které (dle názoru autorky) podlehly nejzásadnějším změnám. Scény Die ersten vier Jahre, Wenn ich tanzen will a Die Schatten werden länger jsou kromě...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses primarily on the Viennese musical Elisabeth, which the creative duo Michael Kunze & Sylvester Levay based on the life story of the Austrian Empress Sisi. The text itself deals with the recording of a renewed production from The Theater an der Wien (premiered in October 2003, recording made in October 2005) which is compared to the Czech premiere in The J. K. Tyl Theatre (premiered in November 2019). The Austrian staging, which was directed by Harry Kupfer, is considered a conventional adaptation of the piece and is put in contrast with the Czech production done by Lumir Olšovký which was created under free licence and its creative team chose its own innovative path. The text of the thesis searches for and names fundamental changes which arose between the two productions premiered 16 years apart. The following aspects are elaborated on in detail: the creative teams of the theaters, directing, costumes, scenography, choreography, actors and main characters. These aspects of the Austrian and Czech production are then compared to each other. In the case of the Czech production, the comparison is partly based on the opinions of domestic cultural reviewers. In the following chapter, three specific scenes, which (in the opinion of the author) have undergone the most notable...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectElisabeth|Theater an der Wien|The JK Tyl Theatre|Lumír Olšovský|Harry Kupfer|Michael Kunze|Sylvester Levay|musicalen_US
dc.subjectElisabeth|Divadlo na Vídeňce|Divadlo Josefa Kajetána Tyla|Lumír Olšovský|Harry Kupfer|Michael Kunze|Sylvester Levay|muzikálcs_CZ
dc.titleElisabeth: komparativní srovnání dvou inscenačních verzí jednoho muzikálucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-06
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId230409
dc.title.translatedElisabeth: a comparison of two stagings of one musicalen_US
dc.contributor.refereeFridrichovský, Patrik
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se primárně zaměřuje na vídeňský muzikál Elisabeth, který tvůrčí dvojice Michael Kunze & Sylvester Levay založila na životním příběhu rakouské císařovny Sisi. Samotný text se zabývá nahrávkou obnovené inscenace z Divadla na Vídeňce (premiéra v říjnu 2003, nahrávka pořízena v říjnu 2005), kterou srovnává s českou premiérou muzikálu v Divadle J. K. Tyla (premiéra v listopadu 2019). Inscenační verzi, jež je v režii Harryho Kupfera považována za konvenční zpracování díla, staví proti české produkci Lumíra Olšovského uvedené pod volnou licencí, jejíž tvůrčí tým se vydal vlastní inovativní cestou. Text práce hledá a pojmenovává zásadní proměny, ke kterým mezi výše uvedenými inscenacemi, jež od sebe dělí celých šestnáct let, došlo. Jmenovitě se zabývá následujícími aspekty muzikálu: tvůrčími týmy divadel, režií, kostýmy, scénografií, choreografií, herci a hlavními postavami. Tyto položky rakouské a české inscenace následně porovnává. V případě české inscenace se v rámci srovnání částečně opírá o názory tuzemských kulturních recenzentů. V bezprostředně navazující kapitole je přistoupeno k podrobné analýze tří konkrétních scén muzikálu, které (dle názoru autorky) podlehly nejzásadnějším změnám. Scény Die ersten vier Jahre, Wenn ich tanzen will a Die Schatten werden länger jsou kromě...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses primarily on the Viennese musical Elisabeth, which the creative duo Michael Kunze & Sylvester Levay based on the life story of the Austrian Empress Sisi. The text itself deals with the recording of a renewed production from The Theater an der Wien (premiered in October 2003, recording made in October 2005) which is compared to the Czech premiere in The J. K. Tyl Theatre (premiered in November 2019). The Austrian staging, which was directed by Harry Kupfer, is considered a conventional adaptation of the piece and is put in contrast with the Czech production done by Lumir Olšovký which was created under free licence and its creative team chose its own innovative path. The text of the thesis searches for and names fundamental changes which arose between the two productions premiered 16 years apart. The following aspects are elaborated on in detail: the creative teams of the theaters, directing, costumes, scenography, choreography, actors and main characters. These aspects of the Austrian and Czech production are then compared to each other. In the case of the Czech production, the comparison is partly based on the opinions of domestic cultural reviewers. In the following chapter, three specific scenes, which (in the opinion of the author) have undergone the most notable...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV