Zobrazit minimální záznam

Lexikální prostředky britské a americké angličtiny v jazyce českých studentů angličtiny
dc.contributor.advisorVašků, Kateřina
dc.creatorKubánek, Vojtěch
dc.date.accessioned2022-04-12T10:36:49Z
dc.date.available2022-04-12T10:36:49Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150290
dc.description.abstractCílem této práce je poskytnout nové informace ohledně lexikální nářeční variace u studentů angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část je zaměřena na popis lexikální nářeční variace spolu s výzkumem "jazykové moci" u britské a americké angličtiny v průběhu posledního století. Zatímco globalizovaný svět upřednostňuje užívání americké angličtiny, akademické instituce stále podporují užívaní angličtiny britské. Praktická část je složena z odpovědí na tři dotazníky, jež by měly pomoci vysvětlit používání angličtiny u nerodilých mluvčí a jejich nářeční preferenci angličtiny - která je základem tzv. Euro-anglického nářečí - skrze jejich volbu lexému. Tyto dotazníky také obsahovaly sociologickou část, která bude využita pro zjištění motivů, jež stojí za lexikální preferencí jednoho z již zmíněných nářečí, a to jak na obecné úrovni (celkové užití lexémů u každého nářečí), tak na úrovni specifické (užití lexémů u každého nářečí pro každou jednotlivou větu). Výsledky ukázaly, že existují tři kategorie, které mají vliv na volbu lexikální nářeční varianty. Subjekty, u kterých převládá škola jako primární zdroj angličtiny mají tendenci používat více lexémů spadajících pod britskou angličtinu, zatímco subjekty, u kterých ve zdrojích angličtiny převládají sociální média a internet tíhnou spíše k lexémům...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis aims to provide new information on lexical dialectal variation amongst EFL students. The theoretical part focuses on the description of lexical dialectal variation alongside with the scrutiny of British and American English and their "language power" throughout the last century. The globalised world favours the use of American English whilst academic institutions still support the use of British English. The practical part consists of three questionnaires whose answers will shed light on the non-natives' use of English and their dialectal preference of English - the basis of the "Euro-English" dialect - through lexeme choice. The questionnaires also consist of sociological part which will be used to find the motives behind both the general level of lexical dialectal preference (the total number of lexemes of each dialect) and the specific level (the number of lexemes of each dialect in each individual sentence). The results have shown that there are three notions that have impact on students' lexical dialectal choices. Subjects who get most of their English input from school tend to prefer BrE lexical dialectal variants whilst subjects who rank internet and social media as the most impactful resource for their English tend to use more AmE lexical dialectal variants. The third notion that...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlexical dialectal variation|language power|English as a foreign language|Euro-english|British English|American Englishen_US
dc.subjectlexikální nářeční variace|jazyková moc|angličtina jako cizí jazyk|Euro-angličtina|britská angličtina|americká angličtinacs_CZ
dc.titleLexical devices of British and American English in the language of Czech EFL learnersen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223414
dc.title.translatedLexikální prostředky britské a americké angličtiny v jazyce českých studentů angličtinycs_CZ
dc.contributor.refereeLewis, Suzanne
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je poskytnout nové informace ohledně lexikální nářeční variace u studentů angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část je zaměřena na popis lexikální nářeční variace spolu s výzkumem "jazykové moci" u britské a americké angličtiny v průběhu posledního století. Zatímco globalizovaný svět upřednostňuje užívání americké angličtiny, akademické instituce stále podporují užívaní angličtiny britské. Praktická část je složena z odpovědí na tři dotazníky, jež by měly pomoci vysvětlit používání angličtiny u nerodilých mluvčí a jejich nářeční preferenci angličtiny - která je základem tzv. Euro-anglického nářečí - skrze jejich volbu lexému. Tyto dotazníky také obsahovaly sociologickou část, která bude využita pro zjištění motivů, jež stojí za lexikální preferencí jednoho z již zmíněných nářečí, a to jak na obecné úrovni (celkové užití lexémů u každého nářečí), tak na úrovni specifické (užití lexémů u každého nářečí pro každou jednotlivou větu). Výsledky ukázaly, že existují tři kategorie, které mají vliv na volbu lexikální nářeční varianty. Subjekty, u kterých převládá škola jako primární zdroj angličtiny mají tendenci používat více lexémů spadajících pod britskou angličtinu, zatímco subjekty, u kterých ve zdrojích angličtiny převládají sociální média a internet tíhnou spíše k lexémům...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis aims to provide new information on lexical dialectal variation amongst EFL students. The theoretical part focuses on the description of lexical dialectal variation alongside with the scrutiny of British and American English and their "language power" throughout the last century. The globalised world favours the use of American English whilst academic institutions still support the use of British English. The practical part consists of three questionnaires whose answers will shed light on the non-natives' use of English and their dialectal preference of English - the basis of the "Euro-English" dialect - through lexeme choice. The questionnaires also consist of sociological part which will be used to find the motives behind both the general level of lexical dialectal preference (the total number of lexemes of each dialect) and the specific level (the number of lexemes of each dialect in each individual sentence). The results have shown that there are three notions that have impact on students' lexical dialectal choices. Subjects who get most of their English input from school tend to prefer BrE lexical dialectal variants whilst subjects who rank internet and social media as the most impactful resource for their English tend to use more AmE lexical dialectal variants. The third notion that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV