Autoregulace učení a osobní pohoda vysokoškolských studentů v době pandemie covidu-19
Self-regulated Learning and Well-being of University Students During the Covid-19 Pandemic
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150258Identifiers
Study Information System: 234045
Collections
- Kvalifikační práce [24136]
Author
Advisor
Referee
Záškodná, Helena
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
6. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
autoregulace učení|distanční vzdělávání|osobní pohoda|covid-19|studenti|vysokoškolské vzdělávání|pandemieKeywords (English)
self-regulated learning|distance learning|well-being|Covid-19|students|higher education|pandemicTato bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi autoregulací učení a osobní pohodou vysokoškolských studentů. Cílem práce je analyzovat stav autoregulace učení a osobní pohody studentů vysokých škol v době pandemie. Teoretická východiska práce jsou věnována výsledkům výzkumů zaměřených na autoregulaci učení a duševní zdraví vysokoškoláků v době pandemie a představení významných konceptů v teorii osobní pohody a autoregulovaného učení. Následně je identifikován vztah mezi autoregulací učení a osobní pohodou vysokoškolských studentů. Součástí práce je empirické šetření, jehož cílem je identifikovat rozdíly v autoregulaci učení a osobní pohodě mezi studenty lékařských fakult, kteří pomáhali ve zdravotnických zařízeních a těmi, kteří nepomáhali a mezi studenty přírodovědecké fakulty. Byl zjištěn vzájemný vztah mezi autoregulací učení a osobní pohodou a negativní korelace autoregulace s depresí. Rovněž nebyly potvrzeny signifikantní rozdíly v autoregulaci učení ani osobní pohodě mezi studenty v závislosti na fakultě a pohlaví. Klíčová slova: autoregulace učení, distanční vzdělávání, osobní pohoda, covid-19, studenti, vysokoškolské vzdělávání, pandemie
The bachelor thesis deals with the relationship between self-regulated learning and well-being of university students. The aim of this thesis is to analyse the condition of self-regulated learning and well-being of university students in times of Covid-19 pandemic. The theoretical basis is dedicated to results of research devoted to self-regulated learning and well-being in times of pandemic and main theoretical concepts of well-being and self-regulated learning are presented. Subsequently, the relationship between self-regulated learning and well-being of university students is identified. Thesis also includes empirical research, which aims to identify differences in self-regulated learning and well-being between students of faculty of medicine, who helped in health care establishments and those who didn't and between students of faculty of science. The mutual relationship between self-regulated learning and well-being and negative correlation between self-regulation and depression was found. Furthermore, significant differences in self-regulated learning and well-being between students in dependence on faculty or gender were not found. Key words: self-regulated learning, distance learning, well-being, Covid-19, students, higher education, pandemic