Italská commedia dell'arte a Carlo Goldoni
Italian commedia dell'arte and Carlo Goldoni
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150220Identifikátory
SIS: 220573
Kolekce
- Kvalifikační práce [22974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Žáčková, Magdalena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Italianistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
6. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
commedia dell'arte|canovaccio|Carlo GoldoniKlíčová slova (anglicky)
commedia dell'arte|canovaccio|Carlo GoldoniPředmětem této bakalářské práce je představení konceptu Komedie dell'arte a Carla Goldoniho. Úvodem je představen medailon Komedie dell'arte a tradic, které předcházely kulturní fenomén. V následující kapitole je vysvětlen princip scénářů a následně provedena literární analýza 3 scénářů. Jedná se o scénáře Flavio tradito, Il cavadente a Il vecchio geloso. Poslední část je věnována Carlu Goldonimu a jeho divadelní reformě. Závěrem je provedena literární analýza 3 Goldoniho divadelních her. I Rusteghi (Křupani), Il servitore di due padroni (Sluha dvou pánů) a Le baruffe chiozzotte (Poprask na laguně). Klíčová slova Commedia dell'arte, italské divadlo, Carlo Goldoni, improvizace, maschere, divadelní scénáře, karneval
The aim of this bachelor's thesis is the introduction of the concept of Italian comedy and the author Carlo Goldoni. The first part is dedicated to a summary of the concept and traditions that preceded it. The following chapter explains the principle of scenarios and is focused on the principle of scripts. The last part of the second chapter is dedicated to the analysis of three Flaminio Scala's scenarios. The scenarios are Flavio tradito, Il cavadente and Il vecchio geloso. The third part of this thesis is concentrated on the author Carlo Goldoni and his reform of Italian comedy. Three of Goldoni's plays are analyzed as well and those are The Servant of Two Masters, Brawling in Chioggia, and The Boors. Key words: Italian comedy, italian theatre, Carlo Goldoni, improvisation, italian mask, carnival