Real-time voxel visualization and editing for 3D printing
Vizualizace a editace voxelů pro 3D tisk v real-time
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148776Identifikátory
SIS: 227801
Kolekce
- Kvalifikační práce [11368]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kondapaneni, Ivo
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
13. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
voxely|real-time rendering|GPU-akcelerovaný rendering|kompreseKlíčová slova (anglicky)
voxels|real-time rendering|GPU accelerated rendering|compressionV této práci prozkoumáváme kompresní metody detailních voxelových scén a jejich úpravy s cílem navrhnout interaktivní voxelový prohlížeč/editor pro e.g. aplikace na 3D tisk. Předkládáme moderní datové struktury kompatibilní s použitím na grafických kartách a porovnáváme je. Jako nadstavbu nad námi vybranou datovou strukturou přidáváme standardní upravovací nástroje známé ze 2D, které jsou schopny upravovat barvu voxel u v reálném čase i na méně výkonných strojích. 1
In this thesis, we explore detailed voxel scene compression methods and editing thereof with the goal to design an interactive voxel viewer/editor, for e.g. a 3D printing appli- cation. We present state-of-the-art GPU compatible data structures and compare them. On top of the chosen data structure, we build standard editing tools known from 2D, capable of changing voxel color in real-time even on lower end machines. 1