Aplikace hierarchických grafových gramatik v procedurálním generování světů
Aplikace hierarchických grafových gramatik v procedurálním generování světů
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148767Identifikátory
SIS: 233026
Kolekce
- Kvalifikační práce [11368]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Gemrot, Jakub
Oponent práce
Dingle, Adam
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
13. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
procedurální generování|vývoj her|hierarchické grafy|grafové gramatiky|procedurální level designKlíčová slova (anglicky)
procedural content generation|game development|hierarchical graphs|graph grammars|procedural level designTitul: Aplikace hierarchických grafových gramatik v procedurálním generování světů Autor: Jakub Svoboda Abstrakt: Procedurální generování je často používaná technika ve videohrách. Umožňuje nám generovat velké množství obsahu a jeho permutací. Běžným problémem při jeho využití v level designu je obtížnost generování obsahu tak, jak by ho vytvořil člověk, co se týče celkové kvality a struktury. Jeden ze způsobů, jak tento problém vyřešit, je použití grafových gra- matik k znázornění vztahů v herním světě. Implementace fungujícího grafového generátoru, který používá grafové gramatiky, a jeho následná aplikace na vygenerování světů je velmi málo zdokumentovaná. Tato práce se zabývá řešením naimplementováním grafového generátoru a jeho rozšířením tak, aby používal hierarchické grafové gramatiky. Generátor bude použit k vygenerování 3D otevřených světů. Generátor by měl být vhodný i pro jiné typy her. Klíčová slova: procedurální generování, vývoj her, hierarchické grafy, grafové gramatiky, pro- cedurální level design
Title: Application of hierarchical graph grammars in procedural 3D world gen- eration Author: Jakub Svoboda Abstract: Procedural content generation (PCG) is an often-used technique in video games. It allows us to generate large quantities and permutations of con- tent. A common problem in utilizing PCG in level design is that it is challenging to generate content close to what a human would create in overall quality and structure. One way of solving these problems is using graph grammars to rep- resent relations in the game world. Implementing a working graph generator using graph grammars and applying it to generate worlds is not very well docu- mented. This thesis will try to overcome this problem by implementing such a generator and extending it to use hierarchical graph grammars. The generator will be used to generate a 3D open world. The generator should be suitable for levels in other types of games. Keywords: procedural content generation, game development, hierarchical graphs, graph grammars, procedural level design