Zobrazit minimální záznam

Augmented reality (AR) and its possibilities of use in education: evaluation of the contribution of AR for teaching vocabulary in German based on a comparison of classical and experimental learning methods
dc.contributor.advisorPýcha, Čeněk
dc.creatorStudničková, Anežka
dc.date.accessioned2022-04-12T08:01:53Z
dc.date.available2022-04-12T08:01:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148193
dc.description.abstractNázev diplomové práce: Rozšířená realita (AR) a její možnosti využití ve vzdělávání: Zhodnocení přínosu AR pro výuku lexika v němčině na základě komparace klasické a experimentální metody učení Abstrakt: Diplomová práce se zabývá využitím rozšířené reality (AR) v kontextu vzdělávání, jež v současnosti představuje dynamicky se rozvíjející technologii. Cílem práce bylo prozkoumat přínos užití AR pro výuku cizího jazyka, porovnat možnosti jejího didaktického uplatnění s tradičním způsobem výuky a zjistit, zda v rámci této komparace představuje učení se pomocí AR motivační faktor podněcující zájem studentů a nástroj k lepšímu porozumění a zapamatování si učební látky díky vizualizaci a působení na emoce. Teoretická část práce představila charakteristické znaky rozšířené reality, srovnala ji s virtuální a mixovanou realitou, uvedla její typy a oblasti využití. Krátce se zmínila o historii, výhodách i negativních stránkách použití této metody, věnovala se současnému stavu výzkumu didaktiky jazyků a případům využití AR v oblasti vzdělávání u nás i v zahraničí. V rámci praktické části bylo vytvořeno webové rozhraní pomocí nástroje Model Viewer umožňujícího zobrazit 3D objekty v rozšířené realitě. Poté byl proveden kvantitativní výzkum se studenty, kteří si vyzkoušeli učení se cizojazyčné slovní zásoby jak v AR...cs_CZ
dc.description.abstractTitle of the master's thesis: Augmented reality (AR) and its possibilities of use in education: Evaluation of the contribution of AR for teaching vocabulary in German based on a comparison of classical and experimental learning methods Abstract: This master's thesis focuses on the use of augmented reality (AR) in the context of education. AR currently represents a dynamically evolving technology. The aim was to explore the benefits of using AR for foreign language teaching, to compare the possibilities of didactic application with the traditional way of teaching and to find out whether learning with AR is a motivating factor stimulating students' interest and a tool for better understanding and memorizing through visualization and acting on emotions. The theoretical part of the work presented the characteristics of augmented reality, its types and areas of use and compared it with virtual and mixed reality. It briefly mentioned the history of AR, the advantages and negative aspects of the use of this method, the current state of research in language didactics and cases of the use of AR in education in the Czech Republic and abroad. In the practical part, a web interface was created using the Model Viewer tool, which allows users to view 3D objects in augmented reality. Then, quantitative research was...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAugmented reality|education|web application|foreign language teaching|German learning|vocabulary learning|motivationen_US
dc.subjectRozšířená realita|vzdělávání|webová aplikace|výuka cizích jazyků|učení se němčiny|učení se slovní zásoby|motivacecs_CZ
dc.titleRozšířená realita (AR) a její možnosti využití ve vzdělávání: zhodnocení přínosu AR pro výuku lexika v němčině na základě komparace klasické a experimentální metody učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-09
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId236617
dc.title.translatedAugmented reality (AR) and its possibilities of use in education: evaluation of the contribution of AR for teaching vocabulary in German based on a comparison of classical and experimental learning methodsen_US
dc.contributor.refereeSlussareff, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programNew Media Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-program.enNew Media Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev diplomové práce: Rozšířená realita (AR) a její možnosti využití ve vzdělávání: Zhodnocení přínosu AR pro výuku lexika v němčině na základě komparace klasické a experimentální metody učení Abstrakt: Diplomová práce se zabývá využitím rozšířené reality (AR) v kontextu vzdělávání, jež v současnosti představuje dynamicky se rozvíjející technologii. Cílem práce bylo prozkoumat přínos užití AR pro výuku cizího jazyka, porovnat možnosti jejího didaktického uplatnění s tradičním způsobem výuky a zjistit, zda v rámci této komparace představuje učení se pomocí AR motivační faktor podněcující zájem studentů a nástroj k lepšímu porozumění a zapamatování si učební látky díky vizualizaci a působení na emoce. Teoretická část práce představila charakteristické znaky rozšířené reality, srovnala ji s virtuální a mixovanou realitou, uvedla její typy a oblasti využití. Krátce se zmínila o historii, výhodách i negativních stránkách použití této metody, věnovala se současnému stavu výzkumu didaktiky jazyků a případům využití AR v oblasti vzdělávání u nás i v zahraničí. V rámci praktické části bylo vytvořeno webové rozhraní pomocí nástroje Model Viewer umožňujícího zobrazit 3D objekty v rozšířené realitě. Poté byl proveden kvantitativní výzkum se studenty, kteří si vyzkoušeli učení se cizojazyčné slovní zásoby jak v AR...cs_CZ
uk.abstract.enTitle of the master's thesis: Augmented reality (AR) and its possibilities of use in education: Evaluation of the contribution of AR for teaching vocabulary in German based on a comparison of classical and experimental learning methods Abstract: This master's thesis focuses on the use of augmented reality (AR) in the context of education. AR currently represents a dynamically evolving technology. The aim was to explore the benefits of using AR for foreign language teaching, to compare the possibilities of didactic application with the traditional way of teaching and to find out whether learning with AR is a motivating factor stimulating students' interest and a tool for better understanding and memorizing through visualization and acting on emotions. The theoretical part of the work presented the characteristics of augmented reality, its types and areas of use and compared it with virtual and mixed reality. It briefly mentioned the history of AR, the advantages and negative aspects of the use of this method, the current state of research in language didactics and cases of the use of AR in education in the Czech Republic and abroad. In the practical part, a web interface was created using the Model Viewer tool, which allows users to view 3D objects in augmented reality. Then, quantitative research was...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV