Kognitivní screening u dětí: testování nové baterie počítačových her
Cognitive screening for children: testing a new battery of computer games
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148126Identifikátory
SIS: 227329
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vavrečka, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
3. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Předškolní děti|kognitivní screening|kognitivní funkce|počítačové testování|paměť|pozornostKlíčová slova (anglicky)
Preschool children|cognitive screening|cognitive function|game-based testing|memory|attentionTato diplomová práce se zabývá kognitivním vývojem a možnostmi kognitivního screeningu u předškolních dětí. Cílem je představení nové baterie interaktivních her, určené k mapování kognitivního vývoje, vyvíjené pod záštitou Národního ústavu duševního zdraví v rámci řešení projetu TA ČR TL02000561. Teoretická část se zaměřuje na kognitivní vývoj v předškolním věku se zaměřením na vybrané kognitivní funkce a způsoby jejich testování. Výzkumná část navazuje představením pilotního testování této baterie na vzorku předškolních a mladších školních dětí. Primárním cílem bylo ověření funkčnosti a srozumitelnosti jednotlivých her v baterii a získání pilotních výsledků testování. Poznatky získané z této studie budou využity k optimalizaci testové baterie.
This diploma thesis deals with the topic of cognitive development and possibilities of cognitive screening in preschool age. The aim of this study is to present a new battery of interactive games developed as a screening tool under the patronage of National Institute of Mental Health (NUDZ) within the project TA ČR TL02000561. The theoretical part is concentrating on cognitive development of preschool children with focus on selected cognitive functions and methods of testing. The empirical part is presenting results of the pilot testing of this battery with preschool and younger school aged children. The primary aim was to verify functionality and comprehensibility of each game in the battery. Finding of this study will be used to optimize this battery.