dc.contributor.advisor | Landová, Hana | |
dc.creator | Ouřada, Martin | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T10:03:11Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T10:03:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/148118 | |
dc.description.abstract | Teoretická část práce poskytuje přehled zahraničních dokumentů definujících roli učícího knihovníka a jeho kompetence. Následně sumarizuje jejich sdílené rysy. Teoretická část dále podává přehled dokumentů a aktivit na území ČR, které ovlivňují možnosti této profesní profilace na území ČR. Výzkumná část kvalitativní formou zkoumá praxi několika učících knihovníků v ČR. Snaží se zmapovat obsah a formu jejich vzdělávacích aktivit, jejich kompetence, cesty rozvoje těchto kompetencí a faktory, které do tohoto rozvoje vstupují. Výstupem výzkumu je komparace případových studií učících knihovníků na území ČR. Zjištění ilustruje také strukturovaný přehled kompetencí učícího knihovníka vycházející z poznatků teoretické i výzkumné části práce. Klíčová slova: učící knihovník, školní knihovník, kompetence učícího knihovníka, role učícího knihovníka | cs_CZ |
dc.description.abstract | in English: Theoretical part of the thesis provides overview of foreign documents defining the role and competencies of teaching librarian. Then it summarizes their shared features. Afterwards, the theoretical part presents overview of documents and activities affecting the professional profilation of teaching librarian in Czech Republic. The research part of the thesis investigates a small sample of czech professionals of this specialization. It aims to analyze forms, subjects and target audience of their teaching activities. It further analyzes their skills, the ways these skills have been developed and factors affecting this developement. Research assessment provides comparison of case studies of teaching librarians in Czech republic. Comparison is complemented by structured summary of competencies of teaching librarian which includes findings from both theoretical and research part of the thesis. Key words: Teaching Librarian, Teacher-librarian, Instruction Librarian, School Librarian, Competencies of Teaching Librarian, Role of Teaching Librarian | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Teaching Librarian|Instruction Librarian|School Librarian|Competencies of Teaching Librarian|Role of Teaching Librarian | en_US |
dc.subject | učící knihovník|školní knihovník|kompetence učícího knihovníka|role učícího knihovníka | cs_CZ |
dc.title | Kompetence učícího knihovníka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-07 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 216648 | |
dc.title.translated | Teaching Librarian Competencies | en_US |
dc.contributor.referee | Římanová, Radka | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information and Library Studies | en_US |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information and Library Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Teoretická část práce poskytuje přehled zahraničních dokumentů definujících roli učícího knihovníka a jeho kompetence. Následně sumarizuje jejich sdílené rysy. Teoretická část dále podává přehled dokumentů a aktivit na území ČR, které ovlivňují možnosti této profesní profilace na území ČR. Výzkumná část kvalitativní formou zkoumá praxi několika učících knihovníků v ČR. Snaží se zmapovat obsah a formu jejich vzdělávacích aktivit, jejich kompetence, cesty rozvoje těchto kompetencí a faktory, které do tohoto rozvoje vstupují. Výstupem výzkumu je komparace případových studií učících knihovníků na území ČR. Zjištění ilustruje také strukturovaný přehled kompetencí učícího knihovníka vycházející z poznatků teoretické i výzkumné části práce. Klíčová slova: učící knihovník, školní knihovník, kompetence učícího knihovníka, role učícího knihovníka | cs_CZ |
uk.abstract.en | in English: Theoretical part of the thesis provides overview of foreign documents defining the role and competencies of teaching librarian. Then it summarizes their shared features. Afterwards, the theoretical part presents overview of documents and activities affecting the professional profilation of teaching librarian in Czech Republic. The research part of the thesis investigates a small sample of czech professionals of this specialization. It aims to analyze forms, subjects and target audience of their teaching activities. It further analyzes their skills, the ways these skills have been developed and factors affecting this developement. Research assessment provides comparison of case studies of teaching librarians in Czech republic. Comparison is complemented by structured summary of competencies of teaching librarian which includes findings from both theoretical and research part of the thesis. Key words: Teaching Librarian, Teacher-librarian, Instruction Librarian, School Librarian, Competencies of Teaching Librarian, Role of Teaching Librarian | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |