Zobrazit minimální záznam

Verbal communication between teachers and students at secondary school (Dialogue in lesson of Czech language)
dc.contributor.advisorSaicová Římalová, Lucie
dc.creatorKomárková, Linda
dc.date.accessioned2022-04-12T09:40:22Z
dc.date.available2022-04-12T09:40:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148075
dc.description.abstractTato práce si klade za cíl analyzovat verbální komunikaci mezi vyučujícími a studenty v hodinách českého jazyka na středních školách. Soustřeďuje se na dialog. Práce v teoretické části shrnuje relevantní dosavadní poznatky týkající se školní komunikace. Zaměřuje se na verbální komunikaci učitele a studentů a zabývá se typickou komunikační strukturou užívanou ve školní výuce. Informace z teoretické části práce jsou také konfrontovány s hlavními závěry praktické části práce. V praktické části práce je analyzována komunikace v hodinách českého jazyka, a to na základě pěti nahrávek komunikace mezi vyučujícími a studenty na středních školách. Práce analyzuje a charakterizuje verbální komunikaci jak vyučujících, tak studentů během vyučovací hodiny a věnuje se komunikační struktuře, která se v těchto vyučovacích hodinách uplatňuje, tj. otázkám vyučujících, odpovědím studentů a zpětné vazbě vyučujících. Jednotlivé analýzy vyučovacích hodin jsou na závěr porovnány.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis aims to analyze verbal communication between teachers and students in Czech language lessons at secondary schools. It focuses on dialogue. The thesis in the theoretical part summarizes the relevant existing knowledge about school communication. It focuses on the verbal communication of teachers and students and deals with the typical communication structure used in school teaching. Information from the theoretical part of the thesis is also confronted with the main conclusions of the practical part of the thesis. The practical part of the thesis analyzes communication in Czech language lessons, based on five recordings of communication between teachers and students at secondary schools. The thesis analyzes and characterizes verbal communication of teachers and students during the lesson and deals with the communication structure that appears in these lessons - questions from teachers, answers of students and feedback from teachers. The individual lesson analyzes are finally compared.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcommunication|verbal communication|dialogue|lesson|student|teacheren_US
dc.subjectkomunikace|verbální komunikace|dialog|vyučovací hodina|student|vyučujícícs_CZ
dc.titleVerbální komunikace mezi vyučujícími a žáky na střední škole (Dialog při výuce českého jazyka)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-06
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId213244
dc.title.translatedVerbal communication between teachers and students at secondary school (Dialogue in lesson of Czech language)en_US
dc.contributor.refereeHomolková, Kamila
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce si klade za cíl analyzovat verbální komunikaci mezi vyučujícími a studenty v hodinách českého jazyka na středních školách. Soustřeďuje se na dialog. Práce v teoretické části shrnuje relevantní dosavadní poznatky týkající se školní komunikace. Zaměřuje se na verbální komunikaci učitele a studentů a zabývá se typickou komunikační strukturou užívanou ve školní výuce. Informace z teoretické části práce jsou také konfrontovány s hlavními závěry praktické části práce. V praktické části práce je analyzována komunikace v hodinách českého jazyka, a to na základě pěti nahrávek komunikace mezi vyučujícími a studenty na středních školách. Práce analyzuje a charakterizuje verbální komunikaci jak vyučujících, tak studentů během vyučovací hodiny a věnuje se komunikační struktuře, která se v těchto vyučovacích hodinách uplatňuje, tj. otázkám vyučujících, odpovědím studentů a zpětné vazbě vyučujících. Jednotlivé analýzy vyučovacích hodin jsou na závěr porovnány.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to analyze verbal communication between teachers and students in Czech language lessons at secondary schools. It focuses on dialogue. The thesis in the theoretical part summarizes the relevant existing knowledge about school communication. It focuses on the verbal communication of teachers and students and deals with the typical communication structure used in school teaching. Information from the theoretical part of the thesis is also confronted with the main conclusions of the practical part of the thesis. The practical part of the thesis analyzes communication in Czech language lessons, based on five recordings of communication between teachers and students at secondary schools. The thesis analyzes and characterizes verbal communication of teachers and students during the lesson and deals with the communication structure that appears in these lessons - questions from teachers, answers of students and feedback from teachers. The individual lesson analyzes are finally compared.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV