Show simple item record

Analysis of the influence of the media on the dissemination of information and disinformation during the virus pandemic
dc.contributor.advisorNovotná, Jitka
dc.creatorKřivánková, Veronika
dc.date.accessioned2022-04-12T09:36:14Z
dc.date.available2022-04-12T09:36:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148068
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje analýze vlivu šíření informací a dezinformací v médiích o nemoci způsobené virem COVID-19 na území České republiky v období 02/2020-02/2021. Cílem práce je analýza vybraných zpravodajských portálů a zjištění možného dopadu zpráv na chování veřejnosti. Smyslem teoretické části je stručná definice základních pojmů, zmapování průběhu šíření informovanosti na území Česka a porovnání s podobnými situacemi z minulosti. Následně teoretická část obsahuje popis komunikačních prostředků, kterými byli občané ohledně nastalé události informováni. Cílem praktické části je ukázat, jak průběh šíření viru COVID-19 ovlivňoval návštěvnost zpravodajských serverů, jaké články se v prostředí internetu objevovaly a v závěru analyzuji, zda došlo ke změně chování občanů v prostředí internetu v podobě návštěvnosti zpravodajských serverů, maloobchodního prodeje a změnách v pracovních zvyklostech.cs_CZ
dc.description.abstractThe master's thesis is devoted to the analysis of the impact of the dissemination of information and disinformation in media about the disease caused by the COVID-19 virus in the Czech Republic in the period 02/2020-02/2021. The aim of the thesis is to analyse selected news portals and identifying the possible impact of the information on the Internet on public behaviour. The purpose of the theoretical part is a brief definition of the basic concepts, mapping the course of information in the Czech Republic and comparison with similar situations from the past. Subsequently, the theoretical part contains a description of the means of communication used to inform citizens about the event. The aim of the practical part is to show how the course of the spread of the COVID-19 virus influenced the traffic to online news websites, what articles appeared in the Internet environment, and finally I focus on the analysis of whether there was a change in the behaviour of citizens in the Internet environment in the form of traffic to news websites, retail sales and changes in work habits.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCOVID-19|Czech Republic|disinformation|information|media|news websitesen_US
dc.subjectCOVID-19|Česká republika|dezinformace|informace|média|zpravodajské webycs_CZ
dc.titleAnalýza vlivu médií na šíření informací a dezinformací při virové pandemiics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223891
dc.title.translatedAnalysis of the influence of the media on the dissemination of information and disinformation during the virus pandemicen_US
dc.contributor.refereeSedláček, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformace, média a knižní kulturacs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation, media and book cultureen_US
thesis.degree.programInformace, média a knižní kulturacs_CZ
thesis.degree.programInformation, media and book cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformace, média a knižní kulturacs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation, media and book cultureen_US
uk.degree-program.csInformace, média a knižní kulturacs_CZ
uk.degree-program.enInformation, media and book cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje analýze vlivu šíření informací a dezinformací v médiích o nemoci způsobené virem COVID-19 na území České republiky v období 02/2020-02/2021. Cílem práce je analýza vybraných zpravodajských portálů a zjištění možného dopadu zpráv na chování veřejnosti. Smyslem teoretické části je stručná definice základních pojmů, zmapování průběhu šíření informovanosti na území Česka a porovnání s podobnými situacemi z minulosti. Následně teoretická část obsahuje popis komunikačních prostředků, kterými byli občané ohledně nastalé události informováni. Cílem praktické části je ukázat, jak průběh šíření viru COVID-19 ovlivňoval návštěvnost zpravodajských serverů, jaké články se v prostředí internetu objevovaly a v závěru analyzuji, zda došlo ke změně chování občanů v prostředí internetu v podobě návštěvnosti zpravodajských serverů, maloobchodního prodeje a změnách v pracovních zvyklostech.cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis is devoted to the analysis of the impact of the dissemination of information and disinformation in media about the disease caused by the COVID-19 virus in the Czech Republic in the period 02/2020-02/2021. The aim of the thesis is to analyse selected news portals and identifying the possible impact of the information on the Internet on public behaviour. The purpose of the theoretical part is a brief definition of the basic concepts, mapping the course of information in the Czech Republic and comparison with similar situations from the past. Subsequently, the theoretical part contains a description of the means of communication used to inform citizens about the event. The aim of the practical part is to show how the course of the spread of the COVID-19 virus influenced the traffic to online news websites, what articles appeared in the Internet environment, and finally I focus on the analysis of whether there was a change in the behaviour of citizens in the Internet environment in the form of traffic to news websites, retail sales and changes in work habits.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV