Zobrazit minimální záznam

In the Footsteps of Persephone: The Iconography of Macedonian Elite Tombs' Decoration
dc.contributor.advisorStančo, Ladislav
dc.creatorKamp, Tomáš
dc.date.accessioned2022-04-12T09:25:40Z
dc.date.available2022-04-12T09:25:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148049
dc.description.abstractTématem této magisterské práce je ikonografie výzdoby makedonských hrobek v období od druhé poloviny 4. do první poloviny 2. století př. n. l. Cílem je nalezení principů v uplatňování dekorativních prvků makedonských hrobek určitými skupinami osob z okruhu makedonské elity. Tato problematika vyžaduje dosud chybějící komplexní pohled, na jehož základě je možné jednotlivé typy dekorace analyzovat. Stěžejním nástrojem pro dosažení požadovaného výsledku je analýza jednotlivých elementů výzdoby, které se v pohřebních monumentech vyskytují. Předmět zájmu je především kladen na četnost zobrazovaných motivů, jejich chronologický vývoj a možný význam. Dílčí otázky se zabývají zejména rozdílem mezi ikonografií mužských a ženských hrobek, odlišnostmi královských od ostatních aristokratických hrobek, porovnáním profánní a funerální výzdoby a konečně možným přenosem vlivů z umění okolních kultur a obráceně. Klíčová slova: ikonografie, starověké Řecko, Makedonie, helénismus, mohyla, hrobky, nástěnné malbycs_CZ
dc.description.abstractThe present master thesis focusses on the iconography of the decorative programme of Macedonian tombs dated from the second half of the 4th century BCE to the first half of the 2nd century BCE. The main objective is to detect the artistic principles of the Macedonian art applied to funerary monuments of local elites. To attain this aim it is necessary to adopt a complex approach which would allow for analysing in detail the various tomb decoration types; such an approach has never been applied so far. The main research tool used throughout this thesis is a profound analysis of individual elements of the tombs' decoration. The study is specifically concerned with the frequency of the individual motifs, their chronological development, and their possible meanings. Other questions include the iconographical differences between male and female tombs, variations between royal and aristocratic sepulchres, comparison of profane and funerary art, and last but not least, the possible transference of motives both from or to other cultural areas. Keywords: iconography, Ancient Greece, Macedonia, Hellenistic period, tumulus, tombs, wall-paintingsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecticonography|Ancient Greece|Macedonia|Hellenistic period|tumulus|tombs|wall-paintingsen_US
dc.subjectikonografie|starověké Řecko|Makedonie|helénismus|mohyla|hrobky|nástěnné malbycs_CZ
dc.titlePo stopách Persefoné: ikonografie výzdoby makedonských elitních hrobekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-02
dc.description.departmentInstitute for Classical Archeologyen_US
dc.description.departmentÚstav pro klasickou archeologiics_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212258
dc.title.translatedIn the Footsteps of Persephone: The Iconography of Macedonian Elite Tombs' Decorationen_US
dc.contributor.refereeVerčík, Marek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKlasická archeologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineClassical Archaeologyen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro klasickou archeologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute for Classical Archeologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKlasická archeologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enClassical Archaeologyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této magisterské práce je ikonografie výzdoby makedonských hrobek v období od druhé poloviny 4. do první poloviny 2. století př. n. l. Cílem je nalezení principů v uplatňování dekorativních prvků makedonských hrobek určitými skupinami osob z okruhu makedonské elity. Tato problematika vyžaduje dosud chybějící komplexní pohled, na jehož základě je možné jednotlivé typy dekorace analyzovat. Stěžejním nástrojem pro dosažení požadovaného výsledku je analýza jednotlivých elementů výzdoby, které se v pohřebních monumentech vyskytují. Předmět zájmu je především kladen na četnost zobrazovaných motivů, jejich chronologický vývoj a možný význam. Dílčí otázky se zabývají zejména rozdílem mezi ikonografií mužských a ženských hrobek, odlišnostmi královských od ostatních aristokratických hrobek, porovnáním profánní a funerální výzdoby a konečně možným přenosem vlivů z umění okolních kultur a obráceně. Klíčová slova: ikonografie, starověké Řecko, Makedonie, helénismus, mohyla, hrobky, nástěnné malbycs_CZ
uk.abstract.enThe present master thesis focusses on the iconography of the decorative programme of Macedonian tombs dated from the second half of the 4th century BCE to the first half of the 2nd century BCE. The main objective is to detect the artistic principles of the Macedonian art applied to funerary monuments of local elites. To attain this aim it is necessary to adopt a complex approach which would allow for analysing in detail the various tomb decoration types; such an approach has never been applied so far. The main research tool used throughout this thesis is a profound analysis of individual elements of the tombs' decoration. The study is specifically concerned with the frequency of the individual motifs, their chronological development, and their possible meanings. Other questions include the iconographical differences between male and female tombs, variations between royal and aristocratic sepulchres, comparison of profane and funerary art, and last but not least, the possible transference of motives both from or to other cultural areas. Keywords: iconography, Ancient Greece, Macedonia, Hellenistic period, tumulus, tombs, wall-paintingsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro klasickou archeologiics_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV