Zobrazit minimální záznam

Analýza spotřebního chování hráčů DotA 2 a jeho vliv na individuální výkon
dc.contributor.advisorKrištoufek, Ladislav
dc.creatorKrejcar, Vilém
dc.date.accessioned2022-04-14T17:18:11Z
dc.date.available2022-04-14T17:18:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147816
dc.description.abstractThis thesis examine the possible e ect of consumer behaviour, specifically gold sources distribution and e ectiveness in spending, on rank between DotA 2 players. Relevant literature from the past years was summarised and dataset containing more than 91 thousand data points from OpenDota API used to determine the relationship was constructed. Ordered Logistic Regression and K-Means Clustering algorithms were applied on four datasets of 12 variables divided based on the player's position and the outcome of the game, conclud- ing that only a fraction of the variation (McFadden's R2 of 6.2% and Cox & Snell's R2 11.7% on average) has been explained and cluster analysis resulted in a mean accuracy of 38.25%. Those results were supported by the correlation analysis indicating low correlation coe cient values of dependent variable rank. Despite such output, patterns were discovered across individual rank clusters from metrics acclaiming higher e ectiveness of more experienced players re- garding consumer behaviour with strong statistical significance. It has been concluded that the e ect is present, yet its magnitude by itself is not su cient to predict the regressand. The outcome implies possible presence of other vari- ables that have an e ect on the explained variable which are not included in the...en_US
dc.description.abstractTato bakalá ská práce zkoumá moûn˝ vliv spot ebního chování, konkrétn dis- tribuce zdroj zlata a efektivity b hem nakupování, hrá hry DotA 2 na jejich v˝konnosti. Byla shrnuta relevantní literatura z posledních let a byl sestaven datov˝ soubor obsahující více neû 91 tisíc datov˝ch bod z rozhraní Open- Dota API, jeû byl pouûit ke zkoumání tohoto vztahu. Na ty i datové sady obsahující 12 prom nn˝ch rozd len˝ch na základ pozice hrá e a v˝sledku hry byly pouûity algoritmy uspo ádané logistické regrese a K-Means algoritmus se záv rem, ûe byl vysv tlen pouze zlomek variability (pr m rné hodnoty McFad- denova R2 6,2% a Cox & Snellova R2 11,7%) a shluková anal˝za s p esností 38,25%. Tyto v˝sledky byly podpo eny korela ní anal˝zou, která ukázala nízké hodnoty korela ního koeficientu závislé prom nné v˝konnost. Navzdory t mto v˝sledk m byly v jednotliv˝ch v˝konnostních skupinách objeveny zákonitosti potvrzující vyööí efektivitu zkuöen jöích hrá v oblasti spot ebního chování se silnou statistickou v˝znamností. Záv rem byla p ítomnost tohoto efektu, avöak jeho velikost sama o sob není dostate ná k p edpov di závislé prom nné. V˝sledek nazna uje moûnou p ítomnost dalöích prom nn˝ch, které mají vliv na vysv tlovanou prom nnou, jeû nejsou v anal˝ze zahrnuty.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDotA 2cs_CZ
dc.subjectspotřební chovánícs_CZ
dc.subjectdatová analýzacs_CZ
dc.subjectPythoncs_CZ
dc.subjectdolování datcs_CZ
dc.subjectumělá inteligence,strojové učenícs_CZ
dc.subjectesportcs_CZ
dc.subjectDotA 2en_US
dc.subjectconsumer behaviouren_US
dc.subjectdata analysisen_US
dc.subjectPythonen_US
dc.subjectdata miningen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectma-chine learningen_US
dc.subjectesporten_US
dc.titleAnalysis of consumer behaviour among DotA 2 players and its effect on individual performanceen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId224496
dc.title.translatedAnalýza spotřebního chování hráčů DotA 2 a jeho vliv na individuální výkoncs_CZ
dc.contributor.refereeHronec, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalá ská práce zkoumá moûn˝ vliv spot ebního chování, konkrétn dis- tribuce zdroj zlata a efektivity b hem nakupování, hrá hry DotA 2 na jejich v˝konnosti. Byla shrnuta relevantní literatura z posledních let a byl sestaven datov˝ soubor obsahující více neû 91 tisíc datov˝ch bod z rozhraní Open- Dota API, jeû byl pouûit ke zkoumání tohoto vztahu. Na ty i datové sady obsahující 12 prom nn˝ch rozd len˝ch na základ pozice hrá e a v˝sledku hry byly pouûity algoritmy uspo ádané logistické regrese a K-Means algoritmus se záv rem, ûe byl vysv tlen pouze zlomek variability (pr m rné hodnoty McFad- denova R2 6,2% a Cox & Snellova R2 11,7%) a shluková anal˝za s p esností 38,25%. Tyto v˝sledky byly podpo eny korela ní anal˝zou, která ukázala nízké hodnoty korela ního koeficientu závislé prom nné v˝konnost. Navzdory t mto v˝sledk m byly v jednotliv˝ch v˝konnostních skupinách objeveny zákonitosti potvrzující vyööí efektivitu zkuöen jöích hrá v oblasti spot ebního chování se silnou statistickou v˝znamností. Záv rem byla p ítomnost tohoto efektu, avöak jeho velikost sama o sob není dostate ná k p edpov di závislé prom nné. V˝sledek nazna uje moûnou p ítomnost dalöích prom nn˝ch, které mají vliv na vysv tlovanou prom nnou, jeû nejsou v anal˝ze zahrnuty.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examine the possible e ect of consumer behaviour, specifically gold sources distribution and e ectiveness in spending, on rank between DotA 2 players. Relevant literature from the past years was summarised and dataset containing more than 91 thousand data points from OpenDota API used to determine the relationship was constructed. Ordered Logistic Regression and K-Means Clustering algorithms were applied on four datasets of 12 variables divided based on the player's position and the outcome of the game, conclud- ing that only a fraction of the variation (McFadden's R2 of 6.2% and Cox & Snell's R2 11.7% on average) has been explained and cluster analysis resulted in a mean accuracy of 38.25%. Those results were supported by the correlation analysis indicating low correlation coe cient values of dependent variable rank. Despite such output, patterns were discovered across individual rank clusters from metrics acclaiming higher e ectiveness of more experienced players re- garding consumer behaviour with strong statistical significance. It has been concluded that the e ect is present, yet its magnitude by itself is not su cient to predict the regressand. The outcome implies possible presence of other vari- ables that have an e ect on the explained variable which are not included in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV