Zobrazit minimální záznam

Monumental painting in Prague sanctuaries between late gothic and baroque
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorMazač, Vít
dc.date.accessioned2017-04-07T15:25:15Z
dc.date.available2017-04-07T15:25:15Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14310
dc.description.abstractThe submitted rigorous thesis represents the author's attempt at contribution to the study of the Czech Renaissance. It is devoted to a remarkable group of the Renaissance mural painting - the paintings in Prague sacral interiors. It is based the author's seminar works and above all on his diploma thesis from the year 2002. The earlier works came into existence under guidance of Doc. PhDr. Jiří Kropáček within the framework of his Renaissance seminar, as well as of Prof. PhDr. Lubomír Konečný within the framework of the Iconography seminar. The most extensive part of the thesis is the Catalogue. The author seeks to present a complete overview of works in each of the 34 sanctuaries presented in alphabetical order, most of the items consist of smaller paragraphs concerning particular paintings or chapels. The paintings included are both preserved and extinct, known only from sources listed mostly in the Text Appendix. Every item is accompanied by facts about the creation of the particular work, which is followed by the description, eventually also by stylistic and iconographic analysis as well as by comparison with graphic models, whereas only a small part of the material can be acccompanied by a hypothesis on the work's authorship. To facilitate the reader's understanding of his descriptions, the author...en_US
dc.description.abstractPředložená rigorozní práce představuje autorův pokus o přispění k bádání o české renesanci. Je věnována významné skupině renesančních nástěnných maleb, malbám v pražských sakrálních interiérech. Navazuje na seminární práce autora a především na jeho diplomovou práci z roku 2002. Starší práce vznikly pod vedením Doc. PhDr. Jiřího Kropáčka v rámci jeho semináře renesance a také Prof. PhDr. Lubomíra Konečného v rámci ikonografického semináře. Nejrozsáhlejší část práce tvoří katalog. Autor se snažil představit úplný výčet děl v rámci jednotlivých svatyň, jež jsou abecedně seřazeny v počtu 34 objektů, většina hesel má ještě podhesla, týkající se jednotlivých maleb či kaplí. Zahrnuje jak malby zachované, tak zaniké, známé pouze z pramenů, uvedených většinou v kapitole Textové přílohy. Každé heslo je uvedeno fakty o okolnostech vzniku daného díla, následuje popis, případně slohový a ikonografický výklad a porovnání s grafickými předlohami, autorské určení se podařilo jen u malé části materiálu. Aby čtenáři pokud možno usnadnil sledování popisů, přiřazuje autor k práci bohatou fotografickou dokumentaci. Katalog a fotografickou přílohu předchází textová část. Ta po předmluvě týkající se renesančních maleb obecně a úvodu seznamujícího čtenáře především s výsledky předchozího bádání probírá jednotlivé objednavatele,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleMonumentální malby mezi pozdní gotikou a barokem v pražských svatyníchcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-04-11
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId58247
dc.title.translatedMonumental painting in Prague sanctuaries between late gothic and baroqueen_US
dc.contributor.refereeŠroněk, Michal
dc.identifier.aleph001030938
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředložená rigorozní práce představuje autorův pokus o přispění k bádání o české renesanci. Je věnována významné skupině renesančních nástěnných maleb, malbám v pražských sakrálních interiérech. Navazuje na seminární práce autora a především na jeho diplomovou práci z roku 2002. Starší práce vznikly pod vedením Doc. PhDr. Jiřího Kropáčka v rámci jeho semináře renesance a také Prof. PhDr. Lubomíra Konečného v rámci ikonografického semináře. Nejrozsáhlejší část práce tvoří katalog. Autor se snažil představit úplný výčet děl v rámci jednotlivých svatyň, jež jsou abecedně seřazeny v počtu 34 objektů, většina hesel má ještě podhesla, týkající se jednotlivých maleb či kaplí. Zahrnuje jak malby zachované, tak zaniké, známé pouze z pramenů, uvedených většinou v kapitole Textové přílohy. Každé heslo je uvedeno fakty o okolnostech vzniku daného díla, následuje popis, případně slohový a ikonografický výklad a porovnání s grafickými předlohami, autorské určení se podařilo jen u malé části materiálu. Aby čtenáři pokud možno usnadnil sledování popisů, přiřazuje autor k práci bohatou fotografickou dokumentaci. Katalog a fotografickou přílohu předchází textová část. Ta po předmluvě týkající se renesančních maleb obecně a úvodu seznamujícího čtenáře především s výsledky předchozího bádání probírá jednotlivé objednavatele,...cs_CZ
uk.abstract.enThe submitted rigorous thesis represents the author's attempt at contribution to the study of the Czech Renaissance. It is devoted to a remarkable group of the Renaissance mural painting - the paintings in Prague sacral interiors. It is based the author's seminar works and above all on his diploma thesis from the year 2002. The earlier works came into existence under guidance of Doc. PhDr. Jiří Kropáček within the framework of his Renaissance seminar, as well as of Prof. PhDr. Lubomír Konečný within the framework of the Iconography seminar. The most extensive part of the thesis is the Catalogue. The author seeks to present a complete overview of works in each of the 34 sanctuaries presented in alphabetical order, most of the items consist of smaller paragraphs concerning particular paintings or chapels. The paintings included are both preserved and extinct, known only from sources listed mostly in the Text Appendix. Every item is accompanied by facts about the creation of the particular work, which is followed by the description, eventually also by stylistic and iconographic analysis as well as by comparison with graphic models, whereas only a small part of the material can be acccompanied by a hypothesis on the work's authorship. To facilitate the reader's understanding of his descriptions, the author...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990010309380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV