Zobrazit minimální záznam

Home Seminars as a Phenomenon of Civic Education in the Period of Normalization in Czechoslovakia
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorČerná, Jitka
dc.date.accessioned2022-04-12T08:26:35Z
dc.date.available2022-04-12T08:26:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/136662
dc.description.abstractPráce se zabývá tzv. bytovými semináři v socialistickém Československu, které do značné míry utvářely neformální občanské vzdělávání v době normalizace, kdy byla mnoha lidem účast na formálním vzdělávání odepřena. Cílem práce je popsání reflexe motivace k účasti na bytových seminářích, jaká očekávání měli účastníci od seminářů a zda byla tato očekávání splněna. Reflexe účastníků budou v práci popsány na základě jejich výpovědí. Výpovědi účastníků budu dále vzájemně porovnávat. Očekávám, že se reflexe motivace účastníků budou lišit podle toho, do jaké míry se účastník zapojoval do občanských aktivit. Dále se práce snaží zjistit, jak docházení na semináře obohatilo jejich účastníky a jaké byly jejich motivace k participaci v disentu. Nejprve je charakterizováno občanské vzdělávání. Poté jsou přiblíženy přínosy občanského vzdělávání, a zároveň jsou popsána specifika občanského vzdělávání. Občanské vzdělávání je v práci řešeno kontextualizovaně, s ohledem na československý disent. Dále je šíře rozvíjeno téma československého disentu. Klíčové pro účely práce jsou vzdělávací aktivity disentu, především tzv. bytové semináře a podzemní univerzity. Empirické šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů s účastníky seminářů. Bude provedeno 7 polostrukturovaných rozhovorů s účastníky seminářů,...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the so-called housing seminars in socialist Czechoslovakia, which to a large extent formed non-formal civic education at the time of normalization, when many people were denied participation in formal education. The aim of the work is to describe the reflection of the motivation to participate in housing seminars, what expectations the participants had from the seminars and whether these expectations were met. The reflections of the participants will be described in the work based on their statements. I will further compare the participants' statements. I expect that the reflections of the participants' motivation will differ depending on the extent to which the participant was involved in civic activities. Furthermore, the work tries to find out how attending the seminars enriched their participants and what were their motivations for participating in dissent. First, civic education is characterized. Then the benefits of civic education are presented, and at the same time the specifics of civic education are described. Civic education is contextualized in this work, regarding Czechoslovak dissent. The topic of Czechoslovak dissent is further developed. The key activities for the work are the educational activities of the dissent, especially the so-called housing seminars and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCzechoslovakia|communism|normalisation era|dissent|adult education|philosophy|citizenship|citizenship education|housing seminarsen_US
dc.subjectČeskoslovensko|komunismus|normalizace|disent|vzdělávání dospělých|filozofie|občanství|občanské vzdělávání|bytové seminářecs_CZ
dc.titleBytové semináře jako fenomén občanského vzdělávání v období tzv. normalizace v Československucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232662
dc.title.translatedHome Seminars as a Phenomenon of Civic Education in the Period of Normalization in Czechoslovakiaen_US
dc.contributor.refereeVojtko, Tibor
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá tzv. bytovými semináři v socialistickém Československu, které do značné míry utvářely neformální občanské vzdělávání v době normalizace, kdy byla mnoha lidem účast na formálním vzdělávání odepřena. Cílem práce je popsání reflexe motivace k účasti na bytových seminářích, jaká očekávání měli účastníci od seminářů a zda byla tato očekávání splněna. Reflexe účastníků budou v práci popsány na základě jejich výpovědí. Výpovědi účastníků budu dále vzájemně porovnávat. Očekávám, že se reflexe motivace účastníků budou lišit podle toho, do jaké míry se účastník zapojoval do občanských aktivit. Dále se práce snaží zjistit, jak docházení na semináře obohatilo jejich účastníky a jaké byly jejich motivace k participaci v disentu. Nejprve je charakterizováno občanské vzdělávání. Poté jsou přiblíženy přínosy občanského vzdělávání, a zároveň jsou popsána specifika občanského vzdělávání. Občanské vzdělávání je v práci řešeno kontextualizovaně, s ohledem na československý disent. Dále je šíře rozvíjeno téma československého disentu. Klíčové pro účely práce jsou vzdělávací aktivity disentu, především tzv. bytové semináře a podzemní univerzity. Empirické šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů s účastníky seminářů. Bude provedeno 7 polostrukturovaných rozhovorů s účastníky seminářů,...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the so-called housing seminars in socialist Czechoslovakia, which to a large extent formed non-formal civic education at the time of normalization, when many people were denied participation in formal education. The aim of the work is to describe the reflection of the motivation to participate in housing seminars, what expectations the participants had from the seminars and whether these expectations were met. The reflections of the participants will be described in the work based on their statements. I will further compare the participants' statements. I expect that the reflections of the participants' motivation will differ depending on the extent to which the participant was involved in civic activities. Furthermore, the work tries to find out how attending the seminars enriched their participants and what were their motivations for participating in dissent. First, civic education is characterized. Then the benefits of civic education are presented, and at the same time the specifics of civic education are described. Civic education is contextualized in this work, regarding Czechoslovak dissent. The topic of Czechoslovak dissent is further developed. The key activities for the work are the educational activities of the dissent, especially the so-called housing seminars and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV