Syndrom CAN a míra informovanosti odborné i neodborné veřejnosti v ČR
CAN syndrome and the level of awareness among qualified and general public in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136628Identifikátory
SIS: 226106
Kolekce
- Kvalifikační práce [24155]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dlouhá, Jana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
21. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
syndrom CAN|týrání|zandedbávání|zneužívaní|dítě|informovanost|prevence|rizikové faktory|následkyKlíčová slova (anglicky)
CAN Syndrome|Maltreatment|Neglect|Abuse|Child|Awareness|Prevention|Risk Factors|ConsequencesBakalářská práce se zabývá problematikou syndromu CAN. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu, popisu forem CAN, rizikovým faktorům a následkům nevhodného zacházení s dětmi. Pozornost je věnována rovněž prevenci, a to především prevenci primární, dále detekci a diagnostice. Cílem empirické části je zmapovat míru informovanosti odborné a neodborné veřejnosti v ČR. Zjišťováno bylo porozumění pojmu CAN a jeho formám, znalost následků a institucí, na které se lze v případě podezření obrátit. Prostor byl věnován rovněž vlastním zkušenostem s CAN a preferovaným způsobům osvěty. Na základě tématické analýzy odpovědí pediatrů, pedagogů ze základních škol a široké veřejnosti jsou navrženy vhodné způsoby, jak informovanost, tj. primární prevenci, navýšit. Klíčová slova syndrom CAN; týrání; zandedbávání; zneužívaní; dítě; informovanost; prevence; rizikové faktory; následky
Bachelor thesis deals with CAN syndrome. Theoretical part is focused on the definition of the term, description of forms of CAN, risk factors and consequences of child maltreatment. Attention is also paid to prevention, especially primary prevention, detection and diagnosis. The aim of the empirical part is to map the level of awareness among the qualified and general public in the Czech Republic. Understanding of the concept of CAN and its forms, knowledge of the consequences and the institutions to which one can turn in case of suspicion were inquired. A part was also devoted to individual experiences with CAN and preferred ways of awareness raising. Based on thematic analysis of responses from paediatricians, primary school teachers and the general public, appropriate ways to increase awareness, i.e. primary prevention, are suggested. Keywords CAN Syndrome; Maltreatment; Neglect; Abuse; Child; Awareness; Prevention; Risk Factors; Consequences