Zobrazit minimální záznam

Review of contemporary theories of emotions
dc.contributor.advisorNovák, Ondřej
dc.creatorFořt, Jakub
dc.date.accessioned2022-04-12T11:11:40Z
dc.date.available2022-04-12T11:11:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/136625
dc.description.abstractTato práce se zabývá čtyřmi současnými teoretickými přístupy k emocím. Odkrývá rozdíly a podobnosti v chápaní emocí postupně u teorie základních emocí, teorií zhodnocení, teorie psychologické konstrukce a teorie sociální konstrukce. Jsou představeny náhledy klíčových autorů, k nimž práce uvádí výsledky empirických výzkumů svědčících pro podporu jednotlivých teorií. Představené teorie a empirickou evidenci práce rovněž kriticky hodnotí. Součástí práce je kromě průběžné evaluace konkrétních odlišností a styčných ploch mezi teoriemi i samostatná kapitola porovnávající jednotlivé teorie. Je argumentováno, že každá z teorií nahlíží emoce z jiné perspektivy a zkoumá ji na odlišné úrovni. Každá teorie tedy představuje cenný zdroj poznatků a myšlenek ke studiu emocí. Navržený výzkum si klade za cíl ověřit případnou existenci vlivu učení na formování emocí v průběhu života.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with four contemporary theoretical approaches to emotion. It uncovers differences and similarities in understanding emotion successively according to basic emotion theory, appraisal theories, theory of psychological construction and theory of social construction. The thesis introduces views of key authors and results of empirical research that show support for individual theories. The introduced theories and empirical evidence are also critically assessed in the thesis. Apart from continuous evaluation of specific differences and similarities, the thesis includes a separate chapter that compares theories to each other. It is argued here that each one of the theories views emotion from a different perspective and investigates it on a distinct level of analysis. Each theory therefore holds a valued source of knowledge and ideas for the study of emotion. The proposed research aims to investigate the possibility of influence of learning mechanisms over emotion formation during cognitive development.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectemotion|basic emotion theory|appraisal theories|psychological constructionism|social constructionismen_US
dc.subjectemoce|teorie základních emocí|teorie zhodnocení|psychologický konstruktivismus|sociální konstruktivismuscs_CZ
dc.titlePřehled současných teorií emocícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-21
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId226244
dc.title.translatedReview of contemporary theories of emotionsen_US
dc.contributor.refereeLukavský, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá čtyřmi současnými teoretickými přístupy k emocím. Odkrývá rozdíly a podobnosti v chápaní emocí postupně u teorie základních emocí, teorií zhodnocení, teorie psychologické konstrukce a teorie sociální konstrukce. Jsou představeny náhledy klíčových autorů, k nimž práce uvádí výsledky empirických výzkumů svědčících pro podporu jednotlivých teorií. Představené teorie a empirickou evidenci práce rovněž kriticky hodnotí. Součástí práce je kromě průběžné evaluace konkrétních odlišností a styčných ploch mezi teoriemi i samostatná kapitola porovnávající jednotlivé teorie. Je argumentováno, že každá z teorií nahlíží emoce z jiné perspektivy a zkoumá ji na odlišné úrovni. Každá teorie tedy představuje cenný zdroj poznatků a myšlenek ke studiu emocí. Navržený výzkum si klade za cíl ověřit případnou existenci vlivu učení na formování emocí v průběhu života.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with four contemporary theoretical approaches to emotion. It uncovers differences and similarities in understanding emotion successively according to basic emotion theory, appraisal theories, theory of psychological construction and theory of social construction. The thesis introduces views of key authors and results of empirical research that show support for individual theories. The introduced theories and empirical evidence are also critically assessed in the thesis. Apart from continuous evaluation of specific differences and similarities, the thesis includes a separate chapter that compares theories to each other. It is argued here that each one of the theories views emotion from a different perspective and investigates it on a distinct level of analysis. Each theory therefore holds a valued source of knowledge and ideas for the study of emotion. The proposed research aims to investigate the possibility of influence of learning mechanisms over emotion formation during cognitive development.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV