Zobrazit minimální záznam

Development risks for children under three years old brought up by a depressed mother
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorHanušová, Karolína
dc.date.accessioned2022-04-12T09:41:21Z
dc.date.available2022-04-12T09:41:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/136522
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vývojem batolat, u jejichž matek jsou přítomny akutní symptomy deprese. V literárně přehledové části, která je rozdělena do čtyř kapitol, je nejprve charakterizováno batolecí období z hlediska hlavních vývojových oblastí. Další navazující část práce se zaměřuje na popis kvalitní rané interakce matky a batolete, proměnu vztahu a vymezení vztahové vazby. Následuje kapitola věnující se depresivní poruše popisuje zejména příznaky a změny v rodičovském chování depresivních matek. V závěru literárně přehledové části práce jsou shrnuty vybrané výzkumy zabývající se vývojem batolat vychovávaných depresivními matkami. Stěžejní částí práce představuje návrh výzkumného projektu. Cílem výzkumu je porovnat řečový vývoj mezi batolaty depresivních matek a batolaty matek bez akutních symptomů deprese. Rovněž je metodou pozorování porovnána kvalita vzájemné interakce u dvojic depresivní matka-batole a dvojic nedepresivní matka-batole. Vybrané matky budou rozřazeny do experimentální a kontrolní skupiny pomocí Beckovy sebeposuzovací škály deprese pro dospělé. Rozdíly v řečovém vývoji budou měřeny Dotazníkem vývoje komunikace pro děti od 16 do 30 měsíců. Pro posouzení kvality interakce bude přeložena do češtiny a následně použita metoda Parenting Interactions with Children: Checklist of...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the development of toddlers whose mothers have acute symptoms of depression. In the literary-overview part, which is split into four chapters, there is initially a description of the toddler period in terms of main developmental characteristics. The subsequent part of the work then focuses on describing early quality mother-toddler interaction, the changes in their relationship, and a definition of an emotional and social attachment. The next chapter deals with the depressive disorder, particularly describing the symptoms and changes in parental behaviour in depressed mothers. At the end of the literary-overview part there is a summary of selected researches dealing with the development of toddlers brought up by depressed mothers. The fundamental part of the thesis represents a suggestion for a research project. The goal of the research is to compare language development of toddlers brought up by depressed mothers and those brought up by mothers without acute symptoms of depression. Also, using the method of observation, the quality of mutual interaction will be compared between a depressed mother and her toddler, and a non-depressed mother and her toddler. The selected mothers will be divided into an experimental group and a control group using the Beck Depression...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectToddler|Depression|Depressive mother|Depressive disorder|Mother-infant interaction|Speech production|Developmenten_US
dc.subjectbatole|deprese|depresivní matka|depresivní porucha|interakce matka-dítě|produkce řeči|řeč|vývojcs_CZ
dc.titleDepresivní matka a vývojová rizika jejího dítěte v batolecím věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-21
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId211465
dc.title.translatedDevelopment risks for children under three years old brought up by a depressed motheren_US
dc.contributor.refereeSkřivánková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá vývojem batolat, u jejichž matek jsou přítomny akutní symptomy deprese. V literárně přehledové části, která je rozdělena do čtyř kapitol, je nejprve charakterizováno batolecí období z hlediska hlavních vývojových oblastí. Další navazující část práce se zaměřuje na popis kvalitní rané interakce matky a batolete, proměnu vztahu a vymezení vztahové vazby. Následuje kapitola věnující se depresivní poruše popisuje zejména příznaky a změny v rodičovském chování depresivních matek. V závěru literárně přehledové části práce jsou shrnuty vybrané výzkumy zabývající se vývojem batolat vychovávaných depresivními matkami. Stěžejní částí práce představuje návrh výzkumného projektu. Cílem výzkumu je porovnat řečový vývoj mezi batolaty depresivních matek a batolaty matek bez akutních symptomů deprese. Rovněž je metodou pozorování porovnána kvalita vzájemné interakce u dvojic depresivní matka-batole a dvojic nedepresivní matka-batole. Vybrané matky budou rozřazeny do experimentální a kontrolní skupiny pomocí Beckovy sebeposuzovací škály deprese pro dospělé. Rozdíly v řečovém vývoji budou měřeny Dotazníkem vývoje komunikace pro děti od 16 do 30 měsíců. Pro posouzení kvality interakce bude přeložena do češtiny a následně použita metoda Parenting Interactions with Children: Checklist of...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the development of toddlers whose mothers have acute symptoms of depression. In the literary-overview part, which is split into four chapters, there is initially a description of the toddler period in terms of main developmental characteristics. The subsequent part of the work then focuses on describing early quality mother-toddler interaction, the changes in their relationship, and a definition of an emotional and social attachment. The next chapter deals with the depressive disorder, particularly describing the symptoms and changes in parental behaviour in depressed mothers. At the end of the literary-overview part there is a summary of selected researches dealing with the development of toddlers brought up by depressed mothers. The fundamental part of the thesis represents a suggestion for a research project. The goal of the research is to compare language development of toddlers brought up by depressed mothers and those brought up by mothers without acute symptoms of depression. Also, using the method of observation, the quality of mutual interaction will be compared between a depressed mother and her toddler, and a non-depressed mother and her toddler. The selected mothers will be divided into an experimental group and a control group using the Beck Depression...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV