dc.contributor.advisor | Kodymová, Pavla | |
dc.creator | Chourová, Kristina | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T09:35:38Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T09:35:38Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/136517 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je pomoc asistenčních psů dětem s autismem a popis sociální služby, která je propojená s výcvikem asistenčních psů. K naplnění cíle byla zvolena metoda analýzy kazuistik vybraných dětí s autismem, které získaly asistenčního psa a využívají sociální službu s tím spojenou. Výstupem je popsání významu komplexní podpory rodin dětí s autismem formou poskytování sociální služby při získávání asistenčního psa a dalším soužití s ním a zjištění pokroků dětí. Prokázány byly klíčové součásti modelu práce Pestré, o.p.s., jako je poznávání dětí a budování vztahu mezi pracovníky, dětmi a jejich rodinami a role rodičů při práci s dětmi s autismem. Významným prvkem je multidisciplinární spolupráce trenéra asistenčního psa se sociálním pracovníkem, kteří pracují s dítětem a jeho rodinou. Pro rodiny, které se zajímají o získání asistenčního psa pro dítě s autismem, je možné použít výstupy práce k vytvoření manuálu, jenž by jim představil proces, který by je čekal, a usnadnil jim tak rozhodování. Tímto způsobem lze také šířit informace o pomoci asistenčních psů dětem s autismem mezi sociálními pracovníky a dalšími odborníky, kteří se pohybují v sociální oblasti a mohou tak zpřístupnit danou službu rodinám, které o to mají zájem. Přínosem může být i představení takové specifické sociální služby... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of my bachelor's thesis is the help of assistance dogs to children with autism and a description of social service which is interconnected with the training of assistance dogs. For fulfilling the aim was chosen an analysis of case reports of selected children with autism who obtained an assistance dog and use the related social service. The output is a description of the importance of complex support for families of children with autism in the form of providing social services in obtaining an assistance dog and further coexistence with it and monitoring the progress of these children. Key components of the Pestrá, o.p.s.'s work model are demonstrated, such as getting familiar with the children and building a good relationship between workers, children and their families and the role of parents in working with children with autism. An important element is the multidisciplinary cooperation of the assistance dog trainer with the social worker who works with the child and his family. For families interested in obtaining an assistance dog for their child with autism, it is possible to use the results of my work to create a handbook that would introduce them to the process that would await them and thus facilitate their decision-making. In this way, it is also possible to popularize information on the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Child with autism|Assistance dog|Social rehabilitation|Autism|Canine-assisted therapy | en_US |
dc.subject | Dítě s autismem|Asistenční pes|Sociální rehabilitace|Autismus|Canisterapie | cs_CZ |
dc.title | Optimalizace modelu práce s dítětem s autismem a jeho rodinou v Pestré, o.p.s. | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-06-22 | |
dc.description.department | Department of Social Work | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální práce | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 210628 | |
dc.title.translated | Optimization of the model of work with a child with autism and his family in Pestrá, o.p.s. | en_US |
dc.contributor.referee | Matoušek, Oldřich | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Politicy and Social Work | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra sociální práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Social Work | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Politicy and Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem bakalářské práce je pomoc asistenčních psů dětem s autismem a popis sociální služby, která je propojená s výcvikem asistenčních psů. K naplnění cíle byla zvolena metoda analýzy kazuistik vybraných dětí s autismem, které získaly asistenčního psa a využívají sociální službu s tím spojenou. Výstupem je popsání významu komplexní podpory rodin dětí s autismem formou poskytování sociální služby při získávání asistenčního psa a dalším soužití s ním a zjištění pokroků dětí. Prokázány byly klíčové součásti modelu práce Pestré, o.p.s., jako je poznávání dětí a budování vztahu mezi pracovníky, dětmi a jejich rodinami a role rodičů při práci s dětmi s autismem. Významným prvkem je multidisciplinární spolupráce trenéra asistenčního psa se sociálním pracovníkem, kteří pracují s dítětem a jeho rodinou. Pro rodiny, které se zajímají o získání asistenčního psa pro dítě s autismem, je možné použít výstupy práce k vytvoření manuálu, jenž by jim představil proces, který by je čekal, a usnadnil jim tak rozhodování. Tímto způsobem lze také šířit informace o pomoci asistenčních psů dětem s autismem mezi sociálními pracovníky a dalšími odborníky, kteří se pohybují v sociální oblasti a mohou tak zpřístupnit danou službu rodinám, které o to mají zájem. Přínosem může být i představení takové specifické sociální služby... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of my bachelor's thesis is the help of assistance dogs to children with autism and a description of social service which is interconnected with the training of assistance dogs. For fulfilling the aim was chosen an analysis of case reports of selected children with autism who obtained an assistance dog and use the related social service. The output is a description of the importance of complex support for families of children with autism in the form of providing social services in obtaining an assistance dog and further coexistence with it and monitoring the progress of these children. Key components of the Pestrá, o.p.s.'s work model are demonstrated, such as getting familiar with the children and building a good relationship between workers, children and their families and the role of parents in working with children with autism. An important element is the multidisciplinary cooperation of the assistance dog trainer with the social worker who works with the child and his family. For families interested in obtaining an assistance dog for their child with autism, it is possible to use the results of my work to create a handbook that would introduce them to the process that would await them and thus facilitate their decision-making. In this way, it is also possible to popularize information on the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální práce | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |