Zobrazit minimální záznam

Profession of librarian in the eyes of future high school graduates
dc.contributor.advisorJarolímková, Adéla
dc.creatorDorážková, Lucie
dc.date.accessioned2022-04-12T09:33:31Z
dc.date.available2022-04-12T09:33:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/136512
dc.description.abstractakalářská práce se zaměřuj na povolání knihovníka. Teoretická část představuje rozdíl mezi dnešním knihovníkem a knihovníkem minulého století. Na tuto profesi nahlíženo hlavně pohledu veřejnosti a stereotypů. Zmiňováno je i vzdělávání knihovníků, náp ň jejich práce e a vlastnosti, které mají mít. Jedna sekce je věnována i porovnání se zahraničím. praktické části práce j využi kvantitativní metod dotazníkového zkoumání š ění jaký mají na toto téma pohled současní maturanti ze střední odborné školy. Cílem se ztotožňují s obecnými stereotypy nebo mají svůj vlastní pohled. Studenti většinově netuší, co je náplní práce knihovníka ani, že je možné tento obor studovat. Celkově mají obor knihovnictví stále spojen pouze závěru je formulováno také několik doporučení.cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis focuses on librarian profession. The theoretical part present the diference between todays librarian and librarian from the last century. It describes the profession from the point of view of public, including stereotypes; it also mentions librarian education and competencies. One part is focused on librarianship abroad. The research part was carried out using questionnaire that was aimed at how young people in their final year of high school view librarian as a profession, whether they agree with the stereotypes or not. The aim was to figure out if they identify with the stereotype or not. Students mostly do not know what exacly librarian does and even do not know that it is possible to study librarianship. Overall they have this field connected just with books. Some recommendations are derived from the survey results.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlibrarian|libraries|librarian profesion|librarian job|personality of a librarian|public view|librarianship|librarian studies|librarian schoolsen_US
dc.subjectknihovník|knihovny|knihovnická profese|práce knihovníka|osobnost knihovníka|pohled veřejnosti|knihovnictví|studium knihovnictví|knihovnické školycs_CZ
dc.titlePovolání knihovníka očima budoucích maturantůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-14
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222347
dc.title.translatedProfession of librarian in the eyes of future high school graduatesen_US
dc.contributor.refereeLandová, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csakalářská práce se zaměřuj na povolání knihovníka. Teoretická část představuje rozdíl mezi dnešním knihovníkem a knihovníkem minulého století. Na tuto profesi nahlíženo hlavně pohledu veřejnosti a stereotypů. Zmiňováno je i vzdělávání knihovníků, náp ň jejich práce e a vlastnosti, které mají mít. Jedna sekce je věnována i porovnání se zahraničím. praktické části práce j využi kvantitativní metod dotazníkového zkoumání š ění jaký mají na toto téma pohled současní maturanti ze střední odborné školy. Cílem se ztotožňují s obecnými stereotypy nebo mají svůj vlastní pohled. Studenti většinově netuší, co je náplní práce knihovníka ani, že je možné tento obor studovat. Celkově mají obor knihovnictví stále spojen pouze závěru je formulováno také několik doporučení.cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis focuses on librarian profession. The theoretical part present the diference between todays librarian and librarian from the last century. It describes the profession from the point of view of public, including stereotypes; it also mentions librarian education and competencies. One part is focused on librarianship abroad. The research part was carried out using questionnaire that was aimed at how young people in their final year of high school view librarian as a profession, whether they agree with the stereotypes or not. The aim was to figure out if they identify with the stereotype or not. Students mostly do not know what exacly librarian does and even do not know that it is possible to study librarianship. Overall they have this field connected just with books. Some recommendations are derived from the survey results.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV