Show simple item record

The Current State of Implementation of the Virtual University of the Third Age
dc.contributor.advisorŠerák, Michal
dc.creatorHroudová, Veronika
dc.date.accessioned2022-04-12T09:30:06Z
dc.date.available2022-04-12T09:30:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/136509
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je aktuální podoba realizace Virtuální univerzity třetího věku (dále pak VU3V) se zaměřením na podporu, která je poskytovaná zřizovatelům konzultačních středisek ze strany vedení VU3V. Cílem práce je analyzovat potenciální pozitiva a negativa současné podoby VU3V. Nejprve se v práci zabývám teoretickým pojetím vzdělávání seniorů, kdy jsou představeny termíny postproduktivní věk, senior nebo celoživotní učení. Dále se zabývám také cíli a funkcemi vzdělávání seniorů a uvádím příklady kategorizací českých autorů. Poté se zaměřuji také na specifika vzdělávání seniorů, jejich motivaci ke studiu a jaké existují bariéry v jejich vzdělávání. Následuje představení institucí zaměřujících se na vzdělávání seniorů v České republice spolu s Univerzitou třetího věku. Tato část práce je následně zakončena podrobnějším popisem fungování Virtuální univerzity třetího věku, tedy organizací konzultačních středisek či celkovou organizací tohoto projektu. Kvalitativní empirické šetření této práce je realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupkyněmi vybraných konzultačních středisek. Cílem šetření je analyzovat podporu konzultačních středisek poskytovanou provozovatelem Virtuální univerzity třetího věku, kterým je Provozně ekonomická fakulta České zemědělské univerzity v Praze jako...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is the current state of implementation of the Virtual University of the Third Age (hereinafter referred to as VU3V) with a focus on support, which is provided to the founders of consulting centres by the VU3V management. The aim of this thesis is to analyze the potential positives and negatives of the current form of the VU3V. First, in my work I deal with the theoretical concept of education of elderly people where the terms post-productive age, senior or lifelong learning are introduced. I also deal with the goals and functions of education of elderly people and give examples of categorizations of Czech authors. Then I also focus on the specifics of senior education, their motivation to study and what barriers exist in their education. Then an introduction to institutions focusing on the education of elderly people in the Czech Republic together with the University of the Third Age follows. This part of the work ends with a more detailed description of the functioning of the Virtual University of the Third Age, which means the organization of the consulting centres or the overall organization of this project. Qualitative empirical research of this thesis is carried out using semi-structured interviews with representatives of selected consulting centres. The aim...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectelderly people|senior education|University of the third age|Virtual university of the third age|consulting centresen_US
dc.subjectsenioři|vzdělávání seniorů|Univerzita třetího věku|Virtuální univerzita třetího věku|konzultační střediskacs_CZ
dc.titleAktuální podoba realizace Virtuální univerzity třetího věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216369
dc.title.translatedThe Current State of Implementation of the Virtual University of the Third Ageen_US
dc.contributor.refereeVojtko, Tibor
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce je aktuální podoba realizace Virtuální univerzity třetího věku (dále pak VU3V) se zaměřením na podporu, která je poskytovaná zřizovatelům konzultačních středisek ze strany vedení VU3V. Cílem práce je analyzovat potenciální pozitiva a negativa současné podoby VU3V. Nejprve se v práci zabývám teoretickým pojetím vzdělávání seniorů, kdy jsou představeny termíny postproduktivní věk, senior nebo celoživotní učení. Dále se zabývám také cíli a funkcemi vzdělávání seniorů a uvádím příklady kategorizací českých autorů. Poté se zaměřuji také na specifika vzdělávání seniorů, jejich motivaci ke studiu a jaké existují bariéry v jejich vzdělávání. Následuje představení institucí zaměřujících se na vzdělávání seniorů v České republice spolu s Univerzitou třetího věku. Tato část práce je následně zakončena podrobnějším popisem fungování Virtuální univerzity třetího věku, tedy organizací konzultačních středisek či celkovou organizací tohoto projektu. Kvalitativní empirické šetření této práce je realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupkyněmi vybraných konzultačních středisek. Cílem šetření je analyzovat podporu konzultačních středisek poskytovanou provozovatelem Virtuální univerzity třetího věku, kterým je Provozně ekonomická fakulta České zemědělské univerzity v Praze jako...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the bachelor's thesis is the current state of implementation of the Virtual University of the Third Age (hereinafter referred to as VU3V) with a focus on support, which is provided to the founders of consulting centres by the VU3V management. The aim of this thesis is to analyze the potential positives and negatives of the current form of the VU3V. First, in my work I deal with the theoretical concept of education of elderly people where the terms post-productive age, senior or lifelong learning are introduced. I also deal with the goals and functions of education of elderly people and give examples of categorizations of Czech authors. Then I also focus on the specifics of senior education, their motivation to study and what barriers exist in their education. Then an introduction to institutions focusing on the education of elderly people in the Czech Republic together with the University of the Third Age follows. This part of the work ends with a more detailed description of the functioning of the Virtual University of the Third Age, which means the organization of the consulting centres or the overall organization of this project. Qualitative empirical research of this thesis is carried out using semi-structured interviews with representatives of selected consulting centres. The aim...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV