Zobrazit minimální záznam

Critical atittudes of aesthetic formalism in Durdík's and Hostinský's conceptions to Wagner's idea "Gesamtkunstwerk"
dc.contributor.advisorDykast, Roman
dc.creatorJanková, Markéta
dc.date.accessioned2022-04-12T09:28:48Z
dc.date.available2022-04-12T09:28:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/136508
dc.description.abstractPředložená bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat kritiku koncepce "Gesamtkunstwerku" z hlediska české formalistické estetiky druhé poloviny 19. století. Protože je koncepce "Gesamtkunstwerku" především spojována s teoretickým a uměleckým dílem Richarda Wagnera, je nezbytnou součástí práce celková analýza dobové situace v české hudební kultuře v období konce 60. a zejména v průběhu 70. let 19. století. V tomto časovém období v české společnosti probíhala vyhrocená diskuse kolem možnosti uvedení Wagnerova operního díla v českých zemích. A souběžně s tímto tématem probíhal názorový spor o podstatě české opery, který byl vázán především na operní dílo Bedřicha Smetany. Utvářející se česká estetika do tohoto sporu vstoupila především prostřednictvím estetiků Josefa Durdíka a Otakara Hostinského. Hlavním tématem bakalářské práce je interpretace kritického přístupu Durdíka a Hostinského ke koncepci "Gesamtkunstwerku" na základě analýzy jejich prací, které se tomuto tématu věnovaly z hlediska jejich systému formalistické estetiky. Durdíkovo a Hostinského pojetí formalistické estetiky se začalo výrazně odlišovat právě v době, kdy se oba intenzivně zabývali problematikou "Gesamtkunstwerku". Závěrečným cílem práce je na základě komparační metody vyložení podstaty rozdílného kritického přístupu Durdíka a...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented bachelor thesis aims to examine the critique of the concept of "Gesamtkunstwerk" in terms of Czech formalist aesthetics of the second half of the 19th century. Because the concept of "Gesamtkunstwerk" is primarily associated with the theoretical and artistic work of Richard Wagner, an essential part of the work is an overall analysis of the contemporary situation in Czech music culture in the late 60s and especially during the 70s. During this period in Czech society, there was a heated debate about the possibility of performing Wagner's opera in the Czech lands. Along with this topic, there was a dispute over the essence of Czech opera, which was mainly related to the opera by Bedřich Smetana. The emerging Czech aesthetics entered into this dispute mainly through the aestheticians Josef Durdík and Otakar Hostinský. The main topic of the bachelor's thesis is the interpretation of the critical approach of Durdík and Hostinský to the concept of "Gesamtkunstwerk" based on the analysis of their work, which dealt with this topic in terms of their system of formalistic aesthetics. Durdík's and Hostinský's conceptions of formalist aesthetics began to differ significantly at a time when both were intensively dealing with the issue of "Gesamtkunstwerk". The final goal of the thesis is based on...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGesamtkunstwerk|Richard Wagner|Josef Durdík|Otakar Hostinský|Czech aesthetics formalismen_US
dc.subjectGesamtkunstwerk|Richard Wagner|Josef Durdík|Otakar Hostinský|český estetický formalismuscs_CZ
dc.titleKritické přístupy estetického formalismu v koncepcích Durdíka a Hostinského k Wagnerově ideji "Gesamtkunstwerku"cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-14
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232470
dc.title.translatedCritical atittudes of aesthetic formalism in Durdík's and Hostinský's conceptions to Wagner's idea "Gesamtkunstwerk"en_US
dc.contributor.refereeKaplický, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat kritiku koncepce "Gesamtkunstwerku" z hlediska české formalistické estetiky druhé poloviny 19. století. Protože je koncepce "Gesamtkunstwerku" především spojována s teoretickým a uměleckým dílem Richarda Wagnera, je nezbytnou součástí práce celková analýza dobové situace v české hudební kultuře v období konce 60. a zejména v průběhu 70. let 19. století. V tomto časovém období v české společnosti probíhala vyhrocená diskuse kolem možnosti uvedení Wagnerova operního díla v českých zemích. A souběžně s tímto tématem probíhal názorový spor o podstatě české opery, který byl vázán především na operní dílo Bedřicha Smetany. Utvářející se česká estetika do tohoto sporu vstoupila především prostřednictvím estetiků Josefa Durdíka a Otakara Hostinského. Hlavním tématem bakalářské práce je interpretace kritického přístupu Durdíka a Hostinského ke koncepci "Gesamtkunstwerku" na základě analýzy jejich prací, které se tomuto tématu věnovaly z hlediska jejich systému formalistické estetiky. Durdíkovo a Hostinského pojetí formalistické estetiky se začalo výrazně odlišovat právě v době, kdy se oba intenzivně zabývali problematikou "Gesamtkunstwerku". Závěrečným cílem práce je na základě komparační metody vyložení podstaty rozdílného kritického přístupu Durdíka a...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented bachelor thesis aims to examine the critique of the concept of "Gesamtkunstwerk" in terms of Czech formalist aesthetics of the second half of the 19th century. Because the concept of "Gesamtkunstwerk" is primarily associated with the theoretical and artistic work of Richard Wagner, an essential part of the work is an overall analysis of the contemporary situation in Czech music culture in the late 60s and especially during the 70s. During this period in Czech society, there was a heated debate about the possibility of performing Wagner's opera in the Czech lands. Along with this topic, there was a dispute over the essence of Czech opera, which was mainly related to the opera by Bedřich Smetana. The emerging Czech aesthetics entered into this dispute mainly through the aestheticians Josef Durdík and Otakar Hostinský. The main topic of the bachelor's thesis is the interpretation of the critical approach of Durdík and Hostinský to the concept of "Gesamtkunstwerk" based on the analysis of their work, which dealt with this topic in terms of their system of formalistic aesthetics. Durdík's and Hostinský's conceptions of formalist aesthetics began to differ significantly at a time when both were intensively dealing with the issue of "Gesamtkunstwerk". The final goal of the thesis is based on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV