Zobrazit minimální záznam

The quality of life and well-being of employees of an educational institution for children with conduct disorders
dc.contributor.advisorŠtětovská, Iva
dc.creatorStehlíková, Michala
dc.date.accessioned2017-04-06T12:24:40Z
dc.date.available2017-04-06T12:24:40Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13508
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou kvality života a celkové životní spokojenosti lidí pracujících s mládeží s problémovým chováním. V teoretická části jsou čtenáři přiblížena historická a teoretická východiska konceptu kvality života a well-beingu. Dále je čtenář seznámen s doposud zjištěnými vědeckými skutečnostmi z této oblasti. Jsou tu předložena fakta o vlivu demografických charakteristik (věk, pohlaví, národnost), zdraví a sociálních vztahů na životní spokojenost jedince, metody měření kvality života a možnosti jejího zvyšování. Méně rozsáhlá je pak část o profesích odborného vychovatele, učitele a sociálního pracovníka ve školském výchovném zařízení, kam jsou umísťovány dospívající s problémovým chováním. Jsou zde nastíněna specifika práce s takovými klienty, která činí tyto profese náročnými především na psychickou odolnost odborných vychovatelů. Empirická část se opírá o data z výzkumného dotazníkového šetření. Představuje stručně zařízení, v němž bylo šetření prováděno a vysvětluje volbu metod výzkumu. Autorka zde také hledá možná vysvětlení a interpretace zjištěných dat.cs_CZ
dc.description.abstractThis Diploma Thesis is dealing with the quality of life and the overall well-being of people working with youth with problematic behaviour. Historical and theoretical background of the life quality and well-being concepts is summarised in the theoretical part. Scientific knowledge gained in this area up to now is presented to the readers, including the impact of demographic characteristics (age, sex, nationality), state of health and social relations on the well-being of individuals, methods the quality of life can be measured and the possibilities of its enhancement. The theoretical part is followed by a less extensive chapter concentrating on the profession of expert pedagogical staff, teachers and social workers in educational institutions where the youth with problematic behaviour is concentrated. Specifics of the work with such clients are outlined there, focusing on those making this work hard mainly as regards the psychological resistance of the expert pedagogical staff. The empirical part is based on data gained from research questionnaire analysis. The institution in which the research was conducted is briefly introduced together with the research methods used. The results initially expected by he author and the reasons for her expectations are presented and afterwards confronted with the actual...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKvalita života a životní spokojenost zaměstnanců školského výchovného zařízení etopedického charakterucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-17
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId28682
dc.title.translatedThe quality of life and well-being of employees of an educational institution for children with conduct disordersen_US
dc.contributor.refereeKebza, Vladimír
dc.identifier.aleph000939751
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou kvality života a celkové životní spokojenosti lidí pracujících s mládeží s problémovým chováním. V teoretická části jsou čtenáři přiblížena historická a teoretická východiska konceptu kvality života a well-beingu. Dále je čtenář seznámen s doposud zjištěnými vědeckými skutečnostmi z této oblasti. Jsou tu předložena fakta o vlivu demografických charakteristik (věk, pohlaví, národnost), zdraví a sociálních vztahů na životní spokojenost jedince, metody měření kvality života a možnosti jejího zvyšování. Méně rozsáhlá je pak část o profesích odborného vychovatele, učitele a sociálního pracovníka ve školském výchovném zařízení, kam jsou umísťovány dospívající s problémovým chováním. Jsou zde nastíněna specifika práce s takovými klienty, která činí tyto profese náročnými především na psychickou odolnost odborných vychovatelů. Empirická část se opírá o data z výzkumného dotazníkového šetření. Představuje stručně zařízení, v němž bylo šetření prováděno a vysvětluje volbu metod výzkumu. Autorka zde také hledá možná vysvětlení a interpretace zjištěných dat.cs_CZ
uk.abstract.enThis Diploma Thesis is dealing with the quality of life and the overall well-being of people working with youth with problematic behaviour. Historical and theoretical background of the life quality and well-being concepts is summarised in the theoretical part. Scientific knowledge gained in this area up to now is presented to the readers, including the impact of demographic characteristics (age, sex, nationality), state of health and social relations on the well-being of individuals, methods the quality of life can be measured and the possibilities of its enhancement. The theoretical part is followed by a less extensive chapter concentrating on the profession of expert pedagogical staff, teachers and social workers in educational institutions where the youth with problematic behaviour is concentrated. Specifics of the work with such clients are outlined there, focusing on those making this work hard mainly as regards the psychological resistance of the expert pedagogical staff. The empirical part is based on data gained from research questionnaire analysis. The institution in which the research was conducted is briefly introduced together with the research methods used. The results initially expected by he author and the reasons for her expectations are presented and afterwards confronted with the actual...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009397510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV