Zobrazit minimální záznam

Working with clients in Camphill - social and educational aspects
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorBraunsteinová, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-06T12:22:13Z
dc.date.available2017-04-06T12:22:13Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13496
dc.description.abstractTématem práce je Camphillské hnutí. Jeho postoj k člověku se speciálními potřebami, celostní přístup k pojetí péče jako léčebného a výchovně - vzdělávacího procesu a každodenního života v prostředí komunity. V první části pohlíží zpět ke kořenům a okolnostem vzniku první camphillské komunity sloužící v podstatě dodnes jako model pro další camphillské vesnice, které byly v průběhu následujících let až do současnosti vybudovány. Věnuje se vymezení hlavních principů, filosofickému zázemí a konsensuálním pravidlům tvořícím étos camphillského prostředí. Dále se zabývá postavením klienta a pečovatele, vnitřním uspořádáním života camphillského zařízení, včetně funkce rituálu v životě camphillského společenství. Předkládá výčet a charakteristiku poskytovaných terapií. Stručně popisuje některé aspekty ekonomiky, správy a řízení v praxi camphillských center jako součástí nadnárodní organizace. Poslední část je úvahou o vztahu klient - terapeut a rolemi, které účastníci této základní interakce v rámci camphillské komunity představují. Práci uzavírají náměty k hodnocení, které jsou uvedeny v podobě nestrukturovaného výčtu témat vnímaných aktuálně jako kontroverzní.cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this paper is Camphill movement and the approach towards people with special needs, a holistic approach towards care as a currative and educational process in the daily life of a community. The first part of this paper focuses on the foundation of the first Camphill community, which serves as a model to all the other Camphill communities built in the following years until present day. It explains the philosophy of Camphill movement, its principles and ethos. This paper also deals with the clients and co-workers, the inner structure of community life in Camphill, including the important role of a ritual in the daily life of a community. It looks at the different therapies available to clients in Camphill and also briefly describes some of the economical aspects, administration and management side of Camphill as an international organisation. The last part of this paper is a contemplation on the relationship between a client and a therapist and the ways in which this essential iteraction translates into the life of a Camphill community. Finally, the evaluation suggestions in the form of an unstructured inventory of topics and issues currently perceived as controversial.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSociálně-pedagogické aspekty práce s klientem v Camphillském hnutícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-26
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50591
dc.title.translatedWorking with clients in Camphill - social and educational aspectsen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph001010670
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem práce je Camphillské hnutí. Jeho postoj k člověku se speciálními potřebami, celostní přístup k pojetí péče jako léčebného a výchovně - vzdělávacího procesu a každodenního života v prostředí komunity. V první části pohlíží zpět ke kořenům a okolnostem vzniku první camphillské komunity sloužící v podstatě dodnes jako model pro další camphillské vesnice, které byly v průběhu následujících let až do současnosti vybudovány. Věnuje se vymezení hlavních principů, filosofickému zázemí a konsensuálním pravidlům tvořícím étos camphillského prostředí. Dále se zabývá postavením klienta a pečovatele, vnitřním uspořádáním života camphillského zařízení, včetně funkce rituálu v životě camphillského společenství. Předkládá výčet a charakteristiku poskytovaných terapií. Stručně popisuje některé aspekty ekonomiky, správy a řízení v praxi camphillských center jako součástí nadnárodní organizace. Poslední část je úvahou o vztahu klient - terapeut a rolemi, které účastníci této základní interakce v rámci camphillské komunity představují. Práci uzavírají náměty k hodnocení, které jsou uvedeny v podobě nestrukturovaného výčtu témat vnímaných aktuálně jako kontroverzní.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this paper is Camphill movement and the approach towards people with special needs, a holistic approach towards care as a currative and educational process in the daily life of a community. The first part of this paper focuses on the foundation of the first Camphill community, which serves as a model to all the other Camphill communities built in the following years until present day. It explains the philosophy of Camphill movement, its principles and ethos. This paper also deals with the clients and co-workers, the inner structure of community life in Camphill, including the important role of a ritual in the daily life of a community. It looks at the different therapies available to clients in Camphill and also briefly describes some of the economical aspects, administration and management side of Camphill as an international organisation. The last part of this paper is a contemplation on the relationship between a client and a therapist and the ways in which this essential iteraction translates into the life of a Camphill community. Finally, the evaluation suggestions in the form of an unstructured inventory of topics and issues currently perceived as controversial.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010106700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV