Show simple item record

Artificial intelligence for real-time strategic games
dc.contributor.advisorBrom, Cyril
dc.creatorSýkora, Ondřej
dc.date.accessioned2017-04-06T11:25:59Z
dc.date.available2017-04-06T11:25:59Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13237
dc.description.abstractReal-time strategické hry (RTS) jsou mezi hráči počítačových her jedním z nejoblíbenějších žánrů. Přesto existuje jen málo prací, které by se tímto žánrem zabývaly. V této práci se zabýváme problémem výběru akcí pro jednotky v real-time strategických hrách za použití teoretických nástroju pro řešení markovovských rozhodovacích problému. V úvodních kapitolách představujeme real-time strategické hry jako herní žánr i jako výzkumný problém v oboru umělé inteligence. Následně se věnujeme markovovským rozhodovacím procesům a metodám pro jejich řešení. Navrhujeme řešení problému výběru akcí pro real-time strategickou hru jako řešení markovovského rozhodovacího problému za pomocí zjednodušeného diskrétního simulátoru real-time strategické hry. Na experimentech ověřujeme možnost takového výberu akcí a jeho vlastnosti.cs_CZ
dc.description.abstractAmong the computer game players, real-time strategy games (RTS) are one of the most popular genres. Despite of this fact, there is a very low number of publications concerning this genre. In this thesis we study the problem of an action selection in the real-time strategy games using methods based on Markov decision processes. In the first chapters we introduce the genre of real-time strategy games from the game designer's perspective as well as from the view of an artificial intelligence researcher. We give an introduction to the Markov decision processes and to methods designed to solve them. We propose a solution of the problem of an action selection based on Markov decision problem solving using a discrete-event simulation of the real-time strategy game. We test the clarity of the proposed method and its properties.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleUmělá inteligence pro real-time strategické počítačové hrycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-18
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId44136
dc.title.translatedArtificial intelligence for real-time strategic gamesen_US
dc.contributor.refereeKryl, Rudolf
dc.identifier.aleph000930889
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeoretická informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheoretical computer scienceen_US
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeoretická informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheoretical computer scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csReal-time strategické hry (RTS) jsou mezi hráči počítačových her jedním z nejoblíbenějších žánrů. Přesto existuje jen málo prací, které by se tímto žánrem zabývaly. V této práci se zabýváme problémem výběru akcí pro jednotky v real-time strategických hrách za použití teoretických nástroju pro řešení markovovských rozhodovacích problému. V úvodních kapitolách představujeme real-time strategické hry jako herní žánr i jako výzkumný problém v oboru umělé inteligence. Následně se věnujeme markovovským rozhodovacím procesům a metodám pro jejich řešení. Navrhujeme řešení problému výběru akcí pro real-time strategickou hru jako řešení markovovského rozhodovacího problému za pomocí zjednodušeného diskrétního simulátoru real-time strategické hry. Na experimentech ověřujeme možnost takového výberu akcí a jeho vlastnosti.cs_CZ
uk.abstract.enAmong the computer game players, real-time strategy games (RTS) are one of the most popular genres. Despite of this fact, there is a very low number of publications concerning this genre. In this thesis we study the problem of an action selection in the real-time strategy games using methods based on Markov decision processes. In the first chapters we introduce the genre of real-time strategy games from the game designer's perspective as well as from the view of an artificial intelligence researcher. We give an introduction to the Markov decision processes and to methods designed to solve them. We propose a solution of the problem of an action selection based on Markov decision problem solving using a discrete-event simulation of the real-time strategy game. We test the clarity of the proposed method and its properties.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009308890106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV