Zobrazit minimální záznam

Train Traffic Simulation with Optimization
dc.contributor.advisorSurynek, Pavel
dc.creatorLanghammer, Martin
dc.date.accessioned2017-04-06T10:32:50Z
dc.date.available2017-04-06T10:32:50Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12978
dc.description.abstractCílem práce bylo vytvoření systému pro simulaci vlakové dopravy s možností optimalizace. Systém může sloužit pro nalezení optimálního jízdního řádu v pevné železniční síti. Vstup systému se skládá z vlakové sítě, požadavcích pasažérů, tarifních zón a jízdního řádu. Výstupem simulace je utržený zisk. Závislost zisku na jízdním řádu určuje účelovou funkci, které se snažíme najít globální maximum. Pro získání maximálního zisku byly použity dva algoritmy, a to metoda nejvyššího stoupání a diferenciální evoluce. Součástí práce je také experimentální srovnání obou algoritmů.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to create a train traffic simulation system with optimization. The created system can serve to find an optimal schedule for trains in a fixed railway network. An input of the presented system consists of a railway network, passangers' requirements, tariff rate zones, and a schedule. The output of the simulation is a profit. The profit depending on the schedule defines the objective function whose maximum we are tying to find. Two different algorithms were used to find the maximum profit - hill climbing and differential evolution method. We show an experimental comparison of both algorithms in this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleSimulace vlakové dopravy s optimalizacícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-11
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId45716
dc.title.translatedTrain Traffic Simulation with Optimizationen_US
dc.contributor.refereeChrpa, Lukáš
dc.identifier.aleph000935528
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpráva počítačových systémůcs_CZ
thesis.degree.disciplineAdministration of computer systemsen_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpráva počítačových systémůcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdministration of computer systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce bylo vytvoření systému pro simulaci vlakové dopravy s možností optimalizace. Systém může sloužit pro nalezení optimálního jízdního řádu v pevné železniční síti. Vstup systému se skládá z vlakové sítě, požadavcích pasažérů, tarifních zón a jízdního řádu. Výstupem simulace je utržený zisk. Závislost zisku na jízdním řádu určuje účelovou funkci, které se snažíme najít globální maximum. Pro získání maximálního zisku byly použity dva algoritmy, a to metoda nejvyššího stoupání a diferenciální evoluce. Součástí práce je také experimentální srovnání obou algoritmů.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to create a train traffic simulation system with optimization. The created system can serve to find an optimal schedule for trains in a fixed railway network. An input of the presented system consists of a railway network, passangers' requirements, tariff rate zones, and a schedule. The output of the simulation is a profit. The profit depending on the schedule defines the objective function whose maximum we are tying to find. Two different algorithms were used to find the maximum profit - hill climbing and differential evolution method. We show an experimental comparison of both algorithms in this thesis.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009355280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV