dc.contributor.advisor | Rakušanová, Marie | |
dc.creator | Baborovská, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T10:02:30Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T10:02:30Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12830 | |
dc.description.abstract | Resumé - k bakalářské práci "Inspirace Cindy Sherman - fotografický autoportrét jako způsob hledání identity" Má bakalářská práce pojednává o fenoménu fotografických autopotrétů. V úvodu se věnuji autoportrétu nejen jako odvěké touze člověka popřít svoji smrtelnost, ale i jako potřebě vidět své ideální já, s čímž posléze souvisí i stylizace a lidská snaha experimentovat s odlišnými identitami prostřednictvím masky a převleku. Už od poloviny 19. století se lidé nechávali portrétovat ve fotografickém studiu jako slavní a bohatí, pózovali před fotografickým aparátem a "hráli svou oblíbenou roli". Výraznou osobností portrétní fotografické stylizace šedesátých let 19. století byla komtesa z Castiglione, která si pronajala slavné fotografické studio Mayer & Pierson a nechala se portrétovat ve stovce různých převleků. Období dadaismu a hlavně surrealismu přispělo k rozvrácení tradiční identity, což se zásadním způsobem odrazilo ve fotografii vůbec. Ve stejné době začaly vznikat psychoanalytické spisy zamýšlející se nad ženskostí a mužskostí. Nejzásádnější příspěvek tohoto typu napsala Joan Rivière, která pojímá ženskost jako masku, název je tedy příznačný: "Ženskost jako maškaráda". Úvahy o rodové ambivalenci se promítly do díla Marcela Duchampa, Hanny Höch a Claude Cahun. Jejich způsob práce s fotografií a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Anglická anotace Inspiration of Cindy Sherman - photographic self-portrait as a way of searching an identity My bachelor thesis deals with photography and self-portraits like the specific need of human being to look at itself physically and also to get in its inner space. The recognition of oneself in a photography can serve to define oneself, to create identifiable and distinct subject. This is the narcissistic pleasure of the mirror, in which we reassure ourselves in our existence. The fact that photographic means can be employed to create fictions, to promote surreal or fantastic illusions, to create fetishes that are fixed and transfix, is what makes the photography an icon as well. The medium of photography yields also the perfect arena for the play of gender and sexuality. The beginning of existence the photographic self-portraits is associated with "carte de visite" and photographic studios like Mayer & Pierson where these photographs depicted the Countess de Castiglione in various masks and disguises. The surrealistic artists started to experiment with own identity afterwards. They used masks to "uncover" themselves. Here leads the way to my main point of interest in this bachelor thesis: Cindy Sherman. Of course we need to consider carefully terms and contexts that formed Sherman's work, but... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Inspirace Cindy Sherman - fotografický autoportrét jako způsob hledání identity | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-03 | |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 14984 | |
dc.title.translated | Inspiration of Cindy Sherman - Photographic Self-portrait as a Way of Searching for Identity | en_US |
dc.contributor.referee | Bydžovská, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 000819114 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Resumé - k bakalářské práci "Inspirace Cindy Sherman - fotografický autoportrét jako způsob hledání identity" Má bakalářská práce pojednává o fenoménu fotografických autopotrétů. V úvodu se věnuji autoportrétu nejen jako odvěké touze člověka popřít svoji smrtelnost, ale i jako potřebě vidět své ideální já, s čímž posléze souvisí i stylizace a lidská snaha experimentovat s odlišnými identitami prostřednictvím masky a převleku. Už od poloviny 19. století se lidé nechávali portrétovat ve fotografickém studiu jako slavní a bohatí, pózovali před fotografickým aparátem a "hráli svou oblíbenou roli". Výraznou osobností portrétní fotografické stylizace šedesátých let 19. století byla komtesa z Castiglione, která si pronajala slavné fotografické studio Mayer & Pierson a nechala se portrétovat ve stovce různých převleků. Období dadaismu a hlavně surrealismu přispělo k rozvrácení tradiční identity, což se zásadním způsobem odrazilo ve fotografii vůbec. Ve stejné době začaly vznikat psychoanalytické spisy zamýšlející se nad ženskostí a mužskostí. Nejzásádnější příspěvek tohoto typu napsala Joan Rivière, která pojímá ženskost jako masku, název je tedy příznačný: "Ženskost jako maškaráda". Úvahy o rodové ambivalenci se promítly do díla Marcela Duchampa, Hanny Höch a Claude Cahun. Jejich způsob práce s fotografií a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Anglická anotace Inspiration of Cindy Sherman - photographic self-portrait as a way of searching an identity My bachelor thesis deals with photography and self-portraits like the specific need of human being to look at itself physically and also to get in its inner space. The recognition of oneself in a photography can serve to define oneself, to create identifiable and distinct subject. This is the narcissistic pleasure of the mirror, in which we reassure ourselves in our existence. The fact that photographic means can be employed to create fictions, to promote surreal or fantastic illusions, to create fetishes that are fixed and transfix, is what makes the photography an icon as well. The medium of photography yields also the perfect arena for the play of gender and sexuality. The beginning of existence the photographic self-portraits is associated with "carte de visite" and photographic studios like Mayer & Pierson where these photographs depicted the Countess de Castiglione in various masks and disguises. The surrealistic artists started to experiment with own identity afterwards. They used masks to "uncover" themselves. Here leads the way to my main point of interest in this bachelor thesis: Cindy Sherman. Of course we need to consider carefully terms and contexts that formed Sherman's work, but... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008191140106986 | |