Zobrazit minimální záznam

Inspiration of Cindy Sherman - Photographic Self-portrait as a Way of Searching for Identity
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorBaborovská, Sandra
dc.date.accessioned2017-04-06T10:02:30Z
dc.date.available2017-04-06T10:02:30Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12830
dc.description.abstractResumé - k bakalářské práci "Inspirace Cindy Sherman - fotografický autoportrét jako způsob hledání identity" Má bakalářská práce pojednává o fenoménu fotografických autopotrétů. V úvodu se věnuji autoportrétu nejen jako odvěké touze člověka popřít svoji smrtelnost, ale i jako potřebě vidět své ideální já, s čímž posléze souvisí i stylizace a lidská snaha experimentovat s odlišnými identitami prostřednictvím masky a převleku. Už od poloviny 19. století se lidé nechávali portrétovat ve fotografickém studiu jako slavní a bohatí, pózovali před fotografickým aparátem a "hráli svou oblíbenou roli". Výraznou osobností portrétní fotografické stylizace šedesátých let 19. století byla komtesa z Castiglione, která si pronajala slavné fotografické studio Mayer & Pierson a nechala se portrétovat ve stovce různých převleků. Období dadaismu a hlavně surrealismu přispělo k rozvrácení tradiční identity, což se zásadním způsobem odrazilo ve fotografii vůbec. Ve stejné době začaly vznikat psychoanalytické spisy zamýšlející se nad ženskostí a mužskostí. Nejzásádnější příspěvek tohoto typu napsala Joan Rivière, která pojímá ženskost jako masku, název je tedy příznačný: "Ženskost jako maškaráda". Úvahy o rodové ambivalenci se promítly do díla Marcela Duchampa, Hanny Höch a Claude Cahun. Jejich způsob práce s fotografií a...cs_CZ
dc.description.abstractAnglická anotace Inspiration of Cindy Sherman - photographic self-portrait as a way of searching an identity My bachelor thesis deals with photography and self-portraits like the specific need of human being to look at itself physically and also to get in its inner space. The recognition of oneself in a photography can serve to define oneself, to create identifiable and distinct subject. This is the narcissistic pleasure of the mirror, in which we reassure ourselves in our existence. The fact that photographic means can be employed to create fictions, to promote surreal or fantastic illusions, to create fetishes that are fixed and transfix, is what makes the photography an icon as well. The medium of photography yields also the perfect arena for the play of gender and sexuality. The beginning of existence the photographic self-portraits is associated with "carte de visite" and photographic studios like Mayer & Pierson where these photographs depicted the Countess de Castiglione in various masks and disguises. The surrealistic artists started to experiment with own identity afterwards. They used masks to "uncover" themselves. Here leads the way to my main point of interest in this bachelor thesis: Cindy Sherman. Of course we need to consider carefully terms and contexts that formed Sherman's work, but...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleInspirace Cindy Sherman - fotografický autoportrét jako způsob hledání identitycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-03
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId14984
dc.title.translatedInspiration of Cindy Sherman - Photographic Self-portrait as a Way of Searching for Identityen_US
dc.contributor.refereeBydžovská, Lenka
dc.identifier.aleph000819114
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé - k bakalářské práci "Inspirace Cindy Sherman - fotografický autoportrét jako způsob hledání identity" Má bakalářská práce pojednává o fenoménu fotografických autopotrétů. V úvodu se věnuji autoportrétu nejen jako odvěké touze člověka popřít svoji smrtelnost, ale i jako potřebě vidět své ideální já, s čímž posléze souvisí i stylizace a lidská snaha experimentovat s odlišnými identitami prostřednictvím masky a převleku. Už od poloviny 19. století se lidé nechávali portrétovat ve fotografickém studiu jako slavní a bohatí, pózovali před fotografickým aparátem a "hráli svou oblíbenou roli". Výraznou osobností portrétní fotografické stylizace šedesátých let 19. století byla komtesa z Castiglione, která si pronajala slavné fotografické studio Mayer & Pierson a nechala se portrétovat ve stovce různých převleků. Období dadaismu a hlavně surrealismu přispělo k rozvrácení tradiční identity, což se zásadním způsobem odrazilo ve fotografii vůbec. Ve stejné době začaly vznikat psychoanalytické spisy zamýšlející se nad ženskostí a mužskostí. Nejzásádnější příspěvek tohoto typu napsala Joan Rivière, která pojímá ženskost jako masku, název je tedy příznačný: "Ženskost jako maškaráda". Úvahy o rodové ambivalenci se promítly do díla Marcela Duchampa, Hanny Höch a Claude Cahun. Jejich způsob práce s fotografií a...cs_CZ
uk.abstract.enAnglická anotace Inspiration of Cindy Sherman - photographic self-portrait as a way of searching an identity My bachelor thesis deals with photography and self-portraits like the specific need of human being to look at itself physically and also to get in its inner space. The recognition of oneself in a photography can serve to define oneself, to create identifiable and distinct subject. This is the narcissistic pleasure of the mirror, in which we reassure ourselves in our existence. The fact that photographic means can be employed to create fictions, to promote surreal or fantastic illusions, to create fetishes that are fixed and transfix, is what makes the photography an icon as well. The medium of photography yields also the perfect arena for the play of gender and sexuality. The beginning of existence the photographic self-portraits is associated with "carte de visite" and photographic studios like Mayer & Pierson where these photographs depicted the Countess de Castiglione in various masks and disguises. The surrealistic artists started to experiment with own identity afterwards. They used masks to "uncover" themselves. Here leads the way to my main point of interest in this bachelor thesis: Cindy Sherman. Of course we need to consider carefully terms and contexts that formed Sherman's work, but...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990008191140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV