Show simple item record

Value of education - Cost Benefit Analysis of Methodic "Good Start"
dc.contributor.advisorSieber, Martina
dc.creatorBílková, Hana
dc.date.accessioned2021-08-03T08:07:26Z
dc.date.available2021-08-03T08:07:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128139
dc.description.abstractTématem diplomové práce je hodnocení investice pomocí Cost benefit analýzy neboli Analýzy nákladů a přínosů. Investicí, která je práci hodnocena je vzdělávací intervence do předškolního vzdělání. Hodnocení je ex ante. Práce je rozdělena to tří tematických celků. V první části se zabývá teoretickými aspekty CBA tedy popisu analýzy a jejích základních principů. Druhá část je věnována metodologii, nejprve se věnuje konceptu stínových cen, následně konkrétním metodám pro hodnocení investice jako takové. Ve třetí části už je pak hodnocena samotná vzdělávací metodika. Dochází ke stanovení nákladů a přínosů, kdy přínosy jsou stanoveny za pomoci stínové ceny stanovené na základě metody tržních cen. Na základě výsledku CBA je možné říci, že hodnota intervence je kladná. Vzhledem k tomu, že na našem území není běžné využívání placených vzdělávacích zařízení, je stanovena i druhá výše hodnoty vzdělání, která spíše odpovídá reálné společenské hodnotě. S takovouto hodnotou vzdělání je pak hodnota intervence záporná.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is about evaluating of an investment using Cost Benefit Analysis. The investment that is evaluated in this thesis educational intervention in pre-school education. The evaluation is ex ante. The thesis is divided into three thematic units. In the first part, it deals with the theoretical aspects of CBA, i.e., the description of the analysis and its basic principles. The second part is devoted to methodology, first focusing on the concept of shadow prices, then specific methods for evaluating the investment as such. In the third part the educational methodology itself is evaluated. Cost and benefits are determined where the benefits are determined using a shadow price determined based on the market price method. Based on the result of CBA, it can be said that the value of the intervention is positive. Since there is no normal use od paid educational establishments in our territory, a second value of education is set, which corresponds more to the real social value. With such an education values, the value of the intervention is negative.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthodnota|hodnocení|vzdělánícs_CZ
dc.subjectvalue|evaluation|educationen_US
dc.titleHodnota vzdělání - Cost-Benefit analýza metodiky "Dobrý začátek"cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-21
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225844
dc.title.translatedValue of education - Cost Benefit Analysis of Methodic "Good Start"en_US
dc.contributor.refereeVlček, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je hodnocení investice pomocí Cost benefit analýzy neboli Analýzy nákladů a přínosů. Investicí, která je práci hodnocena je vzdělávací intervence do předškolního vzdělání. Hodnocení je ex ante. Práce je rozdělena to tří tematických celků. V první části se zabývá teoretickými aspekty CBA tedy popisu analýzy a jejích základních principů. Druhá část je věnována metodologii, nejprve se věnuje konceptu stínových cen, následně konkrétním metodám pro hodnocení investice jako takové. Ve třetí části už je pak hodnocena samotná vzdělávací metodika. Dochází ke stanovení nákladů a přínosů, kdy přínosy jsou stanoveny za pomoci stínové ceny stanovené na základě metody tržních cen. Na základě výsledku CBA je možné říci, že hodnota intervence je kladná. Vzhledem k tomu, že na našem území není běžné využívání placených vzdělávacích zařízení, je stanovena i druhá výše hodnoty vzdělání, která spíše odpovídá reálné společenské hodnotě. S takovouto hodnotou vzdělání je pak hodnota intervence záporná.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is about evaluating of an investment using Cost Benefit Analysis. The investment that is evaluated in this thesis educational intervention in pre-school education. The evaluation is ex ante. The thesis is divided into three thematic units. In the first part, it deals with the theoretical aspects of CBA, i.e., the description of the analysis and its basic principles. The second part is devoted to methodology, first focusing on the concept of shadow prices, then specific methods for evaluating the investment as such. In the third part the educational methodology itself is evaluated. Cost and benefits are determined where the benefits are determined using a shadow price determined based on the market price method. Based on the result of CBA, it can be said that the value of the intervention is positive. Since there is no normal use od paid educational establishments in our territory, a second value of education is set, which corresponds more to the real social value. With such an education values, the value of the intervention is negative.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV